Vespa-Ciao.NL
:: Geen koppel/trekkracht?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Geen koppel/trekkracht?

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

tompiebozzel
    Bijdrager

@ Martino,

Malossi veren heb ik persoonlijk liever omdat ze iets strakker zijn dan de Polini, en naar mijn mening minder snel breken.

Bedoelde er meer mee te zeggen dat hij gewoon een beetje moet proberen met verschillende veren als daar de mogelijkheid voor is, zodat je zelf uit kan zoeken welke het beste rijdt omdat tussen Polini groen en blauw niet veel sterkte verschil zit.

citta1234
      Bijdrager

Ik kan het misschien verkeerd hebben hoor, maar als de motor genoeg toeren draait, zal het toch niet aan de motor liggen maar gewoon simpelweg aan de aandrijving?:?

pepko
        Topic starter

@citta1234 Bij wind mee maakt hij wel toeren en trekt hij met koude motor nog best redelijk op. Met tegenwind is dit een heel ander verhaal, hij komt amper van zijn plaats en blijft hangen op max 55 km/u terwijl hij met meewind een dikke 70/75 gaat.

Flippo
          Donateur

Misschien stom, maar heb je al eens een kleinere poullie geprobeerd? Poellie 85 lijkt me wel toeren jakkeren. Misschien dat ‘ie daarmee niet goed in z’n power range komt?

Daarnaast klinkt het op het filmpje alsof ‘ie vezuipt. Je zei dat je sproeier 68 zou proberen, hoe loopt hij daarmee? En zoals Martino zegt, hoe zit het met je zuigerveren? Zijn die niet gewoon op?

pepko
            Topic starter

@Flippo; met sproeier 68 wou die totaal niet van zijn plaats komen en maakte hij nog minder toeren. Ik wilde vandaag de zuigerveren vervangen maar nadat ik de cilinder gedemonteerd had heb ik maar gauw de 43 autisa van de plank gepakt want de cilinder zag er niet uit en de zuiger is een grote veeg.

edit: Mijn autisa ratelt stationair(deed die eerst niet?)na wat rondzoeken kwam ik erachter dat Citta89 hier ook last van heeft/had en dat het niet schadelijk is. voor de zekerheid toch een filmpje hier:

en ter vergelijking:

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.