Vespa-Ciao.NL
:: gaat dit lang mee?

Home Forums Techniek Opvoeren gaat dit lang mee?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

william
    Topic starter

hoi hoi

ik wil mijn ciao nog wat harder late lopen.
      dus ik zat te denken aan een top one,43 mm dr, 13/13, mallosi filter en een 80 poelie. hoelang zal dit mee gaan eenmaal afgesteld en ingereden?
      als iemand wat te verbeteren heeft seg het maar:D
      greats william

ArvidW: één vraagteken lijkt mij genoeg 🙂

ArvidW
      Donateur

Meegaan, DR70evo wil soms wel 10.000km meegaan, ik vind hem na 5000km al te ver versleten en vervang hem dan ook.

Voor de rest prima setup, proma CC zou ook geen slechte uitlaat zijn ervoor:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

FonS
        Bijdrager

5000 km…. man dat rij ik op 5 maanden !

als ik toch iedere 5 maanden een nieuwe cilinder moest kopen was ik niet blij :p

rij nu al een hele tijd met 41mm polini, 2 weken geleden waren de zuigerveren wel écht aan vervanging toe (0,85mm speling, rijdt nog wel goed, maar het verschil tov nieuwe merk je wel)

:! ik zou sowieso met een 70 poelie rijden, dat deed ik ook 😉 echt volgas rij je toch nooit, en met een kleine poelie maak je minder toeren, wat je op de lange duur toch wel scheelt

leon ciao
          Bijdrager

Het ligt er een beetje aan hoe jij rijdt
            als jij elke dag 20 km op en neer naar school rijdt vol gas, dan gaat het niet zo lang mee
            Maar als je een beetje gewoon rijdt is denk ik 6000/7000 km reeel 😉

o ja en neem een 65 of 70 poeli gaat die ook weer iets langer mee, omdat die dan minder toeren draait + je gaat dan harder op top :relax

LeMoN
            Bijdrager

FonS :
              5000 km…. man dat rij ik op 5 maanden !

als ik toch iedere 5 maanden een nieuwe cilinder moest kopen was ik niet blij :p

rij nu al een hele tijd met 41mm polini, 2 weken geleden waren de zuigerveren wel écht aan vervanging toe (0,85mm speling, rijdt nog wel goed, maar het verschil tov nieuwe merk je wel)

:! ik zou sowieso met een 70 poelie rijden, dat deed ik ook 😉 echt volgas rij je toch nooit, en met een kleine poelie maak je minder toeren, wat je op de lange duur toch wel scheelt

5000KM op 5 maanden !?!?! zoveel KM’s heeft mijn citta nog niet eens en die is van 94!

Als jij 5000km rijd in 5 maanden is dat 1000km per maand, wat dan ongeveer 250km per week is en dat is dan ongeveer 35km per dag o.O!

FonS
              Bijdrager

:con

heen en terug naar school is voor mij 55 km, dan rij ik tussen half en driekwart gas.

dan gaat je cilinder naar mijn mening langer mee, dan wanneer je 15 km heen en terug rijdt, en niet goed warmrijdt + constant volgas 😉

dus idd, ligt erg aan je rijstijl (en poelie / vario, oftwel toerental)

ArvidW
                Donateur

Heb je gelijk in, maar een polini 41mm is van een wat beter gietijzer gemaakt dan de DR43mm neem ik aan.

Ik heb altijd met 95 pully gereden op mijn ciao dus mischien dat hij daardoor wat harder sleet, elke 1500km zaten mijn zuigerveren weer op 2.0mm ! 😐

Kenny heeft er 11.000km mee gehaald, toen was hij echt aan vervanging toe volgens Kenny 😛

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

FonS
                  Bijdrager

ik heb ook een hele tijd (zeker 2 maanden) met m’n DR gereden hoor, dus ook 55 km per dag.

tot nu, nog geen zuigerveren vervangen, zitten nu op 0,6 mm 😉

DR is dus géén flutcilindertje (heb ik zelfs 2dehands gekocht, veren waren niet nieuw)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.