- Dit onderwerp bevat 30 reacties, 25 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 9 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 juni 2022 om 10:18 #815780
Ik heb de laatste jaren, maar vooral maanden last van motivatie. Zowel met de Vespa’s als het forum en website.
Door andere manieren van communiceren (wat verder niet goed of slecht is) op Facebook, Whatsapp groepen en andere kanalen – zie ik het forum steeds verder achteruit gaan.
Mensen gebruiken nog wel artikelen om te lezen, als ik kijk naar de data.
Ik zit er dus aan te denken om de stekker eruit te trekken na 18 jaar 😐
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel15 juni 2022 om 11:38 #815784dat zou heel jammer zijn.. der zullen vast wel mensen zijn die het stokje willen over neme van je want dis echt zonde als deze site zou verdwijnen
15 juni 2022 om 11:55 #815785Mocht de stekker eruit getrokken worden dan zou dat jammer zijn van alle kennis die op die manier verloren gaat. In Facebook groepen wordt 100x hetzelfde gevraagd zonder eerst even te kijken of iemand anders die vraag al eens gesteld heeft.
Ondanks dat dit voor veel mensen de voorkeur geniet is het wel een veel vluchtiger platform. Daarnaast zijn er nog voldoende mensen die het forum opzoeken om kennis te delen of op te doen.
Misschien is dit juist het moment om het forum te gaan promoten in plaats van op te doeken. Ik denk persoonlijk dat er meer potentie in zit als men inziet hoeveel leuke bijdragen hier door de jaren heen geleverd zijn door alle gebruikers. De jongere gebruiker is meer opgegroeid met Social Media in plaats van internet communities. Onbekend maakt dan onbemind.
15 juni 2022 om 12:43 #815786Ik denk dat we ons dan beter kunnen concentreren op een nieuw beheer van het forum, desnoods in een iets meer statische vorm zodat deze enorme database en kennisbank niet, net als de andere fora die verdwenen zijn, opgedoekt gaat worden..
Deze hoeveelheid info ga je nooit weer op een plaats samen krijgen, en dat zou eeuwig zonde zijn om te laten verdwijnen.Het forum wordt nog steeds goed bezocht, als kennisbank, maar er zit weinig ‘leven’ meer in. Daar zal ook niet veel meer aan veranderen. Dit neemt niet weg dat dat wát er allemaal op staat, echt uniek is in Vespaland. Kortom, bij voorkeur alle data online en beschikbaar houden, maar het liefst ook het forum in leven houden door er toch weer enthousiaste mensen voor te vinden en eventueel het beheer over te doen aan iemand anders..
I came, I saw, and I forgot what I was doing...Misschien inderdaad juist meer promoten op andere platforms zoals facebook.
Ik zie inderdaad ook vaak op de facebook groepen dat iedereen maar gewoon een vraag de lucht in slingerd zonder zelf iets te onderzoeken. Wat dat betreft is het forum juist fantastisch, veel beter
No replacement for displacement15 juni 2022 om 13:28 #815788Als iemand dat pas een dik jaar geleden met Vespas is beginnen hobbyen zou ik dit zeer jammer vinden, maar ook begrijpelijk. Ik ben er tot slot ook nog geen 18 jaar mee bezig en ik kan er zeker inkomen dat het operationeel houden van de website na een tijd meer energie kost dan dat je er wil insteken.
Ik bezoek het forum bijna dagelijks om te kijken of er geen nieuwe topics/reacties zijn verschenen, maar ik post eigenlijk te weinig. Het zou zonde zijn om de gigantische hoeveelheid informatie verloren te laten gaan, want vele mensen (inclusief mezelf) hebben enorm veel geleerd van dit forum.
EDIT: Hoewel de activiteit misschien fel gezakt is tegenover vroeger (Ik zou het niet weten), vind ik het nog steeds wel mooi dat er elke week nog steeds een 20-tal actieve topics zijn. Voor een niet engels sprekend forum anno 2022 is dit eigenlijk best nog vrij actief.
15 juni 2022 om 13:54 #815789Ik ben het ook met Nick eens. Zelf ben ik dan ook niet het meest actief met het maken van topics/reacties, maar het lezen van de vragen, perso’s, advertenties of wat dan ook vind ik eigenlijk wel leuk en vooral leerzaam om te doen.
Zelf heb ik vanaf augustus 2020 mijn eerste bromfiets (een Si uit ’88) gehaald en ik heb zo donders veel geleerd van de techniek erachter puur door het forum zelf en ik misbruik de zoekbalk ook gretig. Ik zou het zeker jammer vinden als het forum uit de lucht zou worden, maar kan er wel wat achter vinden dat het na 18 jaar het wat minder motiverend is, maar zoals andere ook al als suggestie hebben, zou een ander beheer misschien ook niet zo’n gek idee zijn.
