Vespa-Ciao.NL
:: Geen compressie met nieuw Malossi kopje

Home Forums Techniek Problemen oplossen Geen compressie met nieuw Malossi kopje

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

DarkMagician6
    Topic starter

Hallo,

Ik heb een nieuw 43mm Malossi kopje aangeschaft en deze wilde ik een paar weken terug monteren. Dat ging allemaal goed, maar toen ik hem wilde starten merkten ik dat hij zonder dat ik de deco indrukte al het geluid maakte alsof ik die wel ingedrukt had. Ik kreeg mijn brommer dus ook niet gestart.
      Ik heb ook zonder de deco kabel gemonteerd te hebben geprobeerd met hetzelfde resultaat. Zowel het kopje als het deco stiftje zijn nieuw. Verder heb ik mijn oude vertrouwde vloeibare pakking gebruikt, waarvan ik 100% zeker van ben dat die goed afsluit. Wat zou een mogelijke oplossing hiervan kunnen zijn?

SuperSi
      Bijdrager

haal je kop er af en kijk of je deco afsluit door aan de binnenkant van de kop te blazen.
        als ie niet afsluit kan je je deco stift inslijpen met pasta

DarkMagician6
        Topic starter

Als ik er in blaas hoor ik een heel klein beetje lucht weglopen ja.
          Wat voor pasta moet ik mij daar bij voorstellen? Ik heb dat al geprobeerd zonder pasta, maar helaas zonder succes.

SuperSi
          Bijdrager

nou, ik heb het eens geprobeerd met jif/cif maar ook zonder succes.

maar misschien zoiets?
            http://www.autogereedschap.com/a-24056275/cilinderkop-gereedschap/kleppen-slijppasta-set-van-2/

vast wel te halen bij een auto zaak

MarcoS
            Donateur

Als het een DEPS kop betreft hoort daar een andere stift in..
              Die kun je bij de mopshop bestellen, maar kosten wel weer duurder…
              Deze zijn meen ik met een kleiner kopje of dunner staafje 😉

SuperSi
              Bijdrager

MarcoS :
                maar kosten wel weer duurder…

*kuchkuchgrammaticakuch*

maar wat marco zegt zou ook nog kunnen. volgens mij heeft jmpb deze ook, dit is dan alleen een stift en veer.

DarkMagician6
                Topic starter

MarcoS :
                  Als het een DEPS kop betreft hoort daar een andere stift in..
                  Die kun je bij de mopshop bestellen, maar kosten wel weer duurder…
                  Deze zijn meen ik met een kleiner kopje of dunner staafje 😉

Ik heb gewoon het 43mm kopje wat ze op JMPB verkopen. Dat is toch geen DEPS kopje, ofwel? Er staat nergens iets vermeld over een speciale deco en de nieuwe std deco die ik heb aangeschaft past wel gewoon netjes.

SuperSi
                  Bijdrager

Dus je decostift past wel, maar sluit niet netjes af?
                    Dan word het dus slijpen, of stuur em terug

DarkMagician6
                    Topic starter

Dat vermoed ik van wel ja. Het is niet veel lucht die ik er doorheen kan blazen, maar het is wel een klein beetje. Meer als bij een ander kopje wat ik heb. Dus dan zal ik dus moeten gaan slijpen in de hoop dat het probleem inderdaad bij de deco zit.

Als andere mensen nog tips hebben hoor ik het graag!

Turbociao
                      Donateur

Ik zou eerst jmpb inlichten voordat je iets gaat veranderen/inslijpen.

DarkMagician6
                        Topic starter

Daar is het al te laat voor… Ik heb ook de gleuf voor de deco kabel dieper moeten maken omdat die er gewoon niet in zat. (Niet diep genoeg om de kabel er goed achter te haken, lastig uit te leggen.)

Martino
                          Moderator

Je hebt inderdaad gewoon een normaal Malossi kopje. Anders zal een normale decostift ook helemaal niet passen. Het kan idd zijn dat je decostiftje even moet inslijpen in je kopje. Slijppasta is hiervoor geschikt, maar wat ook vaak werkt is de kop zelf te stralen plus het decostifthoedje. Het oppervlakte ruw je hiermee misschien net genoeg op om vervolgens het decostiftje zonder pasta in je kop te doen slijpen. Ik heb dit zelf al wel eens met succes kunnen doen met een beetje tandpasta als slijpmiddel.

Het mooie van de decostift is dat je met een platteschroef bitje op een accuboor zelf weinig arbeid hiervoor hoeft te leveren. Toch blijft dit systeem met decompressie gewoon vervelend en erg gevoelig voor het lekken.

DarkMagician6
                            Topic starter

Martino :
                              Het mooie van de decostift is dat je met een platteschroef bitje op een accuboor zelf weinig arbeid hiervoor hoeft te leveren.

Daar had ik nog niet eens aan gedacht… Ik heb gewoon het stiftje erin ge stoken en dan aan de bovenkant van het kopje de accuboor om de stift geklemd. Ik ga deze tips iniedergeval proberen en het stralen is ook zeker mogelijk.

ritze
                              Bijdrager

Misschien een beetje mosterd na de maaltijd:
                                Spuit wat remmen reiniger op de deco aan de binnekant van de kop.
                                De rr zou dan niet mogen weglopen.
                                Zo test ik ze als ik ‘n’ kopje pak 🙂

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                                Link naar Mijn collectie / Projecten.

niemand
                                Donateur

Inslijpen kun je doen met kleppen slijppasta, gewone polijstpasta werkt ook goed.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.