Vespa-Ciao.NL
:: Geen compressie

Home Forums Algemeen Oude topics Geen compressie

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Topic starter

Hoi,

Ik heb een nieuwe athena 43mm. Het is een B cilinder maar er zit een A zuiger in(dus een honderdste mm kleiner, volgens jmpb maakte dit niet uit).

Zit netjes gemonteerd op een getjoend carter met std kruk en 13-13.

Ik kreeg hem niet aan, en het viel me op dat hij ook veeeel te makkelijk rond te draaien was(vliegwiel). Ik dacht dat er miss. iets met de kop(42mm polini kop) was, dus een andere std. kop geprobeerd met nieuwe koppakking maar zonder resultaat.

Wat kan er mis zijn? Zuiger zit goed om en de veren zitten ook goed. Cilinder ligt er nu af, als je de zuiger er doorheen duwt heeft hij volgens mij genoeg ‘compressie’.

erwinko
      Bijdrager

hij heeft inderdaad niet zoveel compressie

of heeft ie bij jou echt heeel weinig compressie?

(heb je wel bougie erin? :D)

Edjuh
        Topic starter

Hehe ja, bougie-tje zit er in, meerdere geprobeerd, maar wou niet starten.

Hij heeft echt heeel weinig compressie ja, ronddraaien is echt veeeel te makkelijk helaas.

wheelieking89
          Bijdrager

wat je moet doen is je zuiger even demonteren

je pak een stuk rubber 😉 zow glad mogelijk

leg je je cillinder VLAK op met de cillinder kop kant

je steek je zuiger in je cillinder hemd en duwt hem naar beneden (met zuigerveren)

en ook gelijk op je cillinder duwen

dan kan je het snelste weten of je zuiger veren goed zijn en of hij nog goed is 😉

en je zeg dat hij NIEUW is waaarom dan een foute zuiger ?????? of is hij 2e handsnieuw ??

murkus
            Bijdrager

hij is nieuw je kreeg toch eerst een kompleet andere zuiger erbij ofzo????

hansieb
              Moderator

wheelieking89 :
                wat je moet doen is je zuiger even demonteren

je pak een stuk rubber 😉 zow glad mogelijk

leg je je cillinder VLAK op met de cillinder kop kant

je steek je zuiger in je cillinder hemd en duwt hem naar beneden (met zuigerveren)

en ook gelijk op je cillinder duwen

dan kan je het snelste weten of je zuiger veren goed zijn en of hij nog goed is 😉

en je zeg dat hij NIEUW is waaarom dan een foute zuiger ?????? of is hij 2e handsnieuw ??

Uww??? wat is dit voor manier.

Zuigerveren checkkie door slotspelling te bekijken , en de zuiger moet er fris uit zien en NIET te stroef door de cilinder heen.

Edjuh je zei dat je blok goed was … opsturen die hap naar jmpb verkeerde zuigers in cilinders is niet de bedoeling ask tonni maar. Ging vet ratelen 42 alu type “C” met een “B” zuiger erin!

Herr Flick
                Sleutelbeheerder

Je moet gewoon een B zuiger erbij doen, er staan niet voor niets lettertjes op en moet precies kloppen.

een B zuiger in een C cilinder gaat rammelen en gaat de wand kapot maken (niet direct maar misschien na verloop van tijd) het rammelt en tikt als een gek.

dus ff jmpb weer nieuwe sturen 🙂

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                  Gele Racefrikandel

Edjuh
                  Topic starter

Ok bedankt voor de reacties ik ga jmpb eens mailen kijken wat ze te zeggen hebben, want dit is wat ze eerst zeiden:

Hoi,

Deze kan je zonder problemen monteren,
                    het gaat hier hier om een tiende van een milimeter.
                    het zou anders zijn als je bijv. een b cilinder hebt met een F zuiger.

gr martijn

😕

Zuigerveren zijn prima slotspeling is ok, ik ga de zuiger eerst nog eens door de cilinder duwen.

erwinko
                    Bijdrager

een tiende van een milimeter is veel!! teveel volgens mij

Edjuh
                      Topic starter

Hmmm, zonder veren gaat het erg makkelijk, met veren gaat het redelijk stroef. Toch is het met alles gemonteerd te makkelijk rond te draaien. Zonder veren heeft hij geen voelbare speling ofzo.

Wel klote, nou moet ik weer bij jmpb gaan zeuren, mja het moet maar.

Edjuh
                        Topic starter

Ik heb de Athena cilinder gemonteerd gehad, en hij wou niet starten. Hij had ook opvallend weinig compressie viel me op. Verschillende kop geprobeerd enzo, nieuwe pakkingen. Alles goed gemonteerd(ik heb geen 2 linkerhanden).

Ik hoorde ook dat de verkeerde zuiger(ook al is het 1 maatje) slechte gevolgen voor je wand kan hebben(van een behoorlijk betrouwbare bron).

Ik(weer ik 🙂 ) ben dus eigenlijk niet zo blij met de A zuiger in mn B cilinder.

Hoe kunnen we dit oplossen?

mvg.

EDIT: VERGETEN ER BIJ TE ZETTEN: DIT IS HET MEELTJE WAT NAAR JMPB GING!

.-{2F4OV}-.

Die maten zijn dur idd niet voor nix! Moet gwoon een B in als het B is…

November Rain
                            Bijdrager

Edjuh :
                              Ik heb de Athena cilinder gemonteerd gehad, en hij wou niet starten. Hij had ook opvallend weinig compressie viel me op. Verschillende kop geprobeerd enzo, nieuwe pakkingen. Alles goed gemonteerd(ik heb geen 2 linkerhanden).

Ik hoorde ook dat de verkeerde zuiger(ook al is het 1 maatje) slechte gevolgen voor je wand kan hebben(van een behoorlijk betrouwbare bron).

Ik(weer ik 🙂 ) ben dus eigenlijk niet zo blij met de A zuiger in mn B cilinder.

Hoe kunnen we dit oplossen?

mvg.

HEHE IK zat net denken 1/10 mm is niet veel… maar zat aan 1/10 van 1/10 te denken dus aan 1/100 eigenlijk :P. Maar denk zoeizo zelf maar is na edje… als jij je cilinder laat honen avn 38.2 naar 38.4 doen ze er ook een OVERMAAT zuiger in 😉

geef ze dat maar eens als voorbeeld…

snappen ze hetnog nie dan geef ze nog maar een waarschuwing anders zeg maar da wij ff mee zun 2e (duidelijk mijn naam vermelden) langs gaan bij martijn dan krijg je er zo 10 gratis 😉

Edjuh
                              Topic starter

Ik was vergeten er bij te zetten dat die laatste post mn mailtje naar JMPB was.

Maar goed, ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen, ik heb het verdomde ding al gemonteerd gehad enzo, dus omruilen zal niet zomaar meer gaan.

Anders zeg idd wel dat Coen ‘doggy punch’ uit broabant een bezoekje komt brengen hehe.

Edjuh
                                Topic starter

JMPB:

Hoi Edo,

Ik heb hier zo geen B zuiger liggen, alle nieuwe zuigers die ik heb zijn A’tjes.
                                  De cilinders die ik weer nieuw binnen heb zijn C cilinders me A zuigers.

Morgen zal ik eens vragen of ze een losse B zuiger kunnen leveren.

Verder kan het absoluut geen kwaad, het gaat om tienden van een milimeter, als er nu 15.000 toeren gedraait wordt zal het anders wezen.

Ik laat morgen even weten of er evt een B zuiger te leveren is.

gr martijn

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.