Home › Forums › Meetings & evenementen › Overige meetings & evenementen › Gaasterlandse bromfiets-toertocht
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 5 maanden geleden door mean-machine.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 oktober 2022 om 00:20 #817266
Afgelopen zondag was een toertocht voor oldtimer brommers in Gaasterland. (Balk)
Oke, dan met de brommer achterop het fietsenrek van de auto erheen.
Honderden bromfietsen (ca 500?) zijn naar Friesland gekomen voor dit evenement.
De organisatie werd gedaan door Solex-verhuur in Harich.
Je kon 2 afstanden rijden 100km/ vooral brom en 60km/ vooral Solex en snor.
Kreidler en Zündapp was wel het meeste wat er reed.
Voor Vespa Ciao was ik de enige (?) Althans, ik heb er niet een andere gezien.
Om 11.00h na eerst koffie en een stuk cake was er vertrek.
Je begrijpt dat alles helemaal ‘blauw’ stond toen alle brommers werden opgestart.Bij aanmelding was er niet veel interesse voor mijn Ciao.
Een onooglijk klein brommertje. Zou die wel kunnen meekomen met de rest?
Natuurlijk geen aandacht voor mijn Vespa. Bijna 50 jaar oud en nog nooit iets aan gedaan voor verbeteren van het uiterlijk. Ernaast stond veel glimmend en mooi opgepoetst spul, verder ook heel bijzondere bromfietsen (lees: zeldzaam) trokken extra aandacht.Hieronder een indruk.
https://www.facebook.com/GaasterlandseBromfietsToertocht/videos/1814690765535759Bij de finish was er WEL belangstelling voor de Ciao.
Verwachting was dat mijn brommertje zou achterblijven, bleek precies omgekeerd.
Onderweg zijn vele ‘heren-brommers’ zonder moeite door de Ciao ingehaald.
Hoe kan dat nou? Waar zit het motortje om dat mogelijk te maken?Rit 100km
Fijne toer gemaakt, uitstekend weer, mooie omgeving zoals vlak langs IJsselmeer.
Geen storingen, kortom een heel leuke Vespa-dag.12 oktober 2022 om 13:38 #817271haha mooi verhaal. Dat is denk ik ook een sterk punt van de ciao en de reden dat ze na 50 jaar nog steeds mee doen. Simpele en (daardoor) betrouwbare techniek. Wat er niet op zit, kan ook niet kapot 🙂
12 oktober 2022 om 19:54 #817281Na lang wikken en wegen toch een account aan gemaakt. Ik moest toch écht op dit bericht reageren!
Zondag met bewondering even naar jouw Ciao mogen kijken. Zojuist tijdens het scrollen door de foto’s ook even stil blijven staan bij jouw Ciao. Iets achterop in die file stond ik met de, toevallig ook, enige meedoende Citta!Ik heb helaas wel pech mogen ondervinden onderweg, tussen Oudemirdum en Nijemirdum begaf mijn stroomkabel tussen de bobine en het blok het. Gelukkig met behulp van een Tomos, lees de Tomos zijn kabelboom verknippen, de Citta weer tot leven gewekt en rustig de laatste kilometers af kunnen rijden.
na 150 kilometer moet ik wel toegeven dat ik blij was weer thuis te zijn in Sneek.
Al met al vond ik het fantastisch geregeld door Arnold en zijn team. De brommerhap in Laaksum was ook prima in te nemen!
18 oktober 2022 om 00:39 #817361@CittaSneek
Ik heb net de foto’s op FB bekeken.
Ja, ik zie nu dat ik jouw Cita ook heb gezien met reserve jerrycan voor onderweg.Wat is de actieradius van jouw Cita?
Had je mss beter een klein flesje met 2T-olie mee kunnen nemen. Kan je onderweg tanken.
Zelf had ik deze keer een 1 literfles met mix bij me, want na ca 80km is mijn tank leeg.
Nu had ik voldoende om de 100km-rit te volbrengen.Voor deze brom-toer in Friesland had ik de Vespa op het draagrek van de auto meegenomen. Andere keren ga ik wel naar een oldtimer-evenement vanaf thuis. Jammer is bij de Ciao de kleine 2.75L tank. Heb wel dagen gehad dat ik 3x moest tanken. Daarom heb ik ook altijd 2T olie bij me.
Misschien de volgende keer even deze tour hier promoten?
Waren er ook kosten aan verbonden of was het gewoon aansluiten en meerijden?20 oktober 2022 om 23:24 #817426Kosten was €5.00
Voor koffie en cake bij de start.
Alle pijlen onderweg netjes geplaatst.
Enkele horeca geregeld voor een speciaal ‘brommer-menu’.
Een herinnerings-vlag zal nog worden opgestuurd. <hoop ik>20 oktober 2022 om 23:28 #817427Misschien de volgende keer even deze tour hier promoten? Waren er ook kosten aan verbonden of was het gewoon aansluiten en meerijden?
———————————————————————————————————–Dan kan ik wel meer toertjes in NL promoten(?)
Ik pak meestal de bromfiets-kalender om te zien of er een leuke toer gaat komen.
Laatste evenementen die ik heb bezocht waren in:
Veenendaal, Assen, Nijmegen, Dinxperlo, Heeten en nu deze in Balk…………………..ps
Er waren er nog wel meer die mss leuk zouden kunnen zijn.
Bij slecht weer of andere bezigheden ga ik natuurlijk niet. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.