Vespa-Ciao.NL
:: G-no en TimoO Vespa Special

Home Forums Perso’s Projecten G-no en TimoO Vespa Special

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 176)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TimoO_
    Donateur

jeeej speedengine binnen.. dr zijn blijkbaar wat problemen mee geweest.. moet m ff uit mekaar halen denk ook andere kruk erin.. en 1 van de 3 tapeinden aanpassen want die staat scheef, krijg mn cilinder er niet goed over :no en de poorten beetje bijslijpen want die zien dr dus egt raar uit, hele lasnaad overheen

TimoO_
      Donateur

speedengine is in orde gemaakt 🙂 alleen de kruk draait iets te stroef naar mijn mening.. dus ik weet niet of ik m nou weer uit mekaar moet gaan halen of drop blijve timmeren 😕 .. in ieder geval probeer ik m zaterdag aan het lopen te krijgen en Jeannot ook, dan gaan we bij n vriend van ons op zn vader’s land rijden 😀 , met de vering van een ciao 😛

hansieb
        Moderator

Gewoon beetje hameren enzo….. tot die los gaat mag altijd wel een beetje spanning in.

Schroefjes los dan tikken beetje vast draaien enz enz.

G-no
          Topic starter

multivar binnen:D gelijk met zwarte trekveren en een gele drukveer:)word leuk zaterdag, in de drek crossen. 8)

JL
            Bijdrager

ha je hebt het binnen :)… wel uitkijken he in de drek met mijn toekomstige cilinder 😛

TimoO_
              Donateur

die ooit van jou was 😛

TimoO_
                Donateur

miss is t ook wel leuk om te proberen (heb tog een kap extra) om n kap carbon-fiber look te maken 🙂 je weet wel met dat tuinmateriaal (soort matje) en dan dat verharderspul.. lijkt me wel appart 🙂 zeker bij n zwart/grijs frame lijkt me dat da bomb =)

TimoO_
                  Donateur

TimoO_ :
                    miss is t ook wel leuk om te proberen (heb tog een kap extra) om n kap carbon-fiber look te maken 🙂 je weet wel met dat tuinmateriaal (soort zeil) en dan dat verharderspul.. lijkt me wel appart 🙂 zeker bij n zwart/grijs frame lijkt me dat da bomb =)

barry
                    Donateur

lukt niet met anti-onkruiddoek.Smelt weg in combinatie met polyesterhars.
                      Je kan wel carbondoek kopen & epoxy hars gebruiken.Ik heb zo competitieboten (modelbouw) gebouwd vroeger.

TimoO_
                      Donateur

ja ik zag het in n how to bij scooter-freaks (sorry:P ). zou ik ook niet op de een of andere manier de kap alleen maar carbon look kunnen geven? eenn doek van iets wat op carbon lijkt op mn kap lijmen (ja wel goed dit klinkt een beetje grof gewoon erop lijmen), en dan met een of andere hars eroverheen?
                        want ik denk als ik dus n kap als mal gebruik, dat als ik dan de carbon fiber heb gemaakt dat die dan te klein (binnenkant als mal) of te groot (buitenkant als mal) wordt en niet meer op mn frame past.

G-no
                        Topic starter

Dan moet je eerst van je positieve mal(kap) een negatieve mal maken( in gips of pur e.d.) en dan daar je kap in maken.

TimoO_
                          Donateur

dan maak ik hem liever carbon-look, want t gaat mij alleen maar om t uiterlijk van de kap, en ga geen dagen en geld verspillen voor “egt” carbon-fiber te maken, want veel gewicht zal t niet schelen :condan . Dus iemand misschien enig idee hoe ik dat kan doen? carbonlook?

G-no
                            Topic starter

Carbon stickervel kopen

FonS
                              Bijdrager

ja zo carbon-look laten maken (De Grote Beurt style) dompelen ze het onderdeel in een bad, samen met een carbon matje zegmaar. werkt perfect, ziet mooi uit, alleen, vraag me niet waar je het hier in de buurt kunt laten doen :p

TimoO_
                                Donateur

hmm kan je dat niet zelf doen? 😛 ik had t ook eerst gezien op de grote beurt, zag er inderdaad wel netjes uit voor de grote beurt 😛 maar lijkt me wel vet om dan mn kappen een badje te geven 😀

nog n ideeee 😀 ik spuit mn frame (dt verneukt zwarte frame) eerst helemaal geel, dan gooi ik er gaas overheen en spuit ik hem zwart met grijs met een schuine schijdingslijn. gaat hopelijk lukken en gaat hopelijk :thumb uitzien. t zal nog wel n tijdje duren voor ik m ga spuiten maar ik reken op volgend jaar februari, omdat ik m eerst motorisch bij mekaar wil hebben. wat waarschijnlijk wordt:
                                  80cc Polini
                                  Polini Evolution
                                  19mm DellOrtho
                                  Simonini krul (of racing na een tijdje)

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 176)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.