Vespa-Ciao.NL
:: Geen vermogen / komt niet op toeren

Home Forums Techniek Problemen oplossen Geen vermogen / komt niet op toeren

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hug023
    Topic starter

Hallo ik heb wat problemen met mijn citta, vandaar dat ik hier ben.

Ik heb nmbv jullie ‘How to’ mijn inlaat uitgevijld. En ja, ik ben binnen het vakje gebleven.
      Alles weer in elkaar gezet en gestart. Hij start dus wel maar heeft helemaal geen vermogen!

Toen ik met deo ging kijken of ie ergens valse lucht trekt, begon ie ineens goed te lopen!
      Dus ik spuit deo op een lopend blok dat geen vermogen heeft en hij begint goed te lopen. Spuit ik nog eens deo erop slaat ie af!
      Even stil laten staan en het probleem was weer terug, weer geen vermogen.

Wat kan dit zijn? Ik zit echt aan het eind van mijn latijn!

ArvidW
      Donateur

Heb je de sproeier al verwisseld voor een grotere?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

hug023
        Topic starter

Nee juist een kleinere.
          Van 68 naar 66. Omdat ie zonder filter wel bleef lopen, en met filter af sloeg.

Advies?

aapie90
          Bijdrager

grotere;)

sjbtje
            Bijdrager

hoe groot heb je gevijld??
              en heb je nog steeds die city power erop??

hug023
              Topic starter

Een grotere sproeier dan 68?

Ik ben binnen het vakje gebleven met vijlen. Ik heb ook een beetje in de breedte gevijld maar er staat nog zeker 1 mm.

Ja nog steeds de citypower (ik heb nog niks anders). Die zal de setup idd wel knijpen maar niet zo erg dat ie niet vooruit komt.

RiPe
                Bijdrager

Trekt hij geen valse lucht?
                  Is je ontsteking in orde? (ff de vonk checken, en kijken of je spietje nog op zn plek zit)

Loek
                  Bijdrager

Ik heb ooit 43DR evo gehad met uitgeveilde carters + 13/13 + citypower en die liep met 66 beter dan met 68 en 70. Daarna weer top one erop gezet, maar met citipower trok hij heerlijk hard door naar de 60 km/h.
                    Ik denk dat 66 goed moet zijn, maar in welke mate de 43 dr evo en malossi vergelijkbaar zijn weet ik niet.

hug023
                    Topic starter

RiPe :
                      Trekt hij geen valse lucht?
                      Is je ontsteking in orde? (ff de vonk checken, en kijken of je spietje nog op zn plek zit)

Als ik met deo bovenop het carter spuit slaat ie langzaam uit. Spuit vol op de carb slaat ie meteen uit.
                      Stel als ie tussen de carterdelen lucht trekt, zou ie met deo erop meer toeren moeten maken toch?

Spietje in de krukas bedoel je?
                      Ontsteking heb ik met een schuifmaat op 0.45 afgesteld, heb geen voelemaat. Zou ’t door de ontsteking kunnen komen? Hij loopt wel stationair namelijk. Alleen maakt ie geen toeren.
                      -EDIT- Heb ontsteking met voelemaat afgesteld. Geen verschil.

Misschien is dat ook een betere omschrijving van mijn probleem: dat ie niet op toeren komt.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.