Vespa-Ciao.NL
:: Frank80cc Perso !

Home Forums Perso’s Projecten Frank80cc Perso !

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 203)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Bijdrager

Klinkt erg lekker zo:thumb
      Dus maar gauw in het hok zetten en hem er zondag voor het toeren pas weer uitpakken:D

Frank80cc
      Topic starter

Ga morgen nog even stukkie rijden met evert als het weer het toelaat. Als dat goed gaat het ik alle vertrouwen erin het blok 😛

VespaAvanti
        Donateur

Dat klinkt echt netjes Frank!
          Sneller dan de 46 Tuned Pina?

Frank80cc
          Topic starter

Vraagje mensen: Aangezien ik 1 nieuwe pinasco 80cc verrot is gegaan door zuigerveren.Een me bovenste zuigerveer stuk is van me bewerkte pinasco weet ik niet welke ik moet hebben.. Die cilinder die verrot is heeft de zelfde zuigerveren als die bewerkte pinasco en daar rij ik al tijden mee zonder problemen. Heb nog een nieuwe pinasco liggen en die heeft zwarte veren om de zuiger zitten orgineel.. Waar ik nu mee reed zijn zijn ijzer/zilver achtig, net als waar die ene stuk van is gegaan.

Morgen ga ik me BIG DEPS monteren op me RV carter met originele 19mm !

Tonni
            Moderator

Die zwarte veren zijn sowieso goed, de ‘zilverkleurige’ ook zolang er geen chroomcoating op zit. (als je langs de doorsnede van de veer kijkt dan zie je wel of er een laagje aan de buitenkant omheen zit).

Ik vind het zuigerveer verhaal ook maar vreemd hoor, ik had per ongeluk ook zo’n ‘chroom’ veer als onderste veer op mijn oude pinasco. Mijn wand is helemaal niks mis mee maar ik heb nu een soort van klein stootrandje onderin de cilinder zitten.

Ik heb er nu veren van mopshop op zitten (soort gietijzer achtige). Loopt prima alleen ratelt de cilinder nu wel. (nieuwe veren zijn dus blijkbaar een fractie dunner waardoor ze ruim in de groef zitten)

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Frank80cc
              Topic starter

VErvloekt Hoerig schijt blok is die RV, koppaking direct kapot omdat die blokbout m6 weer bagger zooi is.. Kan ik hem die big deps niet naar normale maat uitboren?? Lijkt me niet anders hadden ze het wel vanuit de fabriek gedaan? iemand ervaring mee?

speedbuxy
                Bijdrager

Ik zou niet weten of je hem nog verder op kan boren qua spek, ik heb ook geen deps om het even te bekijken.
                  Maar het zou orgineel toch gewoon moeten passen lijkt mij:?
                  In ieder geval wel mooi kut dat het weer niet soepel en smooth verloopt.

Frank80cc
                  Topic starter

M7 blok in en m6 uitgang, vind het te veel risico om het naar m7 te boren. Even kijken of jmpb dat soort blokbouten heeft, anders zal ik wel moeten…

Nog wat advies nodig : Betreft zij inlaat kan ik gewoon normale krukas in prakken ? en welke dan van jmpb is het beste?

speedbuxy
                    Bijdrager

Voor een zij inlaat kan je idd wel gewoon krukje gebruiken.
                      En dan is opzich een 50 orgineel piaggio krukje het beste en sterkst naar mijn weten.
                      Dus zou daar een knap 2ehandsje van zoeken.

Jelle
                      Moderator

Ik had mijn big deps ook opgeboord naar m7 en dat gaf geen problemen hoor….

ReedValve is sowieso een zooitje bagger, eigelijk alles van dat merk 😉 😛

Frank80cc
                        Topic starter

Ja heb hem net opgeboord, ging prima! ja malossi is idd sterk in afwerking 😀 alleen geen 80cc pakkingen meer, kan dus weer niet verder GVD de GVD

Edjuh
                          Bijdrager

Koop dan een keer pakkingpapier, heb je altijd een pakking op maat.

Frank80cc
                            Topic starter

ja heb ik, maar gaat om kop pakking, ik moet die erop zetten want anders gaat hij tikken :@

speedbuxy
                              Bijdrager

Frank80cc :
                                ik moet die erop zetten want anders gaat hij tikken :@

Wat een kut cilinder:D

Frank80cc
                                Topic starter

Nou heb wat lopen knippen en plakken en een 65cc koppakkingen erop gezet en het is niet te geloven maar hij loopt! Net even snel rondje gereden met poeli trek 1 ruk door alleen veel overtoeren, dus wanneer ik weer tijd heb gaat er weer vario onder 😀 en afstellen maar :thumb

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 203)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.