- Dit onderwerp bevat 175 reacties, 26 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 4 maanden geleden door TimoO_.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 december 2006 om 14:13 #443773
“deze veertjes gaan veel frustratie opleveren bij het monteren” :lol ??
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno3 december 2006 om 15:27 #443774heb je die carb van 2f4r ofzo( sil, ikweet zijn forum naam niet precies:P)?
ben benieuwd hoe hij gaat lopen:D ik was ook al aan het denken om zo’n Yahana Fs1 carb erop te maken( omdat deze vrij smal zijn en wat makkelijker tussen het frama gaan)die van g-no is erg vet! die krukas lijkt echt gigantisch op de foto:O
3 december 2006 om 15:43 #443775Jullie zijn beide echt duchtig bezig

Alleen kunnen jullie dit topic niet beter closen en allebei een apart maken. Want ik moet steeds kijken van wie wat is. Lijkt me wat makkelijker en overzichtelijker.
3 december 2006 om 16:06 #443776PoliniCiao :
Jullie zijn beide echt duchtig bezig
Alleen kunnen jullie dit topic niet beter closen en allebei een apart maken. Want ik moet steeds kijken van wie wat is. Lijkt me wat makkelijker en overzichtelijker.
Mee eens snap er eigenluk geen zak meer van .
Wat nu psies op welke vespa komt ma beide goed bezig:).3 december 2006 om 17:03 #443777timschilders :
ben benieuwd hoe hij gaat lopen:D ik was ook al aan het denken om zo’n Yahana Fs1 carb erop te makenMischien wel leuk om er even bij te zetten dat je daarbij Tonni copiert;) Mischien is het slimmer om te wachten totdat Tonni dat ding uberhaupt goed getest heeft. Die Fs1 carburateur past niet zomaar hoor ! En wat dacht je te doen aan luchtfilter? Op zo’n tomos 15mm zit die er al op, en tussen frame zit amper ruimte voor luchtfilter als je FS1 carb gebruikt. Die carb past alleen als het blok helemaal naar voren geschoven staat.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno3 december 2006 om 17:11 #443778ik kopieer het van jou, jij zij dat dit wel leuk was en dan zelf een home made spruitstuk te maken.
ik wist niet eens dat tonni zo’n carb gebruikte.
en dat valt wel te maken, bv spruitstukje een beetje naar boven richten.
jij zij dat dat wel leuk zou zijn3 december 2006 om 18:19 #443780TimoO_ :Weet iemand toevallig wat campi di taratura molle betekend?)
Campo= in dit geval ‘plek/gebied’ denk ik (met i is dus meervoud)
Tarare=Bijstellen volgens mijn woordenboek
Dus iets van: Plekken waar je de veertjes aan moet passen?(geen idee waarom dat zou moeten….).
3 december 2006 om 19:13 #443781ja is een tabel, iets met dat campi di taratura molle en het aantal rpm. dus ik denk welke kleur veertje het beste afstelt bij dat aantal toeren. ik zal me wel eens een keer in dat boekje gaan verdiepen misschien staat er nog nuttige informatie in.
en @ poliniciao en hellraiser: ja ik denk dat we dat wel morgenavond ofzo effe doen. ik moet vanavond de werkplaats “even” opruimen. gister hebben we die met 3 man overhoop gehaald m’n opa is nu pissig en als ik het vanavond niet opruim mag er nooit meer iemand komen.edit: ben om half 7 begonnen en om half 10 was ik klaar. nu is het maar hopen dat al het gereedschap op de goede plek ligt anders krijg ik alsnog gezeik
3 december 2006 om 19:36 #443782Houd je opa maar te vriend , oude mensen hebben veel kennis ken je veel van leren 🙂
3 december 2006 om 19:38 #443783Als hij nog voor je moet draaien ja 😀
3 december 2006 om 20:38 #443784hansieb :
Houd je opa maar te vriend , oude mensen hebben veel kennis ken je veel van leren 🙂gelijk heb je, ik moet nog leren draaien lassen alles dus ja 😛 en als ik die werkplaats niet tot m’n beschikking heb dan kan ik dus de helft van wat ik nu doe niet meer doen. alleen maar wat schroefjes en boutjes los draaien maar de rest zit er niet meer in.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.