Vespa-Ciao.NL
:: geen idee wat er is

Home Forums Algemeen Oude topics geen idee wat er is

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 60)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

pleasure
    Bijdrager

Jaspur :

ArvidW :
      Nee, die plekken horen nogal NIET zo, zitten ze bij jou op zelfde plek dan?

Ja, precies zo :S Wat is t?

Zuiger verkeerd om hè…!

J3sp3R
      Topic starter

pleasure :

Jaspur :

ArvidW :
        Nee, die plekken horen nogal NIET zo, zitten ze bij jou op zelfde plek dan?

Ja, precies zo :S Wat is t?

Zuiger verkeerd om hè…!

Huu, hoe moet ie dan? Ik snap er geen fok meer van.
        En cilinder is nu voor altijd buitenwerking?

ArvidW
        Donateur

De 2 gaatjes in zuiger moeten naar die 2 zwarte sleuven wijzen !

Vriend van mij rijdt nu al 1500km rond met dit cilindertje. Moeten nieuwe zuigerveertjes in, maar verder werkt hij nog prima 🙂

Zuigertje van hem is btw niets mee mis, lijkt eropdat zuigerveerslots in cilinder hebben gekrast….

(maar dan vind ik die zuigerveerslots wel erg dicht bij elkaar zitten…..)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

J3sp3R
          Topic starter

Huh, mij werd gezegt dat de gaten naar boven moesten 😉
            Dus ik die 2 gaten naar boven, is het weer niet goed?
            Maar die krassen in de cilinder boeien niet..?
            En wat bedoel je met die zuigerveerslots ? :$

pleasure
            Bijdrager

Jaspur :
              Huh, mij werd gezegt dat de gaten naar boven moesten 😉
              Dus ik die 2 gaten naar boven, is het weer niet goed?
              Maar die krassen in de cilinder boeien niet..?
              En wat bedoel je met die zuigerveerslots ? :$

Gaten in de zuiger horen (natuurlijk) richting de spoelers. Als de zuiger er op die manier inzit, dan kunnen de uiteinden van de zuigerveren ook niet in poorten blijven hangen, dan gaan die netjes tussen de poorten door.

J3sp3R
              Topic starter

Maar dat is toch bij de 50DR naar boven?
                En ik kan gewoon blijven rijden met die krassen?

Edjuh
                Bijdrager

Volgens mij halen jullie 2 soorten gaten door elkaar. Ik weet niet hoe een dr zuiger precies er uit ziet, maar jaspur heeft het denk ik over de ‘booster-gaten’ en pleasure over de ‘normale-poorten-gaten’.

Als je compressie nog redelijk is dan zou ik er gewoon mee blijven rijden.

J3sp3R
                  Topic starter

Mist 1 zuigerveer kom ik net achter.. :L Geknapt. Kan dat het gweest zijn? Met 1 zuigerveer, kan ik dan blijven rijden? Scooters hebben, de meeste, ook maar 1 zuigerveer nl. 😛

Edjuh :
                    Volgens mij halen jullie 2 soorten gaten door elkaar. Ik weet niet hoe een dr zuiger precies er uit ziet, maar jaspur heeft het denk ik over de ‘booster-gaten’ en pleasure over de ‘normale-poorten-gaten’.

Als je compressie nog redelijk is dan zou ik er gewoon mee blijven rijden.

Ik heb het over een zuiger met 2 kleine gaten aan het begin (bij de pen zitten ze). Die moet toch gewoon naar boven…? :$

vicious
                    Bijdrager

Met een (1!) zuigerveer rijden = zelfmoord. Kun je je toch ook zelf wel bedenken, toch? no offence btw…

ArvidW
                      Donateur

Met deze gaten in de zuiger naar boven (beetje schuin naar boven, iig moeten deze gaten bij die 2 sleuven in de cilinder zitten, anders worden deze niet gevoed !!

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                        Home made engine dyno

Timmetje
                        Bijdrager

Het is wel een behoorlijke kras dan die in je cilinderwand zit, ik heb zo niet egt veel verstand van die zuigers, maar tot zover ik weet zijn de meeste allemaal hetzelfde en als het goed is dus niet zulke krassen in de cilinder moeten krijgen.
                          Een vastloper is het idd ook niet, maar wat zou kunnen is dat de zuigerveer onder het rijden is geknapt en zo die kras in je cilinder gemaakt heeft. Zou toch ff langs de plaatselijke brommerboer gaan om advies te vragen, durf er zo niets van te zeggen maar het ziet der niet goed uit. Want door middel van zulke ‘krassen’ in je cilinderwand kan de benzine en compresie ontsnappen, waardoor je brommer dus minder soepel loopt.
                          Plus ook eerst je zuigerveertjes vervangen, en als je naar brommerboer gaat neem meteen je zuiger mee, is wel zo makkelijk dan

J3sp3R
                          Topic starter

vicious :
                            Met een (1!) zuigerveer rijden = zelfmoord. Kun je je toch ook zelf wel bedenken, toch? no offence btw…

oja? verklaar je nader

pleasure
                            Bijdrager

Ik heb vele kilometers met een 41mm dr gereden met 1 zuigerveer. Dat heeft altijd perfect gewerkt. Maar zorg gewoon voor 2 zuigerveren, het is niet voor niets zo gemaakt. Met één zuigerveer heb je meteen een stuk minder compressie en krijg je ontbranding onder de zuigerve(e)r(en).

J3sp3R
                              Topic starter

pleasure :
                                Ik heb vele kilometers met een 41mm dr gereden met 1 zuigerveer. Dat heeft altijd perfect gewerkt. Maar zorg gewoon voor 2 zuigerveren, het is niet voor niets zo gemaakt. Met één zuigerveer heb je meteen een stuk minder compressie en krijg je ontbranding onder de zuigerve(e)r(en).

Mm, nja, die zuigerveer heb ik moeilijk kunnen krijgen de vorige x, dus maar ff tijdelijk met 1 veer. Maar er zit nog een stukje veer in de rand.. hoe krijg ik die er uit? Ding zit muurvast. :L Moet mesje eruit halen werkt niet en ook niet met kleine schroevendraaier. :O

Timmetje
                                Bijdrager

Zou nog eens goed proberen en anders misschien verhitten, daar zal ie toch egt los van moeten gaan.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 60)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.