Vespa-Ciao.NL
:: Frank80cc Perso !

Home Forums Perso’s Projecten Frank80cc Perso !

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 203)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Frank80cc
    Topic starter

Zo bijna geen tijd gehad om te testen, maar hier dan toch het filmpje.

Heb nu na het filmpje nog iets lichtere gewichten erin gedaan, nu knalt hij echt hard en zkr een hardere boost vanaf de 30 a 40 tot top. Maar top blijft het zelfde naar mijn idee blijf dat toch vreeeemd vinden.. iemand nog idee welke uitlaat hogere top heeft dan die proma cc ?

hansieb
      Moderator

Wat is je complete vario afstelling op dit moment dan ?

Ennuh Calibrata 😉 !

Frank80cc
        Topic starter

Gewichtjes weet ik niet moet ik na wegen, volgens mij 4,2 gele drukveer en witte veertje. Ja moet er toch echt aan geloven en dat ding bestellen… pffff 160 euro voor een schijt uitlaat…

Waarom?

Natuurlijk blijft het een verknipt beeld geven op zo’n filmpje, maar ik krijg het iedee dat je rollers zelfs te licht zijn.
            Hij klimt wel in toeren maar lijkt alsof er na de boost idd niet veel meer gebeurd. Dat ie de toeren aan kan betekend niet altijd dat ie daar ook z’n vermogen heeft zitten. Nogmaals blijft het lastig oordelen op afstand.

speedbuxy
            Bijdrager

Iets snellers dan de cc is er niet, want die kwam keer op keer weer als winnaar uit de bus bij de uitlaat testen:thumb
              (als het op top speed aankomt)
              Alleen de gianelli fire kan er in mijn ogen nog aan tippen.
              (maar die is gezien hij vrij klein is denk ik niet echt geschikt voor 46mm aan cc,s)

Maar ik denk ook niet dat dit probleem in de uitlaat zit, want dit probleem speeld bij alle snellere vespa,s
              Mijn simo 3taps was bv ook veel krachtiger dan m,n evo blok maar toch maakte de top speed niet veel uit.
              Eigenlijks zijn de verschillen onderling nooit echt groot, ook al zijn de verschillen in tunings onderdelen wel groot.

Frank80cc
              Topic starter

Ik had voor dit filmpje nog iets zwaardere rollen, trekkracht echt weg en trekt niet meer naar ze top… zal morgen nog wel filmpje maken met de gewichten van nu. Het blijft een raar iets 😛

Zal een 30mm flens nog uitmaken?

speedbuxy
                Bijdrager

Ja hoe hoger de uitlaatpoort word hoemeer z,n kracht en koppel in de hoge toeren gaat zitten.
                  Dus deze setup laagtoerig afstellen word hem niet meer:D
                  Maar 30mm flens zal qua acceleratie best nog wel wat uit kunnen maken, maar qua top ga je er denk ik niet op vooruit.

Frank80cc
                  Topic starter

oke het is niet anders en mag opzich ook niet klagen.. wordt tijd voor andere cilinders maximaal te bewerken en testen.

Tonni
                    Moderator

Ik denk serieus dat die Pinasco het beter zal doen op een RV, gezien die op hogere toeren waarschijnlijk de brandstof aanvoer beter kan voorzien.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Frank80cc
                      Topic starter

Ja SCHIET DAN OP 8) (grapje) ja ga hem zeker x testen als die pinasco me niet bevalt 😀

Tonni
                        Moderator

Kom zondag in de buurt langs, pleur ik die doos met oud ijzer wel uit t raam als ik langs lelygat rijd.
                          Stuur je wel een sms bij welke hecto paal het ongeveer neergekomen is..:D

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Frank80cc
                          Topic starter

:'(

hansieb
                            Moderator

Gewoon die deps erop 😀 Die van SIL liep als enige echt goed, kijken of die van jou ook wil gaan.

OrangeCiao
                              Donateur

toch maar van de poeli afgestapt:D

ArvidW
                                Donateur

Hij klinkt nu wel beter:) Jammer dat de top nogsteeds niet is gestegen:( Had jij trouwens malossi vertanding?

Is die 81GPS recht op zittend op de brommer of liggend?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                  Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 203)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.