Vespa-Ciao.NL
:: geen benzine boven mijn zuiger

Home Forums Algemeen Oude topics geen benzine boven mijn zuiger

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 64)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

san
    Bijdrager

Ik heb precies hetzelfde probleem!
      Alles werkt prima; de bougie vonkt, de benzine komt tot in de carb, compressie is in orde maar starten ho maar. Ook na een tijd langer proberen te starten is de bougie niet echt nat te noemen, dus onvoldoende/geen mengsel boven de zuiger neem ik aan?

Benzineslang/kraantje/filter werken toch ook goed bij john, als hij schrijft dat de carb vol benzine staat? Daar ligt het probleem dan ook niet lijkt me zo. Zelf heb ik ook overal nieuwe pakkingen in geplaatst, en ik heb bij die gedachte het vermoeden dat er inderdaad iets mis is met de keerring.

groeten San

ArvidW
      Donateur

Sproeier schoonmaken…… Grotere sproeier monteren…….Spraybar schoonmaken…… Zit er uberhaupt een sproeier in…… Is je spoeier niet losgetrild en ligt op de bodem van het vlotterbakje

Kering is ook leuk om eventjes te controleren. Heb je carterdruk? Dus bougie eruit, en dan aan je krukas draaien en voelen of het op een gegevenmoment zwaarder gaat.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

john.
        Topic starter

ja dat werkt allemaal prima en het is zoals san zegd alles doet het verders prima alleen die tering benzine komt niet waar het wezen moet. ik wordt er langzamerhand gek van. echt waar

pier
          Bijdrager

hmmzz heb dit ook met 1 blokje.. zal er binnekort eens na kijken

john.
            Topic starter

pier :
              hmmzz heb dit ook met 1 blokje.. zal er binnekort eens na kijken

ja leuk man moet je doen donder je hem straks ook in de gracht

hahahahaha ik wordt echt stapel gek van dat ding

zeg kan het zijn dat je een vacuum boven je zuiger hebt waardoor je snor de benzine aanzuigt zodra je je blok uitelkaar hebr gehaald dat vacuum weg is hoe kan je dit weer oplossen

Nick_orginelli
              Bijdrager

ik heb eens iets vergelijkbaars gehad, ik heb toen ff wat benzine in de kop gegooid! dan loopt alles eens door. Daarna liep ie! nadat ie 10 meter had gelopen

john.
                Topic starter

Nick_orginelli :
                  ik heb eens iets vergelijkbaars gehad, ik heb toen ff wat benzine in de kop gegooid! daarna liep ie! nadat ie 10 meter had gelopen

ja zou dat helpen ik ga het proberen dan heb ik zon beetje alles geprobeerd

Nick_orginelli
                  Bijdrager

jah als je alles hebt geprobeerd en gecheckt8) ut kan geen kwaad ( tis maar een ideetje;))

john.
                    Topic starter

Nick_orginelli :
                      jah als je alles hebt geprobeerd en gecheckt8) ut kan geen kwaad ( tis maar een ideetje;))

ja ga het morgen proberen

john.
                      Topic starter

john. :

Nick_orginelli :

ja ga het morgen proberen

ja heb alles geprobeerd ik snap er helemaal niks meer van vonkt als een gek heb benzine bovenin erin gegooid maar ook dan doet ie niks

michel o/

in theorie zou hij moeten starten als je dat gedaan hebt… heb je een contact puntjes carter of een elektrisch carter?

john.
                          Topic starter

michel o/ :
                            in theorie zou hij moeten starten als je dat gedaan hebt… heb je een contact puntjes carter of een elektrisch carter?
                            [/quot

ik heb een cp carter maar en geen benzine bovenin en wel een vonk dan zou ik dus zeggen dat de cp goed staat of hoeft dat niet dan zou die dus moeten lopen met een beetje benzine toch nou niet dus

michel o/

zet je cp is op 0.4 mja het is idd een vaga probleem

john.
                              Topic starter

michel o/ :
                                zet je cp is op 0.4 mja het is idd een vaga probleem

ik kan hem wel op 0.4 zetten maar dan heb ik nog steeds geen benzine toch

michel o/

nee… zitten je poorten niet verstopt ofzo ? 😐

maar als jij benzine in je kop doet he en hij vonkt… dan hoort hij gewoon te starten!

ik denk dat je het dan niet goed hebt gedaan ofzo… want zoiets heb ik welis mee gemaakt bij een scooter en toen bleef het membraam dicht… ff benzine in de kop en starte en blijven lopen omdat die dan benzine goed aanzuigt door het op en neer gaan van de zuiger…

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 64)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.