Vespa-Ciao.NL
:: geen idee wat er is

Home Forums Algemeen Oude topics geen idee wat er is

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 60)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

J3sp3R
    Topic starter

Vdomme, NOG NIET! KLOTEDING :boos

Voor 900 euro mag iemand mn Citta kopen met Kickstart en vario. Kan ik opzoek naar een scootertje. :L

Jacky
      Bijdrager

Ja voor 900 euro mag je mijn ciao ook kopen. Maar das natuurlijk niet de oplossing he. Al andere bougie geprobeerd? Hij kan gewoon vonken ma hoeft daar niet mee te lopen hoor. K zou dat nou maar es proberen!

pier
        Bijdrager

900 euro voor een citta.. dat vindtk wel erg veel merja iedereen zijn eigen mening

J3sp3R
          Topic starter

Ik denk dat ik weet wat het is.
            De carb, die zit een beetje losjes en daardoor zuigt die valse lucht aan. Ik deed nl een stukje alu. folie bij tussen de carb en het carter toen de carb er op zat. En toen kwam er opeens meer geluid uit, dan eerst. Hij startte nog niet gelijk.
            De carb zit dus te los, maar strakker krijg ik m niet.. :S Het plasticringetje zit er nog om, maar de moer kan ik niet goed vast krijgen om de bout..
            Tips? De carb is net een maandje of 3 oud, en hij lukt nu al niet meer goed strak vast……
            Ook kan ik er geen nieuwe bout indraaien, omdat de bout niet uit de carb kan.

ArvidW
            Donateur

Tussen dat speetje wat je samenknijpt tijdens aandraaien moet moet je ff de slijptol heen halen (of veil) dan kan hij wel weer strak vast.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

J3sp3R
              Topic starter

ArvidW :
                Tussen dat speetje wat je samenknijpt tijdens aandraaien moet moet je ff de slijptol heen halen (of veil) dan kan hij wel weer strak vast.

Huh ? 😛 Wat moet er precies weg dan? Er zit nu een grote spleet in

Quest
                Bijdrager

zit dat plastic buisje helemaal goed in je carburateur? zo ver mogelijk erin..

dan de carburateur zo ver mogelijk op de inlaat duwen en vast draaien.. zit hij gegarandeerd goed

wat arvid bedoeld: tussen de 2 delen die samengeknepen worden als je de schroef aandraaid, die spleet wat vergroten zodat ze verder samen geknepen kunnen worden

J3sp3R
                  Topic starter

De carburateur zit nu muurvast, maar gvd nog steeds doet ie het niet!
                    Ik heb alles nagekeken en alles is goed, maar dat ding wil niet starten!!!!!!!!!!!!!!! :boos

Quest
                    Bijdrager

tja ik wil best een dagje naar meppel komen.. dan kijken naar jou brommer.. en dan neem ik jou avanti meteen mee..

J3sp3R
                      Topic starter

Ik wil m liever zelf proberen te fixen.
                        Toch bedankt voor t aanbod! :bier

Ik heb de std cilinder, 38.2 er op gezet. En nog doet ie het niet. De zuiger is helemaal nieuw, dus daar ligt het niet aan. Ik ga vanavond even kijken in het donker of de pakkingen niet lek zijn. Ze zien er wel goed uit.
                        Misschien sproeier te groot..? Maar door een te grote sproeier moet ‘ie toch wel starten?
                        Ik word gvd gek van dat klere ding!

hansieb
                        Moderator

Stappenplan ff nalopen:

– Vonkt die ?
                          – Krijgt die benzine ..?
                          – Genoeg compressie?
                          – Vekeerde sproeier / start em eens met choke ?
                          – Start met decompresseur?

J3sp3R
                          Topic starter

Alweer? 😛
                            Ja, die ben ik nagelopen.
                            – Vonken doet ie
                            – Benzine krijgt ‘ie
                            – Compressie, hoe zie je dat?
                            – Sproeier misschien te groot (zie vorige post), dus met choken krijgt ie alleen maar meer benzine toch?
                            – Decompresseur zit niet op de Avanti kop.

Quest
                            Bijdrager

je bougie eruit draaie .. je vinger in de kop doen.. en dan aan je vliegwiel draaien.. als je veel tegendruk voelt is je compressie goed

sproeier 58 is goed voor jou setup..

weet je zeker dat hij goed vonkt? (heb je cp of electirsch) ?

hansieb
                              Moderator

Choke zorgt voor minderl lucht , mijn citta start niet zonder choke.

J3sp3R
                                Topic starter

Quest :
                                  je bougie eruit draaie .. je vinger in de kop doen.. en dan aan je vliegwiel draaien.. als je veel tegendruk voelt is je compressie goed

sproeier 58 is goed voor jou setup..

weet je zeker dat hij goed vonkt? (heb je cp of electirsch) ?

elektrisch.
                                  maar met sproeier 58 kreeg ie eerst altijd veelste veel benzine. beetje klote afstellen met vario.

edit;
                                  met choken start ie ook niet. :L

Compressie heeft ie; als ik met mn vinger in het gat waar de bougie ingaat stop voel ik volgens mij genoeg compressie

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 60)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.