Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Geen vermogen en gaat moeilijk/niet aan?
- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 5 maanden geleden door thierry93.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 oktober 2012 om 12:42 #211405
AnoniemTijdens het rijden viel mijn ciao opeens een keer uit zonder dat er echt een reden voor kon zijn. Toen ik hem aan probeerde te rennen, ging hij heel moeilijk aan en als hij eenmaal aan was, liep hij heeel zacht stationair. Als ik gas gaf, haalde dit niks uit, hij bleef alleen zachtjes en met moeite stationair lopen.
eenmaal thuis zag ik dat het schroefdraad van de bougie uit mijn cilinderkopje zogoed als weg was. Dus ik dacht hij maakt niet genoeg compressie. Nieuw kopje erop (en ondertussen ook een nieuw kruksasje) en ik dacht dat die het weer zou doen. Helaas zonder resultaat. Ik heb alles zo’n beetje nagelopen. CDI is nagenoeg nieuw en ook de carburateur is in orde. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn!?
7 oktober 2012 om 13:01 #239007Zuigerveren naar de *lote? probeer de deo test eens of die ergens goed lek is. Is je bougie goed nat?
7 oktober 2012 om 14:15 #238968
Anoniembougie is goed nat, geen valse lucht en zuigerveren heb ik vervangen. Zelfde probleem.
7 oktober 2012 om 14:28 #221218Je gas veert niet terug, misschien je gaskabel geknapt ofzo?
Tis altied moar eem!7 oktober 2012 om 14:51 #231038
Anoniemnee mijn gas veert wel terug, de kabel is goed. Hij maakt alleen een ander geluid als ik gas geef, verder niks.
7 oktober 2012 om 14:53 #237819arvid, je hoort de gasschuif open gaan als hij gas geeft, dat is het dus niet.
ik denk aan valse lucht, gezien hij kwa toerental helemaal niet reageert op meer lucht.
pak eens een deobus en spuit deze op je pakkingen, als je toerental verandert of je brommer uitvalt zit daar het lek.het kan ook zijn dat je inlaat versleten is/niet goed afsluit.
Gr. pepko
7 oktober 2012 om 17:11 #235391
AnoniemIk dacht dus eerst ook dat het valse lucht zou zijn. Maar dat is toch niet zo. alles sluit goed aan. Hoe komt ik erachter of mijn inlaat versleten is? Dit zou toch niet zomaar opeens kunnen gebeuren?
Ik krijg hem nu helemaal niet meer aan. Ik zat nog eens naar mijn vonk te kijken, volgens mij is die niet helemaal goed meer:
http://youtu.be/jVy4FMf-gAgzou het dan toch aan de cdi liggen? dit is namelijk al de 3e in 3 maanden tijd.
7 oktober 2012 om 17:51 #228963je vonk ziet er anders prima uit hoor, je inlaat kan je testen door je krukas zo te draaien dat ie de inlaat blokkeert en vervolgens op de inlaat te blazen. als er veel lucht ontsnapt is je inlaatvlak versleten.
7 oktober 2012 om 20:31 #222863
AnoniemIs het vonkje dan niet te zwak? inlaat heb ik getest en is ook in orde… Ben ten einde raad.
blokje krijg ik ook niet meer aan.
7 oktober 2012 om 20:58 #222864Denk toch echt ergens valse lucht als hij zijn mengsel krijgt. Probeer eens met choke te starten. Staat je decopressie kabel niet te strak??
7 oktober 2012 om 21:22 #222865
Anoniemvalse lucht is het niet, deo test kwam niks naar voren. met choke starten lukt ook niet en de decompressie kabel staat niet te strak.
7 oktober 2012 om 21:42 #234361Spietje nog goed?. Lekt die neit bij je keering achter je ontstekingsnok?
8 oktober 2012 om 05:23 #228283heel easy om je kruk en vlakje te testen:
carb eraf, zuiger op o.d.p, slangetje op je tuit waar carb op gaat.
en dan blazen maar, als je heel makkelijk lucht erdoor blaast is je inlaat stuk.zorg wel echt dat je zuiger ongeveer onder is anders meet je verkeerd 😛
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.8 oktober 2012 om 20:36 #233235
Anoniemspietje is nieuw, keerring is ook nieuw, dus die lekt ook niet. Inlaat heb ik nu 2 keer getest en is ook in orde. Lucht gaat er (bijna) niet doorheen.
Heb m’n blokje nu al 4 keer uit elkaar gehad, maar ik zou het echt gewoon niet weten.
8 oktober 2012 om 20:56 #233169Contact punten op de goede maat? Anders even iemand na laten kijken in de buurt;)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.