Vespa-Ciao.NL
:: Frank80cc Perso !

Home Forums Perso’s Projecten Frank80cc Perso !

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 203)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Frank80cc
    Topic starter

Zo even me blokkie ingereden voor zondag, dus hij is er weer klaar voor.

speedbuxy
      Bijdrager

Hoord weer lekker:thumb
        Tokkeld alleen wel heel raar na als je uitrold, maar dat zal de cp vervanger wel zijn want hoor dat bij evert ook wel vaak.

Frank80cc
        Topic starter

Ja denk dat het daar aan ligt, want als je er zo op rijd klinkt het niet raar dat het iets in het blok is of iets.

Mike
          Bijdrager

ik vind m niet echt mooi lopen. klink ergens ook wel wat arm.. valt heel laag pas terug in stationair enzo.. maar t zal wel aan dat cpvv ding liggen

Mike

Waarom?

Op de wind na klinkt ie weer behoorlijk fel:D. Nu hopen dat ie niet weer stuk loopt, maar hoort idd lekker.
              Veel plezier zondag.

Frank80cc
              Topic starter

Ja dat viel me ook wel een beetje op dat hij laat terug valt, maar reed met 80 sproeier voor de vastloper nu een 86 erin.. lijkt me wel goed toch? wat kan dat nog meer zijn dan ?

En hoezo loopt hij niet mooi? trek van 1 ruk dik over de 80 misschien nog wel 90 heen.. plus tonni heeft hem i elkaar gezet 😉

hansieb
                Moderator

Bougiekleurtje is nu wel helemaal goed?

Mike
                  Bijdrager

Nou, ik vind hem dus niet mooi lopen omdat hij, zoals SpeedBuxy al zei, raar na pruttelt. En dat late terug vallen naar stationair. Dat dal dan idd wel komen door die cpvv zoals ik net al aangaf. plus daarnaast vindt ik je uitlaat geluid niet echt mooi.

Mike

Frank80cc
                    Topic starter

hansieb :
                      Bougiekleurtje is nu wel helemaal goed?

ja eerder iets de donker.

Zeebodem.
                      Bijdrager

klopt precies.ik denk ook dat dat door die cpvv komt.
                        die van mij loopt precies hetzelfde.als je uitrold loopt hij pas stationair als je bijna stil staat.
                        en dat tokkel geluid inderdaad.

Martino
                        Moderator

Dat getokkel kan ik persoonlijk idd aan de cp-vv toe schrijven. Ik reed eerst met een normaal cp-blokje en heb hier toen de cpvv tussengezet. Resultaat; Hij werd wat feller, maar hij ging ook wat hoger stationair lopen en bij gas los blijft hij dat tokkelen doen. Ik denk zelf dat zo’n cp-vv gewoon vaker vonkt per slag en dat dit de oorzaak is.

Tonni heeft hier een interessante theorie over wat betreft de polariteitswissel van het vliegwiel. Hoe een cp-vv nou precies het onstekingstijdstip vindt kan niemand mij precies uitleggen. En door dit alles is ook vooral een goed vliegwiel van belang icm de cp-vv.

Het is wat kort door de bocht, maar sluit je normale cp’s maar weer aan en je getokkel is weg. 😉

±Ik zal even jouw post vervuilen ipv een hele OT post te plaatsen,

Het Hall-effect wordt vooral toegepast in de sensorindustrie. Zo kan de rotatiesnelheid van een as gemeten worden met behulp van het Hall-effect. Door een magneet op de as en een Hallsensor op een vast punt te plaatsen en een stroom door de Hallsensor te sturen, kan men met een voltmeter pulsen waarnemen waarvan de periode overeenkomt met één omwenteling. De pulsfrequentie is dus gelijk aan het toerental.

Misschien geen allesonthullend verhaal maar je begrijpt dat die wonderlijke sensor dus een bepaalde puls voelt en die doorstuurt. Hoe precies, ik weet het ook niet.

Link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hall-effect

Frank80cc
                          Topic starter

Zo ook maar weer eens een update, 40 a 50 pakketjes verder heb ik een aardige verzameling gemaakt in de korte tijd dat ik weer met me vespa hobby ben begonnen. Project RV carters, zoals op de foto te zien, heb alleen dylan zijn muzz kruk gekocht en blijkt voor een zij inlaat te zijn want waar de lager omheen gaat zit een mooi gat 😀 kan dat gewoon in een RV carter of?

Zit nog steeds te twijfelen of ik met pinasco 80cc ga rijden of 43 pinasco deps… RV blok ga ik onder me citta bouwen.

Me nieuwe ciao waar ik rustig mee bezig ben rij klaar te maken voor de komende tourtjes, komt me evo onder die de meeste wel kennen.

Die pracht oranje ciao gaat helemaal uit elkaar wanneer ik in het voorjaar eens me schuur heb opgeruimd want ik zie door de bomen het bos niet meer. En dan ga ik die van af 0 opbouwen en denk dat ik ebr voorvork setje ga gebruiken die ik van Jarco heb overgenomen. foto’s volgens daar van.

Toedels

Tonni
                            Moderator

Hey Frank. Die krukas kan prima in je RV hoor.

Moet je perso naam ook niet even naar 80cc veranderen?

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Frank80cc
                              Topic starter

Ja verander maar als je wilt 😀

Dit soort dingen kan een user ook zelf veranderen.

Martino
                                Moderator

Hey Frank dan heb jij de halfvollewangenkrukas van Mazzucchelli, wel weer een hele mond vol. En naar mijn idee gewoon hetzelfde als de Pinasco versie. Bedoeld voor de zij-inlaat, maar ook zeker geschikt voor de RV. Overigens kan je ook prima met een normaal krukasje rijden in de RV.

Waar ga je nou straks je toertjes mee rijden dan, alleen de blauwe met vertrouwde evo blok?

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 203)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.