Vespa-Ciao.NL
:: Geen vermogen

Home Forums Techniek Problemen oplossen Geen vermogen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wesleya91
    Topic starter

Hallo, ik heb een jaartje geleden een 43mm cilinder op mijn ciao gezet, samen met een 13mm carb en inlaat had ik naar 11mm geboord. Sinds toen loopt mijn ciao wel hard maar niet stationair (dus als ik gas dicht draaide viel hij uit voordat je stil stond). Nu heb ik mijn carter uitgefreesd op maat van de cilinder want dat kwam totaal niet overeen natuurlijk, inlaatje 13mm gemaakt, van contact punten ontsteking naar elektronische ontsteking, dikke uitlaat eronder. En zoals de titel al zegt ik kan hem wel starten dan loopt hij ongeveer 1-2 seconde maar dan valt hij uit echt helemaal geen toeren maakt hij nu. Alles heb ik alweer uit elkaar gehaald nieuwe pakkingen nieuwe keringen alles is eigenlijk vervangen aan het blok (alles is nieuw dus geen 2de handse rommel). Ik heb alle maten sproeiers al geprobeerd met lucht bezig gewist. Compressie is perfect, hij vonkt netjes. Hopelijk klinkt iemand dit bekent in de oren.

TIPS AUB

Wesley.

hansieb
      Moderator

Sluit de inlaat überhaupt goed af? Dit kun je testen door de krukas voor de inlaat te zetten en te blazen met je mond.

Wilk1985
        Moderator

Hallo Wesley en welkom op dit forum!

Je probleem klinkt mij als valse lucht in de oren. Je zegt dat je nieuwe pakkingen hebt maar heb je ook de goede?

Mijn ervaring is dat de pakking die bij de DR43 wordt geleverd wordt echt voor geen meter afsluit op een standaard carter.

Verder zou het fijn zijn als je af en toe eens op enter drukt als je hier iets schrijft, want dit leest niet fijn zo.

Wesleya91
          Topic starter

Bedankt voor jullie reacties ik ga er nu gelijk mee aan de gang.
            Zal ook letten op wat minder aan mekaar geplakten zinnen.
            Maar hoe zou je spruitstuk niet goed af kunnen sluiten, je draait je carb er op vast en klaar?
            Dat busje zit er tussen wat in de carb en over het spruitstuk zit, kan het zijn dat ik te ver ben gegaan met boren/vijlen dan of zoiets?
            Benzine nevelt wel uit mijn carb het luchtfilter in misschien zegt dat iets?. (dit is sinds de dr43mm erop zit dus niet sinds wat ik nu heb gedaan)
            En over cilinder pakking dat de brommer letterlijk niet vooruitkomt met een lekke voetpakking heb ik nog nooit mee gemaakt.
            Dan krijg je meer dat hij in toeren blijft hangen en da weg valt als ik het goed heb toch?
            Verder ik heb toch nog ruim wat vlees overgelaten op het carter waar het het dunste word en pakking netjes op maat geknipt, vet eraan en monteren.

Wesley.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.