Vespa-Ciao.NL
:: Geen koppel/trekkracht?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Geen koppel/trekkracht?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

pepko
    Topic starter

hey,

Ik rijd sinds kort poulie (na 2 jaar vario) en mis echt trekkracht.

Vooral bij het optrekken vanuit stilstand gaat het moeizaam, en bij tegenwind ga ik max 55/60 en met de wind in de rug een dikke 70 km/u.

set-up:

43 polini
      polini top one
      elec. getunede carters
      13/13 @72
      poulie 85 @bromnaaf
      polini blauwe trekveren

Iemand enig idee? ik heb naar mijn idee genoeg compressie..

gr. Pepko

SpeedyVespa
      Donateur

Ik denk dat je vario verslaafd bent 😛
        Mischien heb je per ongeluk een belgenhuis/simohuis?

arvid13690
        Bijdrager

Staat je snaar strak genoeg? geen olie of vet oid op de snaar/koppeling of poulie?en heb je de veren om en om gemonteerd?

Tis altied moar eem!

tompiebozzel
          Bijdrager

Je mag sowieso eerst je sproeier maat veranderen naar 66 of 68, 72 is echt te groot

pepko
            Topic starter

@speedyvespa: Nee ik heb een gewone koppeling haha.

@arvid: Hij slipt nergens, ik zal vandaag even een filmpje maken als ik tijd heb.

@tompiebozzel: 72 Leek mij ook aan de zware kant, maar met sproeier 70 was de bougiekleur toch wel lichtjes.
              Ik zal vandaag even een 68 erin draaien en kijken wat het effect is.

tompiebozzel
              Bijdrager

Oke, nou staat de top one natuurlijk ook niet bekend om zn trek kracht, probeer eens een andere uitlaat als je de mogelijkheid daarvoor hebt

pepko
                Topic starter

tompiebozzel
                  Bijdrager

wat is dat hoge piepende geluid? je v-snaar? Andere trekveren misschien nog? Flinke dip zit er in!

niek1992
                    Bijdrager

@tompiebozzel
                      hoge geluid is waarschijnlijk de wind die de camera niet goed kan opnemen.

@pepko
                      zit je carb goed aangesloten? klemmtje vast gedraaid enzo? gasreactie lijkt nou niet echt bepaald goed.

tompiebozzel
                      Bijdrager

@niek, dat zou ook kunnen inderdaad, heb snaren/koppelingen ook wel eens zo horen piepen.

Alles goed dicht? Misschien valse lucht ergens.

pepko
                        Topic starter

@tompiebozzel: Dat hoge geluid is de wind in mijn microfoon haha. Welke trekveren raad je aan? ik heb nu polini blauw er in. Als ik de “deotest” doe krijg ik geen resultaat, dus geen valse lucht? ik zie ook nergens natte pakkingen o.i.d.

@niek: Dat ga ik morgen even bekijken, volgens mij zit hij gewoon goed gemonteerd.

Martino
                          Moderator

Hij klinkt wel erg lui idd, maar hoor ook wat rateltjes die je liever niet zal willen hebben. Vooral einde filmpje. Bekijk de zuigerveren en slotspeling eens. Cilinder op stootranden etc. Mocht je een extra CDI hebben zal ik deze eens vervangen net als de bougie inc. goede electrodeafstand.

De Polini Top One is overigens wel een uitlaat welke goed optrekt en brede powerband heeft. Strakker/sterker dan de Polini blauwe veren zal ik niet gebruiken en de huidige zullen goed moeten zijn.

Heb je foto’s van je bewerkingen van het carter? Wanneer je denkt een sproeier 72 nodig te hebben zal er wellicht een verkeerde bewerking of toch ergens lekkage kunnen zitten. sproeier 68 moet voldoende zijn.

tompiebozzel
                            Bijdrager

Blauw inderdaad, of de groene. En als je malossi veren hebt zou ik die gebruiken, zijn toch net iets strakker als de polini.

Voor de rest wat Martino hierboven zegt, alleen ben ik het niet helemaal eens over de Top One maar dat is niet belangrijk verder haha. En foto’s zou zeker handig zijn.

Succes :thumb

pepko
                              Topic starter

@Martino; Foto’s van de bewerkingen kan ik niet vinden, die heb ik ooit wel eens gemaakt maar dat is niet met deze telefoon.
                                De zuigerveren ga ik binnenkort vervangen. (gewoon polini zuigerveren monteren of malossi?)
                                De Polini heeft een stootrandje die voelbaar is met je nagel, maar hij kon volgens Florian nog vele km’s mee en daar ga ik dan ook vanuit.

@tompiebozzel: Ik heb de top one altijd een fijn trekkende uitlaat gevonden met een lekkere top.

Martino
                                Moderator

Polini cilinder gewoon Polini veren. Die van Malossi passen uberhaupt niet.
                                  Wanneer je alleen bovenin een stootrandje hebt probeer eens een iets dikkere voetpakking zodat de zuigerveren er niet tegenaan kunnen tikken.

@ tompiebozzel; Waarom nog strakkere veren adviseren van Malossi en tevens slappere Polini groen? De blauwe Polini veren zouden goed moeten zijn voor deze setup.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.