- Dit onderwerp bevat 64 reacties, 23 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 10 maanden geleden door Frankp.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 januari 2011 om 19:32 #284487
hallo allemaal,
Zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Frank Pot(verrassend:P) en 17 jaar.
Doe AOT(Allround Operationeel Technicus) in Delfzijl.
Ben dyslectisch dus mijn posts kunnen spellingfouten bevatten.Omdat ik graag bezig ben heb ik vorig jaar september(2sep.) het frame van AA-t overgekocht. Dit was ooit zijn project maar nooit afgekomen. Hij had er al verschillende dingen aan gedaan(tank opgehoogd, spatbord achter, ect.)
zo zag hij er ongeveer uit toen ik hem kocht:

Niet veel veranderd maar velen uren verder heb ik hem vandaag(15/5/12) zo goed als afgeschuurd. Hij heeft nog 1/2 plamuurpuntjes vermoed ik.
Ondertussen heb ik al flink wat onderdelen bij elkaar gezocht. Onder andere: een binnenrotor by Waarom?, Proma cannon linksom, vw-krukas, simonini zijinlaat, setje SE carters, ect.
Omdat jullie van foto’s houden hier nog een paar.

Omdat ook naar school moet heb ik nog een vespa ciao snor. uit 1986 en zo goed als origineel. Zo is de snorklok vervangen voor een bromklok en er een citypower onder gelegd.

Spaakvelgen zijn hier vervangen voor mijn 14spakers maar is inmiddels al weer omgedraaid.21 januari 2011 om 19:38 #467706
AnoniemNice zij-inlaatje!
Misschien ook wel handig om te weten dat een getunede kruk niet veel zin heeft in een SE.
Zit dat gaatje er nog steeds in?Succes!
21 januari 2011 om 19:43 #467707ja gaatje zit er nog in. heb ik dicht gemaakt door er een schroef in te draaien en vloeibare pakking.
getunede kruk zat ook al in mijn getunede carters dus heb alles gewoon overgezet..21 januari 2011 om 19:46 #467708
Anoniem’t Lijkt mij het best om daar een gewone kruk in te zetten. Aangezien je carters niet zo heet worden kan je dat gaatje misschien ook wel solderen, om een echt luchtdichte afsluiting te krijgen. Vloeibare pakking+een schroefje vind ik een beetje beun.
21 januari 2011 om 19:50 #467709ja mischien maar heb geen gewone kruk. Alleen 2 bijna nieuwe tr race kruks.
En ja mischien een beetje beun maar laat het eerst zo als het goed is zo.21 januari 2011 om 20:02 #467711dus jij woont in ’t zandt das in de buurt ja. Maar leuke zij inlaat heb je daar en je brommer mag er ook wezen.
Keep up the good work
21 januari 2011 om 20:03 #467712Ik heb er ook nooit zoveel last van gehad, die TR krukjes. (ff afkloppen) Bij een cp blok met lichter vliegwiel gaan ze prima mee en ze hebben een leuke timing mee. Hoe dit bij elec. vliegwielen zit weet ik niet precies, maar ook andere merken zoals mazzucchelli hebben last van breken. Zij adviseren daarom ook een licht vliegwiel te monteren zoals de Pinasco wieltjes.
Gewoon met de Top racing gaan rijden in jou geval. Alhoewel je de timingen in je zij-inlaat blokje niet nodig hebt.
21 januari 2011 om 20:38 #467715@goeiepit brommer lijkt op foto qua lak wel mooi maar is in werkelijkheid niks.
@martino heb nog een snor kruk liggen dus die gooi ik in zij inlaatblokje omdat je toch geen last heb van timingen. Heb geen zin in dat hij me straks breekt.
21 januari 2011 om 21:27 #467719haha, eindelijk een perso 😛
ik hoop dat je het blok mooi aan ’t lopen krijgt, dan heb je namelijk direct een mooi tourblok!
en als ik de foto van jou ciao zie, valt het me op dat er veel ruimte zit tussen je voorwiel en spatbord.
dus vraag ik me af of jij die rubbertjes wel onder de veer armpjes hebt zitten?enne, ik zie je @ de 43malossi + zij-inlaat race… :lol
edit: asprientje is toch je broer?
22 januari 2011 om 05:53 #467724weet niet of die rubbers er tussen zitten neem het aan van wel.. Zal vanmiddag/vanaaf ff kijke.
Asprientje is idd mijn broerMoet nu aan het werk:P
22 januari 2011 om 11:29 #457245Martino :
Ik heb er ook nooit zoveel last van gehad, die TR krukjes. (ff afkloppen) Bij een cp blok met lichter vliegwiel gaan ze prima mee en ze hebben een leuke timing mee. Hoe dit bij elec. vliegwielen zit weet ik niet precies, maar ook andere merken zoals mazzucchelli hebben last van breken. Zij adviseren daarom ook een licht vliegwiel te monteren zoals de Pinasco wieltjes.Gewoon met de Top racing gaan rijden in jou geval. Alhoewel je de timingen in je zij-inlaat blokje niet nodig hebt.
Zelf weet ejt och ook wel dat ze wel eens durven breken?
Goed bezig kerel, en leuk zij inlaat blokje!
veel succes!22 januari 2011 om 14:12 #467726even aan het sleutelen geweest en polini blokje ligt er onder. Nu ff testen±D
EDIT:
Hij loopt weer. hij wil volgens mij ook best hard alleen had geen helm of zo op dus niet te lang vol gas ingehouden.22 januari 2011 om 15:10 #467727Zelf weet ejt och ook wel dat ze wel eens durven breken?
Dat staat er toch ook? maar Mazzucchelli, DMP, Simonini, etc. breken bijvoorbeeld ook.
En Fathax met die hogere snelheden zal ik ook gewoon een helm opzetten.
22 januari 2011 om 15:15 #467728ja klopt maar heb een hekel aan een helm:P
22 januari 2011 om 18:41 #467733totdat je een mooie faceplant maakt op de stoeprand…
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.