Home › Forums › Algemeen › Oude topics › geen idee wat er is
- Dit onderwerp bevat 59 reacties, 13 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 5 maanden geleden door J3sp3R.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 oktober 2006 om 19:00 #136926
Heb een nieuwe zuiger gehaald, maar hij start nog niet!!!!
Of kan het komen doordat in deze zuiger niet 2 gaten zitten voor de 50CC DR? Volgens JosDijkman.nl, waar ik de zuiger weg heb, moest dit niets uitmaken.
Ik snap dr geen fuck van. Hij liep fantastisch en start nu niet eens! 😕
Er zitten piepkleine krasjes in de cilinder, kan die daardoor niet lopen? :L6 oktober 2006 om 19:35 #136931Zonder gaatjes MOET hij ook lopen, maar dan rijdt hij zoals een 50cc standaard omdat je de blinde spoelpoorten niet voed. Je hebt nu dus ook een kleinere sproeier nodig, niet heel veel.
Alles controleren, carb, ontsteking, compressie, valse lucht.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno6 oktober 2006 om 22:01 #136937ArvidW :
Zonder gaatjes MOET hij ook lopen, maar dan rijdt hij zoals een 50cc standaard omdat je de blinde spoelpoorten niet voed. Je hebt nu dus ook een kleinere sproeier nodig, niet heel veel.Alles controleren, carb, ontsteking, compressie, valse lucht.
Mm, ok. 4 maatjes kleiner? Heb er nu een 58 in, dus een 54 denk ik? Maar ookal is de sproeier te groot, ik moet hem dan wel aan kunnen krijgen met kicken..
Onsteking is in orde; hij vonkt.
Wat controleren aan de carb dan? Hij zit er goed op, en heb hem net schoon gemaakt.
Compressie..? Hoe controleer je dat? Heb kick.
En hoe zie je of die valse lucht aanzuigt?6 oktober 2006 om 22:34 #136938breng je brommer dan naar een brommerzaak..daar hebbe ze het op een half uurje gefixxed
6 oktober 2006 om 22:43 #136939cittatuner :
breng je brommer dan naar een brommerzaak..daar hebbe ze het op een half uurje gefixxed
Ja, en tjing tjing.. :L
Zo kun je elke vraag beantwoorden…!
Liever ADVIES zodat ik het zelf kan doen.6 oktober 2006 om 23:06 #136940cittatuner :
breng je brommer dan naar een brommerzaak..daar hebbe ze het op een half uurje gefixxed
Wat een dom antwoord :nodan ben je ook weer 60 euro lichter! Zelf fixen natuurlijk!!!!
Stop er eens een ander bougietje in
6 oktober 2006 om 23:17 #136943hansieb :
Stop er eens een ander bougietje in
Zou dat helpen? Deze heeft het altijd gedaan, Champion, en vonkt nog goed.. ;p Als ie vonkt is ie toch nog goed? Of andere warmtegraad ofzo?
6 oktober 2006 om 23:28 #136946Ik heb er wel eens 1 zien vonken maar hij reed niet…. ander bougietje erin HOPPA deed het. Je hebt toch nog wel een oud bougietje ofzo….
Pakkingen enzo zitten goed ? start hem eens met decompressie / start hem eens met choke.
6 oktober 2006 om 23:36 #136947hansieb :
Ik heb er wel eens 1 zien vonken maar hij reed niet…. ander bougietje erin HOPPA deed het. Je hebt toch nog wel een oud bougietje ofzo….Pakkingen enzo zitten goed ? start hem eens met decompressie / start hem eens met choke.
Compressie heb ik niet meer, en ik zal morgen even met choke kicken, maar denk dat ik hem verzuip omdat de sproeier waarschijnlijk te groot is..
Morgen ff bougietjes opsporen 😉
Voetpakking is ietsjes gescheurd, maar ‘pakt’ nog wel redelijk.
En hoe kom ik erachter of valse lucht aangezogen wordt? Dat hoor je toch..?6 oktober 2006 om 23:45 #136948Gescheurt 🙁 hij moet gewoon goed zijn. Compressie heb je niet dat is wel vreemd staat je decompresseur toevallig niet te strak ?
FF beetje testen goeie voet + kopppakking is het halve werk.
7 oktober 2006 om 00:18 #136949hansieb :
Gescheurt 🙁 hij moet gewoon goed zijn. Compressie heb je niet dat is wel vreemd staat je decompresseur toevallig niet te strak ?FF beetje testen goeie voet + kopppakking is het halve werk.
Ik heb geen compressiehendel meer 😛 kop van een bravo.
7 oktober 2006 om 00:31 #136950Zonder decompresseur dus… tja vind je dat relax ik zou gewoon 1 doen met decompresseur wel zo handy ookal gebruik je het niet.
Benzine krijgt die loop gewoon alles even na er zal wel iets fout zijn aangesloten maybe. Anders moet je maar ff naar groningen toerijden 🙂 ( achterin de auto dan )
7 oktober 2006 om 00:35 #136951hansieb :
Zonder decompresseur dus… tja vind je dat relax ik zou gewoon 1 doen met decompresseur wel zo handy ookal gebruik je het niet.Benzine krijgt die loop gewoon alles even na er zal wel iets fout zijn aangesloten maybe. Anders moet je maar ff naar groningen toerijden 🙂 ( achterin de auto dan )
Alles na gelopen. Ga morgen ff bougietje kijken en de carb proberen nog vaster te zetten.
Haha, ff naar Grûnn toe vanuit Meppolt? 😉 Is wel tof (: Maar ik hoop hem morgen weer klaar te hebben. Ik mis mn Citta.. 😛7 oktober 2006 om 00:42 #136952Meppel is idd wel een endje weg!
Maar probeer idd maar even wat maybe doet die het opeens dan kan je gaan concluderen aan wat het lag.
Hoor het mafse ff energie voor morgen opladen haha :bier:bier
7 oktober 2006 om 00:44 #136953Jo 😉
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.