Vespa-Ciao.NL
:: Gaskabel in carburateur

Home Forums Techniek Problemen oplossen Gaskabel in carburateur

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Hermaniak
    Topic starter

K heb een knullig probleempje,
      Ik heb me gaskabel in me carburateur aangesloten (13/13 dellorto), maar nu gaat me gasschuif maar half open…
      Ik heb de kabel al op meerdere manieren bevestigd maar die schuif gaat echt niet verder.

Ik heb de kabel al “voorlangs” gemonteerd (kabel door de veer als het ware), en achterlangs (dat kabel onder de schuif zit en daar klemt met dat blokje).

Hoe moet het :con ?

diac
      Bijdrager

haal dat schuifje er eens uit en schuur hem een beetje op, waarschijnlijk heb je er gewoon een braampje aanzitten waardoor die klemt.
        doe je er daarna ook nog wat 2-takt olie opsmeren 😉

suc6:thumb

Hermaniak
        Topic starter

Lijkt me sterk dat ik plotseling een braampje heb terwijl het eerst niet zo was, maar goed, ik zal het proberen.

diac
          Bijdrager

ooh, dat kan plotseling komen hoor..
            ik had dat ook 😉

barry
            Donateur

Of je gaskabel is doorgeschoten in het handvat.

Hermaniak
              Topic starter

De carburateur heb ik eronder weg gehaald, dus tis gewoon puur de carburateur met de kabel.
                Hij zit dus niet meer in het handvat.

Hermaniak
                Topic starter

Wat anders
                  Het is me gelukt met me carburateur, maar nu gaat dat rot ding niet lekker me handvat in. Als ik hem er in heb, en 1 keer het gas vol open trek, dan laat die als het ware los en kan ik gas geven wat ik wil, er gebeurt niks.
                  De buitenkabel loopt van me carburateur tot me handvat, en als ik gas los laat (dus hendel terug laat komen) dan gaat me binnenkabel met me buitenkabel het handvat uit.

kapot
                  Bijdrager

Beter vastdraaien.

Misschien is het tonnetje op de gaskabel te groot, die moest ik ook altijd door de helft knippen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.