15 juni 2022 om 17:17 #815792Zo dan,de stekker er uit, daar schrik ik wel even van.
Ik werd gister nacht aangehouden voor te hard rijden (85 Km/uur), gelukkig buiten de bebouwde kom. En voor de zoveelste keer een Wok. (ik kan zo langzamer hand een chinees restaurant beginnen.
Vervolgens is vandaag in Utrecht mijn portemonnee gerold met al mijn passen er in.
En dan nu het nieuws dat je overweegt de stekker uit de website te trekken….Ik weet niet hoe de sterren staan op dit moment, maar zo te bezien niet al te best,

Daar ga ik wat aan doen.
Herr Flick je hebt Pm.Ps ik vond nog een plaatje van de oude site:

En zo zag het topic er dan uit:
15 juni 2022 om 20:19 #815806Zonder dit forum was het helemaal zelf restaureren van een tweetal Vespa’s mij nooit gelukt. Ik ben nog maar een half jaar eigenaar van de Ciao’s en dus ook relatief nieuw op het forum. Voordat ik de Ciao had was ik onbekend in de brommer wereld en juist de hoeveelheid kennis en betrokkenheid op dit forum trok mij over de streep om er maar eens aan te beginnen. Voor mijn gevoel zijn er zeker nog mensen actief al snap ik wel dat het er minder dan eerst zijn.
15 juni 2022 om 20:42 #815808Zou het ook ontzettend jammer vinden, heb in het verleden er zoveel aan gehad. Ben nu weer begonnen met ciao’s omdat mijn zoon de leeftijd kreeg. Een nieuw account aangemaakt. En nu heb ik er nog steeds veel aan, vind het super om te lezen wat mensen allemaal durven en kunnen bouwen.
15 juni 2022 om 21:43 #815813zou een groot verlies zijn
kerkgangers hebben de bijbel
maar wij vespa aanbidders hebben deze websitede ouwe rotten snappen wel hoe die vespa’s werken al ben ik ook nog van tijd tot tijd nog aan het rondzoeken naar info
maar de nieuwe generatie die onze brommertje in ere wil houden hebben veelal deze site nodig
maar ik snap wat je bedoelt
als de motivatie weg is ………..hopelijk bedenk je je of vind je iemand die dit voort wilt zetten
in de jaren 90 Vespa SI vario polini evolution pinasco 80 simonini uitlaat dus trekken als een beer15 juni 2022 om 23:15 #815818Ik heb me een maandje geleden aangemeld op het forum (dus nog een puppy, helaas niet qua leeftijd 🙂 ) dit heb ik gedaan omdat mijn buurvrouw/ex een Piaggio Vespa Ciao had gekocht om boodschappen e.d. te kunnen doen in het dorp hier 4km vandaan, brommer liep/klonk niet helemaal lekker dus mijn zoon en mij gevraagd er even naar te kijken, in eerste instantie grote speling op een krukaslager, blokje uit elkaar gehaald en blijkt de krukas as ingesleten te zijn, cilinder vol met krassen enz. alles nieuw gekocht buiten de carterdelen en alles weer gemonteerd, ik had dit (als leek met dit blokje) dan ook niet kunnen doen zonder dit forum omdat hier alle info te vinden is die ik nodig had (ook info te laat 🙁 , maar met de hulp van zevenenergie komt dat weer goed) en mocht je er alsnog niet uitkomen dan kun je nog altijd een topic starten.
Ik heb in december mijn eerste brommer gekocht, namelijk een Vespa SI. Had nog nooit aan een motorblok of voertuig gesleuteld, en heb door deze site enorm veel geleerd. Het is een nieuwe hobby van me geworden waardoor ik recent eigenaar ben geworden van een tweede SI. Zou het enorm zonde vinden als alle kennis op dit forum verloren gaat.
Ik ben web developer van beroep en doe daarbij ook hosting. Mocht het nodig zijn wil ik graag bijdragen aan het voortbestaan van Vespa-ciao.nl
16 juni 2022 om 11:21 #815821Maar nu komt de hamvraag…
Zijn er mensen die serieus het stokje van Herr Flick zouden willen overnemen?Of in iedergeval de data laten behouden, want dat is eeuwig zonde als dat verdwijnt…
Nostalgie hoe het forum er vroeger uitzag en op een of andere manier leek het of dat meer topics en activiteit uitlokte…
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.