Vespa-Ciao.NL
:: gashandvat aansluiten…?

Home Forums Techniek Problemen oplossen gashandvat aansluiten…?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

BMW
    Topic starter

ik heb laatst een gashandvat bij jmpb gekocht..

vraagje: hoe sluit ik hier mijn gaskabel op aan, zoals ik het zag moet de binnenkabel op de een of andere manier vastgemaakt worden bij de pijl:

iemand een idee? ik hoor het graag:thumb

voor de duidelijkheid, het is deze set:

SjoerdCiao
      Donateur

Daar hoort zo’n busje bij waar op de bovenkant een schroefje zit, in dat busje zit een gaatje, daar steek je je gaskabel doorheen, je draait het schroefje aan en klaar, ik heb de zelfde;),Maar zo te zien heb jij dat zilvere busje er niet bij.

goedguus
        Bijdrager

ja ik heb daar ook gigantisch mee lopen martelen
          uiteindelijk is het gelukt door dat “dopje” van de decompressie hendel eraf te halen daar de kabel aan te maken en zo strak mogelijk aandraaien
          dan zo kort mogelijk afknippen
          in het begin ging het ff stroef maar nu loopt het lekker soepel

BMW
          Topic starter

@sjoerd, nee.. maar ik snap denk ik wel wat je bedoelt. ik zal even wat gaan verzinnen aangezien jmpb nu op vakantie is:)

SjoerdCiao
            Donateur

Oke, als je niets vind, kan ik nog wel eens voor je kijken

Martijnvanheerde
              Donateur

Zat ik ook mee te knooien, even naar de fietsenmaker om het kleinste nippel te halen. Als deze nog te groot is gewoon aan beide kanten iets afslijpen en het schroefje weer aandraaien.

BMW
                Topic starter

okee bedankt, ik zal ff langs de fietsenkneus gaan;)

goedguus
                  Bijdrager

ja dat had ik dus ook gedaan maar toen ik de kleine boutje aandraaide draaide ik hem kapot 😛
                    maar als je nog een oude decompressie kabel hebt liggen kun je hem daar vanaf halen

SjoerdCiao
                    Donateur

Ik snap het niet, hebben jullie er niet zo’n busje bijgekregen? ik kreeg er zelfs 2:P
                      Ik zal eens gaan kijken of ze er nog een paar hebben voor de gene die hem willen hebben, of voor de gene die hem missen.

BMW
                      Topic starter

als je nog zo’n busje voor me hebt!! PM dan ff graag!:thumb

SjoerdCiao
                        Donateur

Ik ben vandaag bij de lokale brommershop geweest, hij had ze op dit moment niet meer, als hij ze binnen had, kreeg ik een enveloppe met een paar busjes, jullie horen het als ik ze heb, hij heeft komende week gesloten;)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.