Vespa-Ciao.NL
:: Geen compressie

Home Forums Algemeen Oude topics Geen compressie

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

martyn1986
    Topic starter

ik krijg geen compressie bij het aanduwen, moet super hard rennen met de brommer zonder de decompressiehendel in te duwen, dan start hij pas.

ook verzuipt hij bij veel gas geven.

hoe kan dit?

vorige keer was sproeier verstopt dat me dit overkwam, carburateur is nu schoongemaakt, dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan

Edjuh
      Bijdrager

Je koppeling kan van binnen vet zijn, daardoor grijpen de segmenten niet aan.

Is hij nu wel goed afgesteld?

Je kan ook de startveertjes uit je koppeling halen, daardoor pakt hij hem sneller, de startveertjes zitten achter je koppeling segmenten en grondplaat, dan zie je 2 segmenten met 2 kleine veertjes er in.

martyn1986
        Topic starter

Edjuh, ik heb voor de rest niets aan de brommer gedaan. Heb koppeling er al af gehad en schoongemaakt, startveertjes zijn er al uit.

Ciaofrank
          Bijdrager

dan zou ik toch maar eens naar je zuiger kijken, die kan wel eens gaar zijn.

martyn1986
            Topic starter

Nou ik heb net nog eens even gekeken.

Cilinder is nog goed, is net ingereden 500 km

Maar het veertje op de cilinderkop… daar is iets niet goed mee, hij veert terug maar kan het zijn dat er vuil tussen zit, dat hij niet goed sluit?

Ik heb het een paar keer goed in geduwt en ook de veer zelf.
              Toen maakte hij weer een seconde compressie en verloor hij het weer?

Is dit mijn probleem?

Edjuh
              Bijdrager

Wat hoor je voor geluid als je rent? Is dat ploppen? Misschien is je decompressiekabek te strak.

martyn1986
                Topic starter

nee een soort licht geratel, de zuiger denk ik die heen en weer gaat. als hij eenmaal aan is, loopt hij niet goed stationair, bij teveel gas geven verzuipt hij , zo klinkt het tenminste
                  ook heeft hij dan niet veel kracht

de ene keer doet hij dat, de andere keer weer niet
                  start segmenten lijkt me het ook niet, want als ie eenmaal aan is hoeven die startsegmenten toch geen werk meer te verrichten?

Ciaofrank
                  Bijdrager

zuiger zekerweten goedom? (ja ik vraag het maar… :p)

martyn1986
                    Topic starter

ja die zit zeker goed, daarom ik had er 100 kilometer PERFECT mee gereden. Het was ineens.

De startkabel zit toch vast onder zo’n 2 vingerig clipje op de cilinderkop?

die was er tussen uitgevallen, toen ik hem terug duwde en wou starten was er geen compressie.

heb vandaag cilinderkop eraf gehaald helemaal schoongemaakt ontkoolt zeg maar, maar heeft niets geholpen

ciao man
                      Bijdrager

de start sigmenten opschuren die in de koppling huis zitten en dan weer eens proberen.

Fredzzz
                        Moderator

zuigersveren ook nog goed?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.