Vespa-Ciao.NL
:: geen compressie

Home Forums Techniek Problemen oplossen geen compressie

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Marc Zwets
    Topic starter

Hallo wie kan mij vertellen wat er kan gebeurt zijn als ik mijn blokje helemaal in mekaar heb gezet en van te voor compressie genoeg heeft maar nadat ik hem met de boor heb proberen aan te draaien heeft die compleet geen compressie meer??? hoe kan dat??

tnerual
      Bijdrager

alles goed aangedraaid? Pakkingen gebruikt? Bougie goed ingedraaid? Zuigerveren er goed om? en nog in hun slotje?

pepko
        Donateur

keerring eruit geplopt? word de bougie wel nat?
          staat de decompresseur goed dicht? (kabeltje niet te strak)

SirJohn
          Bijdrager

Keering verkeerd om, te ver uitgeveild,kop lek ( decompresseur ) is niet zo moeilijk om te vinden.

Succes ermee

Marc Zwets
            Topic starter

ja alles goed aangedraaid, pakking ook gebruikt, bougie goed aangedraaid plus nat, decompresseur zit ook goed dicht en na mijn weten is er aan het blokje niks uitgeveild maar welke keering bedoelen jullie wat er uit kan zijn geplopt??? het vreemde was dat ik precies het zelfde had met het andere blokje nadat ik het had proberen aan te draaien met de boormachine zou dat niet gewoon te heftig en te snel gaan in een keer???

Alvast thnx voor jullie reaktie’s

pepko
              Donateur

dat met de keerring is niet van toepassing omdat de bougie goed nat word. we hebben het over de keerring onder het vliegwiel.
                Welke kleur is de bougie? wit= te kleine sproeier, zwart is te groot. koffiemetmelkbruin is goed. (en dan heb ik het over de kleur van de electroden van je bougie)

tnerual
                Bijdrager

pepko :
                  dat met de keerring is niet van toepassing omdat de bougie goed nat word. we hebben het over de keerring onder het vliegwiel.
                  Welke kleur is de bougie? wit= te kleine sproeier, zwart is te groot. koffiemetmelkbruin is goed. (en dan heb ik het over de kleur van de electroden van je bougie)

het kan dus wel degelijk nog steeds de keerring zijn !

ritze
                  Bijdrager

compressie in de cilinder heeft dus niks te maken met een keering.
                    dat probleem wat jij hebt had ik ook maar dat lag aan de decompressor, op een of andere manier lekte die.
                    maar na een tijdje rijden was weer okee 😛

heb je toevallig een top racing kruk as? zo ja dan kan het goed zijn dat die gebroken is en dat die je zuiger niet meer laat bewegen.

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                    Link naar Mijn collectie / Projecten.

Marc Zwets
                    Topic starter

Hallo,

Ik ben eens benieuwd.
                      Ga morgen naar de garage sleutelen de hele dag.
                      Dan zal ik de blokjes eens alle 2 uitmekaar draaien, maar de decompressor lijkt me sterk dat het dan toevallig ook nog eens met alle 2 de blokjes hetzelfde is.
                      Maar dat met die boormachine kan dus geen kwaad?? Heb namelijk dopsleutel 13 op de koppeling gezet met aandraaien is dat dan niet gewoon te heftig ofzo dat er dan wat uitklapt??
                      Hoe proberen jullie altijd de vespa als blok eronderuit is geweest of veranderingen hebben aangebracht gewoon rennen???
                      Conditie van mij laat heb op een gegeven moment afweten haha vooral na die kerst etentjes allemaal nu 🙂
                      Merja ga morgen vol goeden moet de garage in en dan zal ik nog eens kijken en er opletten wat jullie hebben gezegd.

Alvast super thnx en ik laat nog wel wat weten.

Groetjes Marc

ritze
                      Bijdrager

ik doe nooit meer starten op de krukas moer, je kan de draad beschadigen of je trekt volledig de draad eruit.
                        volgens mij kan je beter de hele koppeling erop zetten en dan een kleine pullie op je boor doen en zo starten.
                        zo kan er nooit iets mis gaan, lijkt me wel wat gepiel maar zou moeten lukken.

als je blok in elkaar zit kan je testen op dichtheid (rook in carter blazen en dan met de kruk rond gaan) waar dan rook uit komt is er een lek 😛

dan kan je kijken of hij vonkt, bobine erop en draaien aan het vliegwiel

en uiteraard merk je dan of je compressie hebt in jouw cilinder
                        succes ermee:thumb

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                        Link naar Mijn collectie / Projecten.

Marc Zwets
                        Topic starter

Ja nou ik bedoel ook met de koppeling erop aandraaien.
                          Dus op die moer 13 waar je de koppeling mee vast draaid, daar zet ik dan dopsleutel 13 op met de boor maar misschien is dat dan te heftig d8 ik zo voor de krukas of iets dergelijks.
                          Maar jij bedoelt dus een poolie op de boor maken en dan met een v snaar naar de koppeling??? en dan zo aan draaien??
                          Ow met die rook ga ik vandaag eens beginnen dan gewoon met sigaretten rook dus??? en dan door de inlaat waar normaal de carburateur op komt de rook dus naar binnen blazen???

groetjes marc

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.