- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 7 maanden geleden door Patman.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 augustus 2020 om 11:11 #801008
Beste leden,
Ik heb mijn Citta van origineel naar een 65cc met 13mm Dellorto gemaakt.
Maar als deze compleet in mekaar staat komt er geen brandstof in de cilinder.
Er komt wel brandstof in het blok.
Carburateur is nieuw en deze ook door gespoten met de compressor.

Graag hulp bij deze.Mvg Mike.
16 augustus 2020 om 21:33 #801066Als ik naar je foto’s kijk lijkt het alsof je pakking tussen je carter en cilinder niet goed afdicht. Zeker ook als ik zie hoe vettig je cilinder is rond de voet. Mogelijk is je voet niet mooi vlak. Je zou alles eens goed kunnen schoonmaken en een proberen met echt een flinterdun laagje vloeibare pakking op je carter te smeren en kijken of de pakking ook mooi op de voet van je cilinder uitvloeit.
17 augustus 2020 om 18:35 #801096Die voetpakking ziet er ook niet zo goed uit, is dit wel de juiste?
Moet ik dat nou wel doen?17 augustus 2020 om 18:42 #801097Ja is de juiste pakking ik heb er een stukje uitgeknipt om te proberen of dat helpt maar helaas. Ik ga nu proberen wat cittadriver zegt met vloeibare pakking.
Maar ik zit te denken om het Carter te vervangen voor een electronische zonder contactpunten wat is jullie ervaring hierin mbt een cdi?17 augustus 2020 om 21:50 #801101Wat betreft electronische ontsteking zit het wel goed. Er komt wel eens wat aan, maar het is veel bedrijfszekerder als een opgevoerd punten blok. Mocht er iets kapot gaan onderdelen zijn goed verkrijgbaar. Nieuw en 2e hands. Hier op de site staan genoeg topics wat betreft mogelijke problemen en de oplossingen. Je levert wel wat in op felheid van je motor “gasreactie”.
17 augustus 2020 om 21:56 #801102Cittadriver,
Wat heb ik nog meer nodig als ik deze bestel,
https://www.jmpbonderdelen.nl/polini-speedengine-80cc-electr-ontsteking.htmlOok een krukas enz?
20 augustus 2020 om 01:36 #801164Gewoon voor de gein… heb je ook de krukas uit het blok gehaald en je kering vernieuwd? of uberhaupt de doorlaat van je inlaat gemeten (buisje op carter waar je de carburateur opschuift) En weet je zeker dat je zuiger correct gemonteerd was? Bij voorkeur gebruik je voor een 65cc een blokje van een bromfiets omdat een snorfiets blokje vaak een geknepen inlaat heeft.
Als je voor een Elec. speedengine gaat zorg dan voor een:
Brom krukas
Elec onsteking unit (geen imitatie!)
Elec. vliegwiel
CDI unit21 augustus 2020 om 17:18 #801221Pacman,
ik heb alles nieuw besteld Carter krukas lagers cdi enz.
Nu ben ik alleen nog op zoek naar een elec ontsteking en vliegwiel.
Iemand een idee waar??22 augustus 2020 om 00:57 #801232Grappig, gewoon hier een nieuw topic maken onder onderdelen gezocht: voor elec ontsteking en vliegwiel. Ik weet zeker er genoeg hier zijn die dat nog hebben liggen. Ik hoop je niet de top (breaking) racing krukas hebt besteld 😛
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.