Vespa-Ciao.NL
:: geen idee wat er is

Home Forums Algemeen Oude topics geen idee wat er is

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 60)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

J3sp3R
    Topic starter

Heb een nieuwe zuiger gehaald, maar hij start nog niet!!!!
      Of kan het komen doordat in deze zuiger niet 2 gaten zitten voor de 50CC DR? Volgens JosDijkman.nl, waar ik de zuiger weg heb, moest dit niets uitmaken.
      Ik snap dr geen fuck van. Hij liep fantastisch en start nu niet eens! 😕
      Er zitten piepkleine krasjes in de cilinder, kan die daardoor niet lopen? :L

ArvidW
      Donateur

Zonder gaatjes MOET hij ook lopen, maar dan rijdt hij zoals een 50cc standaard omdat je de blinde spoelpoorten niet voed. Je hebt nu dus ook een kleinere sproeier nodig, niet heel veel.

Alles controleren, carb, ontsteking, compressie, valse lucht.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

J3sp3R
        Topic starter

ArvidW :
          Zonder gaatjes MOET hij ook lopen, maar dan rijdt hij zoals een 50cc standaard omdat je de blinde spoelpoorten niet voed. Je hebt nu dus ook een kleinere sproeier nodig, niet heel veel.

Alles controleren, carb, ontsteking, compressie, valse lucht.

Mm, ok. 4 maatjes kleiner? Heb er nu een 58 in, dus een 54 denk ik? Maar ookal is de sproeier te groot, ik moet hem dan wel aan kunnen krijgen met kicken..
          Onsteking is in orde; hij vonkt.
          Wat controleren aan de carb dan? Hij zit er goed op, en heb hem net schoon gemaakt.
          Compressie..? Hoe controleer je dat? Heb kick.
          En hoe zie je of die valse lucht aanzuigt?

cittatuner
          Bijdrager

breng je brommer dan naar een brommerzaak..daar hebbe ze het op een half uurje gefixxed
            :thumb

J3sp3R
            Topic starter

cittatuner :
              breng je brommer dan naar een brommerzaak..daar hebbe ze het op een half uurje gefixxed

Ja, en tjing tjing.. :L
              Zo kun je elke vraag beantwoorden…!
              Liever ADVIES zodat ik het zelf kan doen.

hansieb
              Moderator

cittatuner :

Wat een dom antwoord :nodan ben je ook weer 60 euro lichter! Zelf fixen natuurlijk!!!!

Stop er eens een ander bougietje in

J3sp3R
                Topic starter

hansieb :

Stop er eens een ander bougietje in

Zou dat helpen? Deze heeft het altijd gedaan, Champion, en vonkt nog goed.. ;p Als ie vonkt is ie toch nog goed? Of andere warmtegraad ofzo?

hansieb
                  Moderator

Ik heb er wel eens 1 zien vonken maar hij reed niet…. ander bougietje erin HOPPA deed het. Je hebt toch nog wel een oud bougietje ofzo….

Pakkingen enzo zitten goed ? start hem eens met decompressie / start hem eens met choke.

J3sp3R
                    Topic starter

hansieb :
                      Ik heb er wel eens 1 zien vonken maar hij reed niet…. ander bougietje erin HOPPA deed het. Je hebt toch nog wel een oud bougietje ofzo….

Pakkingen enzo zitten goed ? start hem eens met decompressie / start hem eens met choke.

Compressie heb ik niet meer, en ik zal morgen even met choke kicken, maar denk dat ik hem verzuip omdat de sproeier waarschijnlijk te groot is..
                      Morgen ff bougietjes opsporen 😉
                      Voetpakking is ietsjes gescheurd, maar ‘pakt’ nog wel redelijk.
                      En hoe kom ik erachter of valse lucht aangezogen wordt? Dat hoor je toch..?

hansieb
                      Moderator

Gescheurt 🙁 hij moet gewoon goed zijn. Compressie heb je niet dat is wel vreemd staat je decompresseur toevallig niet te strak ?

FF beetje testen goeie voet + kopppakking is het halve werk.

J3sp3R
                        Topic starter

hansieb :
                          Gescheurt 🙁 hij moet gewoon goed zijn. Compressie heb je niet dat is wel vreemd staat je decompresseur toevallig niet te strak ?

FF beetje testen goeie voet + kopppakking is het halve werk.

Ik heb geen compressiehendel meer 😛 kop van een bravo.

hansieb
                          Moderator

Zonder decompresseur dus… tja vind je dat relax ik zou gewoon 1 doen met decompresseur wel zo handy ookal gebruik je het niet.

Benzine krijgt die loop gewoon alles even na er zal wel iets fout zijn aangesloten maybe. Anders moet je maar ff naar groningen toerijden 🙂 ( achterin de auto dan )

J3sp3R
                            Topic starter

hansieb :
                              Zonder decompresseur dus… tja vind je dat relax ik zou gewoon 1 doen met decompresseur wel zo handy ookal gebruik je het niet.

Benzine krijgt die loop gewoon alles even na er zal wel iets fout zijn aangesloten maybe. Anders moet je maar ff naar groningen toerijden 🙂 ( achterin de auto dan )

Alles na gelopen. Ga morgen ff bougietje kijken en de carb proberen nog vaster te zetten.
                              Haha, ff naar Grûnn toe vanuit Meppolt? 😉 Is wel tof (: Maar ik hoop hem morgen weer klaar te hebben. Ik mis mn Citta.. 😛

hansieb
                              Moderator

Meppel is idd wel een endje weg!

Maar probeer idd maar even wat maybe doet die het opeens dan kan je gaan concluderen aan wat het lag.

Hoor het mafse ff energie voor morgen opladen haha :bier:bier

J3sp3R
                                Topic starter

Jo 😉

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 60)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.