Vespa-Ciao.NL
:: Garantie/kwaliteit van 46mm Polini?

Home Forums Techniek Motorisch Garantie/kwaliteit van 46mm Polini?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Boyan
    Topic starter

Hallo,

Ik heb een aantal dagen geleden een nieuwe 46mm cilinder van Polini besteld bij JMPB. Sinds dat ik deze cilinder op mijn cartertje heb gemonteerd heb ik niets anders als problemen gehad. Ik zal een aantal dingen opnoemen wat ik heb ervaren de afgelopen paar dagen:

Een lekkende voetpakking, wat resulteerde in valse lucht aanzuigen en een lichte warmloper. Na de warmloper heb ik de cilinder nog eens nagekeken op krassen en sporen. Dit viel dan wel reuze mee, meteen nieuwe pakkingen gemonteerd. Daarna werd het valse lucht aanzuigen alleen maar erger, dus heb ik de deo-test uitgevoerd en erachter gekomen dat deze weer valse lucht aanzoog. Hieruit concludeerde ik dat de pakkingen van Polini gewoon van slechte kwaliteit zijn. Na alweer de 3e keer de cilinder te demonteren heb ik een papieren/kartonnen voetpakking gebruikt. Nadat ik het valse lucht probleem had opgelost heeft de cilinder anderhalve dag heel mooi gedraaid zonder problemen totdat ik een snoeihard geluid kreeg en in eens geen compressie meer had. Nadat ik het blok voor de 4e keer uitelkaar had gehaald zag ik dat de koppakking er tussen uit lag. Ik meteen ook maar naar de cilinder en zuiger gekeken, zag ik dat er voelbare krassen zaten bij de uitlaatpoort.

Nu heb ik vroeger zonder problemen talloze blokjes opgebouwd, maar dit is de eerste keer dat ik zo veel problemen heb ervaren met een hagelnieuwe cilinder. Nu begon ik toch sterk te twijfelen aan mezef, of ik iets fout had gedaan? Maar dit kan niet, ik heb alles notabene gemonteerd hoe Polini dit zou willen.

Nu denk ik dat het een fabrieksfout is van Polini, want dit kan gewoon niet met een cilinder van nog geen 50km oud. Er zit dus een garantie boekje bij van Polini, en nu vraag ik me af of ik een nieuwe zou kunnen krijgen. Er zit immers garantie op! De cilinder maakte trouwens ook rare geluiden bij een bepaald toerental.

Heeft iemand hier ervaring mee, die dit ook al eens heeft meegemaakt? Die weet hoe dit in z’n werk gaat?

Ik zou graag meningen van jullie waarderen, want ik wordt hier gemoedeloos van! 😕

Grts

mdammertje
      Bijdrager

hallo,

ik rijd zelf ook met een 80 polini kitje, en had inderdaad er ook eerst wel problemen mee.
        zelf hadden we toen zelf een voetpakking geknipt uit een taxipak (als er maar een alluminium kant aan het karton zit), en was toen van het probleem af.Nu heb ik wel gewoon de normale polini pakking ertussen en heb zelf geen problemen meer. Maar zou het toch even proberen.
        koppakking rijd ik niet mee, en vond de cilinder stukken mooier rijden.

Ik zou het gewoon eens proberen, (zorg wel dat de alluminium kant richting de cilinder zit)

vespa rider
        Bijdrager

ik heb een keer gehad toen ik dit setje kocht bij jmpb. toen was het gleufje waar je die zuigerclipjes in deed niet diep genoeg waardoor het clipje er weer uitviel.
          ik heb jmpb gemailt en ik kreeg een nieuwe zuiger terug. jmpb heeft het opgestuurd naar polini en die kregen een nieuwe zuiger terug.
          dus je moet jmpb even mailen met je verhaal hierin, deze jongens zijn heel klant vriendelijk en ik denk dat je gewoon een nieuwe cilinder terug krijgt.

gr, arno

Boyan
          Topic starter

Ah kijk met deze info ben ik al een heel stuk blijer mee, fijn dat er nog meer mensen zijn die dit ook al eens hebben meegemaakt. Ik verwacht dan ook dat ze een nieuwe cilinder + zuiger opsturen.

Ik zal nog even een paar foto’s maken van de cilinder en zuiger, zodat jullie er ook over kunnen oordelen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.