Vespa-Ciao.NL
:: Geen licht…

Home Forums Techniek Elektrisch Geen licht…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Billy1
    Topic starter

Hallo,

Ik was even bezig om op mijn citta een kabelboompje te gooien. Op een elektronische speedengine.

Heb rood en zwart ( + en – ) op de schakelaar, paars vanaf de schakelaar naar de koplamp, en groen ( die naar mijn achterlicht loopt ) ook op de koplamp.

Nu hoort die het te doen, maar hij doet helemaal niks. Alleen als ik groen van de koplamp haal, en zwart erop zet, dan werkt de voor lamp wel. Krijg met geen mogelijkheid het achterlichtje erbij aan de praat.

Iemand die weet waar dit aan ligt?

M.v.g

Guido
      Donateur

Doe de draad van het achterlicht bij die zwarte.

Billy1
        Topic starter

Op de koplamp?

M.v.g

Heb het even geprobeerd, maar werkt niet hoor.

Achterlampje heeft er geen zin aan.

seann
          Donateur

is je achterlicht wel goed geaard?

Billy1
            Topic starter

Heb gewoon mn groene draadje van de koplamp er op zitten, hoe zou ik dit volgens jullie moeten aarden dan?

M.v.g

Flippo
              Donateur

Normaal bij citta gaat er een aarde draad van je achterlicht naar je frame toe. Die kabel trek je dan van de licht naar helemaal achterop je frame bij de drie punten waar je spatbord komt vast te zitten. (Je aard hem dus op een van die 3 boutjes onder je gereedschapsdeksel)

En hier staat hoe het in je koplamp hoort aangesloten te zijn:
                Klik!

Succes. :thumb

Billy1
                Topic starter

Hallo,

Thanks!

Gaan we vanmiddag weer proberen. Alleen heb maar 2 aansluitingen op mn koplamp.. Bij die topik staat dat er die zijn??

M.v.g

Guido
                  Donateur

Hey Billy,
                    Ik wil je niet op een dwaalspoor brengen, want ik heb een Si.
                    Bij mij zit er vanaf de schakelaar 1 draadje.
                    Dat draadje gaat naar de koplampunit op de plek waar je twee voetjes naast elkaar heb zitten. op het andere voetje doe je de draad naar het achterlicht.
                    Zoals eerder gezegt moet je ervoor zorgen dat je achterlicht goed contact maakt met de -, aka aarde, aka massa.
                    Check ook ff of je lampje niet gewoon defect is…

Op de koplamp heb ik 1 koperen voet die aan de onderkant van het lampje komt, dat ding kan je ook draaien, daar doe ik de – aka massa aka aarde op.

veel succes met klussen.

Billy1
                    Topic starter

Hallo,

Thanks voor de info allemaal!

Zal zo eerst eens een aardedraadje van mn achterlampje naar 1 van die boutjes trekken.

En dan nog maar eens die koplamp uit elkaar gooien.

Jullie horen van me.

M.v.g

Zo thanks jongens!

Heb rood op schakelaar, zwart op koplamp, en groen bij het draadje op gedrukt die vanaf de schakelaar naar de koplamp loopt.

Achter heb ik het groene draadje tussen de lamp en het clipje waar de lamp in komt gevouwen, en de aarder aan de andere kant van de lamp tussen de lamp en het clipje.

Werkt nu perfect.

M.v.g

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.