Vespa-Ciao.NL
:: Gashendel schroef ???

Home Forums Techniek Framedelen Gashendel schroef ???

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ruub
    Topic starter

Goedenavond,

Ik was aan het rijden en opeens kon ik gas geven maar ging niet extra vooruit. Het klonk alsof het blok verzoop. Eenmaal naar huis gelopen was de gashendel wat los van het stuur. Aangedraaid en aangelopen kon ik weer gas geven alleen hij bleef constant gas geven. Blijkt dat ik dit schroefje mis, die is er wss uitgevallen tijdens het rijden.

Het gaat om het schroefje waar een blauwe cirkel omheen zit. Zijn deze los te krijgen of heeft iemand een foto van de schroef zodat die nagemaakt kan worden?
      Screenshot_20240724_223649_Chrome

RAV77
      Bijdrager

het schroefje dat je mist is dacht ik een normaal stelschroefje zonder kop  en heeft misschien hooguit aan het begin de eerste paar millimeter geen schroefdraad , kan het ook met een normaal schroefje proberen eerst wat lang genoeg is kom je zelf er achter hoelang hij moet worden ongeveer   , wat er maar tot een bepaalde diepte in hoeft te draaien , zodat je gashendel nog steeds kunt draaien , want draai  je hem helemaal kan het zijn dat je je gashendel niet meer kunt bewegen . en als het schroefje niet diep genoeg komt met zijn schroefdraad of er helemaal eruit is dan kan je gashendel naar buiten schuiven . want dit schroefje houd de gashendel op zijn plek .

mocht je een nieuw schroefje er in draaien , of als je dat al hebt gedaan draai hem even los .
        vervolgens zorg er eerst voor dat je gas hendel helemaal terug is gedraaid naar de stand dat je geen gas geeft en helemaal op je stuur zit geschoven tot hij tegen het metalen gedeelte van je rem  komt.
        draai daarna pas dat schroefje erin tot hij diep genoeg zit dat de gashendel blijft bewegen en nog steeds kunt bewegen , dus niet vast mocht hij de gashendel klemmen .
        daarna zou het goed moeten zitten .

mocht dat goed werken .
        zou ik ook even bij de carb kijken of de kabel daar nog goed zit zoals bij de stelschoef of daar de buiten kabel nog wel in de stelschroef valt , anders kan het zijn dat hij je gas hevel op de carb net wat aantrekt .
        en kijk dan ook even of de gas hevel naar beneden staat .

ook kan het zijn dat de buiten kabel bij je gashendel niet lekker op zijn plek valt , dan heb je dat zelfde probleem .

verder kan ik denk ik wel  aannemen dat je niet aan de binnen kabel voor het gas geven hebt gezeten .( waar dat rondtje met die kruis staat .)

ik denk dat je hiermee al ver zal geholpen zijn of in de goede richting zal zitten

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.