:: Gat in de inlaat te repareren?
-
JoeriHTopic starter
Beste forumleden,
Ik was vanmiddag mijn inlaat aan het uitvijlen maar er zit nu een gat in, is dit te repareren?
Mijn excuses voor het niet uploaden van fotos i.v.m. telefoon.
Bij deze dus de link:
Foto’s
Gr,
JoeriH
Aii.. dat is balen zeg! Wellicht kun je iets proberen te fixen met epoxy. Maar ik persoonlijk zou opzoek gaan naar een ander cartersetje.
JoeriHTopic starter
Het was er eentje die ik verder niet nodig had, zonde van het werk maar aldoende leer je.
Enig idee wat de oudijzerboer er voor geeft?
Ben nog wel benieuwd naar tips om het e.v.t. te repareren, niet geschoten is altijd mis.
Wil meteen iedereen aanraden geen vierkante 7 mm vijl te gebruiken, hiermee kan je blijkbaar de bocht niet halen
GuidoDonateur
geëxtrudeerd aluminium doet iets van 1 tot 1,5 euro de kilo. Nog maar wat carters slopen 😀
JoeriH :
Wil meteen iedereen aanraden geen vierkante 7 mm vijl te gebruiken, hiermee kan je blijkbaar de bocht niet halen
Dat is niet het probleem geloof ik. Denk dat het komt doordat je niet eerst de inlaat uitgeboord hebt. Als je boort begin je pas in de breedte te vijlen vanaf 18mm. Wanneer je meteen begint te vijlen neem je meteen alles mee, waardoor er een gat ontstaat.
Duidelijk een gevalletje tekort aan gereedschapleer en materiaalkennis, maar ik denk met een beetje lock-tide en dan het plastic busje van de carb erom duwen, dagje laten drogen en binnezijde inlaat ff weer bijwerken, dan zal het vast weer dicht zijn.
Lijkt het proberen waard 
JoeriHTopic starter
Dremel lag bij de reperateur dus dacht doe wel eerst het vijlen.
Blijkbaar niet dus.
Ik laat het horen als het gelukt is.

! Joor !
Laatst had ik het zelfde, beetje durafix en het was weer mooi dicht.
Maar pas op dat je het spruitstuk niet smelt.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.