Vespa-Ciao.NL
:: geen carterpakking?

Home Forums Techniek Problemen oplossen geen carterpakking?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ciaolover
    Topic starter

Hoi,

tijdje geleden nog een heel mooie ciao op de kop getikt, een ’99 model (C24), had nauwelijks gereden volgens vorige eigenaar, zo goed als nieuw dus, zo ziet hij er ook uit… alleen hij had geen vermogen en komt nauwelijks van z’n plek af, dus ik haal hem uit elkaar, met het plan alvast krukas keerring te vervangen en zuiger/cilinder na te kijken (andere problemen had ik al uitgesloten).
      Ik merkte dat er wat olie van tussen de carterhelften vandaan kwam, groot was mijn verbazing toen ik zag dat er simpelweg geen carterpakking tussen zit.
      Ik dacht, welke idioot heeft ooit dat ding uit elkaar gehaald zonder er terug een pakking tussen te steken?

Nu las ik in een andere thread dat er ook blokjes uit het fabriek gekomen zijn zonder carterpakking.

Dus… is het nu noodzakelijk dat ik het blok splits en een pakking monteer?
      Deo test bracht niets speciaal aan het licht, enfin, hij leek mij geen valse lucht te zuigen via het carter maar het is wel duidelijk dat hij zweet langs daar.

Wim
      Bijdrager

Verhalen van verkopers zijn altijd prachtig.
        Tuurlijk, gewoon een pakking plaatsen.
        Blok revisie set compleet is voldoende.
        =lagers, vullingen, keerring, pakking.
        Al het spul is ook allemaal +20 jaar oud én gebruikt.
        Dus algehele controle en vervangen wat nodig is, dat is toch niet zo vreemd.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

ciaolover
        Topic starter

nee, maar ik vraag me af of er daadwerkelijk ciao’s van de band zijn gerold zonder carterpakking.
          misschien omdat in de latere productiejaren ze de carterhelften zodanig vlak konden maken dat het voldoende afdicht zonder pakking?
          ik moet zeggen het blok ziet er brandschoon en zo goed als nieuw uit.

tevens de ontsteking zit nu ook nog op het carter en heb geen idee hoe ik die driepolige stekker voor de verlichting door dat gat krijg.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 2 weken geleden door ciaolover.

zevenenergie
          Donateur

Ook bij de nieuwe CNC bewerkte carters van Mallossie die ultra vlak zijn, moet er een pakking matriaal tussen. En heel klein beetje vloeibare pakking is dan in principe genoeg.

Bij een orgineel carter altijd een pakking gebruiken, het laatste wat je wil is valse lucht na een revisie.

Wim
            Bijdrager

Ik weet wel dat bij een Ciao geen koppakking gemonteerd hoort.

Werd er in de andere thread misschien over de koppakking gespoken.

Doe eens de link van die thread?

Gr. Wim.

ciaolover
              Topic starter

Hier, zie het antwoord van Daan777 .

Kop blijft lekken ??

Wim
                Bijdrager

Ja,indd. Als je leest zie je dat het eigenlijk over de cilindervoetpakking gaat.
                  Daan777 begint plots wel over de midden(carter)pakking maar als je oplet zie je dat hij antwoord op het bovenstaande verhaal over de voetpakking.
                  Maar hij mixt behoorlijk met onderwerpen.

Maar indd hij zegt: (citaat)

“Volgens mij zijn er genoeg motorblokjes uit de fabriek gekomen zonder deze carterpakking”.

Joris zei:

“Die papieren pakking is wel heel dun trouwens .. hoort dat echt heel dun te zijn?”

Joris spreekt dus over de cilindervoetpakking en Daan antwoord eigenlijk plots met dat de carterpakking dun is. Die was er niet helemaal bij denk ik :mrgreen:

Daan:
                  “De papieren carterpakking mag dun zijn ja. Bij het ene revisiesetje zit er een dikkere bij dan de andere”.

Maar carterpakking moet altijd. Hij zweet daar ook zei je. Dus die moet open. Én pakking vervangen.
                  Dan neem je natuurlijk even de lagers etc. en alles mee lijkt me.

Stekker kan dacht ik van de draadjes afgepielt worden.

Gr. Wim.

ciaolover
                  Topic starter

ok thx, ondertussen het carter gesplitst en er bleek toch een dunne pakking tussen te zitten 😎

Wim
                    Bijdrager

Ja, dat dacht ik al.
                      Dunner(geen Dönner) dan dun zijn ze.

Gr. Wim.

bram0vitz
                      Bijdrager

Die pakkingen is de revisie setjes zijn niet heel wat naar mijn mening, deze pakkingen presteren veel beter: Link!

beetje prutsen hier en daar
                        Link naar Mijn collectie / Projecten.

ciaolover
                        Topic starter

Heb toch de pakking gebruikt die ik nog had liggen uit een revisiesetje, geen zin om er weer een te gaan bestellen en weer verzendkosten er bij etc.. voor een brommer waar ik toch maar af en toe een toertje voor het plezier mee doe en niet ga opvoeren.

Nu na alles weer in elkaar gezet te hebben, liep hij nog steeds niet goed, zelfs beroerder dan voorheen, stilvallen … al lijkt het blok wel goed luchtdicht nu.

Na een half uur zoeken en vloeken, andere bougie en CDI geprobeerd etc, uiteindelijk op de bedrading uitgekomen… naargelang hoe ik de draden beweeg mist hij meer of minder slagen..  had ik ook aan moeten denken. zelfde probleem nog al gehad met andere ciao, toen heb ik gelijk ineens de ontsteking vervangen omdat ik geen losse draden wou gaan solderen en gepriel met krimphoes en stekkertjes. dat overweeg ik nu ook weer te doen, want kost maar 38 euro voor een ontsteking en is snel gemonteerd.

Crullie
                          Donateur

De Cif pakkingen zijn wel goed hoor, je moet ze allen niet vefrommelen, knikken of hoe dan ook ruw mee omgaan.
                            Plus als je de kruk een dag van te voren in de vriezer gooit dan ook ff beide zijden van de carter pakking dunnetjes met 2Takt olie in smeren, geen druip vestijn van maken 😛
                            De pakking is dan de volgende dag lekker stevig en gegarandeert potdicht bij montage :thumb
                            Hoe dunner de carter pakking des te meer carterdruk je creëert en dat is voor tot 13mm carbjes een voordeel.

TICKLING BARN
                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.