- Dit onderwerp bevat 202 reacties, 34 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 6 maanden geleden door Frank80cc.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 juli 2010 om 13:11 #284417
Hallo allemaal,
Ben nu ook al een tijd actief op het forum, dus laat ik ook eens een perso aanmaken!
Ik ben Frank uit lelystad 26 jaar en al vanaf me 13e altijd al met vespa’s bezig geweest. Heel wat achtervolgingen gehad door de Politie, wat altijd een leuke sport was:boos Rond me 19e ben ik vreemd gegaan met een Yahama BW’S (Alles bewerkt ging 125 km en totaal los gereden met 10 a 15 km per uur) Tijdens het oversteken van de dreef >..< Zag een auto niet Shits happens. Niet verzekerd aagezien hij net 2 dagen reed na jaren bezig geweest te zijn. kosten plaatje boete 500 euro auto vergoed 1000 euro totaal 1500 euro :P Toen ben ik er even uitgeweest, alles weg gegeven Stom stom stom want nu is het niet meer zo makkelijk om aan spullen te komen. Maar nu al weer jaartje bezig met vespa's resultaat: Vespa ciao met Evo blok wat na heel veel afstellen eindelijk redelijkl goed loopt!! Heb me blok wel meer dan 20 x eronder vandaan gehad in 1,5 maand, steeds weer wat anders proberen. Na de meeting van 8 en 9 aug. gaat hij compleet uit elkaar en ga ik alles coaten enz enz enz. Ook nog een citta 70 dr carters Ultra bewerkt door me (alleen uitgeveild hooor) !! zo inelkaar geprakt en blazen als een gek. Vraag maar aan de meeting mensen van Woerden :D Doel is om nog een simo rv en een se blok met 15 mm carb blokjes te proberen. Nou dit was het wel zo'n beetje Groetjes Allemaal!! foto ciao met evo 46mm black pinasco
18 juli 2010 om 13:26 #462869Toen ben ik er even uitgeweest, alles weg gegeven Stom stom stom want nu is het niet meer zo makkelijk om aan spullen te komen.
Hoe herkenbaar. Heb er nog steeds spijt van. Gelukkig kan ik nog steeds een klein deel van mijn weg gegeven spullen weer ophalen. 8)
Ja jou citta reed behoorlijk tijdens de Woerden tour. Ik vroeg mij ook nog steeds af welke overbrenging je daar toen me reed?
Gaan we ook nog wat foto’s zien binnenkort of komen die na 9 aug?18 juli 2010 om 13:39 #462870Tja had een huis gekocht toen ik 19 was en niet echt ruimte voor al dat vespa spul en me ouders wouden die troept ook eindelijk eens weg hebben :! na jaren niet echt meer terug te vinden.. achja alles nieuw kopen is ook wel fijn:no
Overbrenging is standaard weet niet welke precies.. Heb er nu malossi vertanding erin gezet en nu loopt hij echt stuk minder.. trekkracht stuk minder en top zelfde of minder zelfs.. snap er niet zo veel van, iedereen zegt dat je dat echt moet hebben …
Foto’s komen als ik ermee ga beginnen.
18 juli 2010 om 18:33 #462876Malossi overbrengin he, dus trekt zowizo minder op.
De top komt denk ik dat die te weinig kracht heeft dat het blok niet in de touren komt. (lichtere rollen proberen)Klinkt leuk allemaal, Goodluck(Y)
18 juli 2010 om 18:39 #462877Moraal van het verhaal van frank is: Zo lang mogelijk bij je ouders blijven inwonen :lol Zo houd je tenminste geld over voor de vespa hobby.
Even zonder geinen, ik zie graag de foto’s tegemoet
18 juli 2010 om 19:20 #462540mooi dat je een perso hebt frank

eerdaags nog even wat pica,s en hij is compleet.
je citta liep idnerdaad als een bezetene op de utrecht toer.het evo blok op de ciao loopt ook prima toch?
zat ook een beste bult power in,zo heb ik mogen ervaren.en trouwens ook top dat ik een vespa maat heb hier in L-town;)
26 juli 2010 om 16:05 #463040Update:
Weer 1 doel gehaald, eergisteren Polini SE blok binnen gekregen. Gisteren nieuwe 80cc polini erop gezet en direct CP VV er in geknalt. Hoop hem 1 deze dagen te testen. Daarna wil ik het geheel laten bewerken en een 15 mm carb erop te bouwen.
Nu nog een RV blok en Simo
31 juli 2010 om 16:15 #463146Vandaag met zeebodem stukkie wezen scheuren! We hadden gps mee, dus we waren onderweg naar een mooi lang stuk. Ik merkte na even goed open trekken dat hij begon te sputteren :@ wij weer terug bougie verwisselt en een stukkie testen, gelukkig was dat het probleem.
Ik haalde met me proma cc 81,4 gps met een leuke boost van af de 25
Met gainneli fire 77,1 gps trok wel iets harder van af het begin maar geen echte boost te vinden.Zeebodem haalde 77,6 met proma cc op gps.
Zeebodem zet de flimpjes straks wel op het forum
31 juli 2010 om 16:51 #463147Frank65cc :
Ik haalde met me proma cc 81,4 gps met een leuke boost van af de 25
Met gainneli fire 77,1 gps trok wel iets harder van af het begin maar geen echte boost te vinden.Heb je de vario wel afgesteld toen je de pijpen wisselde?
Want bij de uitlaat testen trekt de fire altijd erg slecht maar heeft ie een hogere top(ivm de proma cc)
En jij beschijft het presies anders om beter optrekken maar langzamer op top.31 juli 2010 om 20:22 #463148ja,dat was wel even leuk frank.
er moet nog wel meer uit te halen zijn bij mij,want ook bij mij begon mijn ontsteking weer te klooien.
toen ik met frank reed,begon dat.
toen ik vanuit frank naar huis reed,stopte mijn citta er mee.
gelukkig vlak bij mijn huis,maar wel met een dikke klap,en dikke rookwolk uit de uitlaat:Sheb er nog niet verder naar gekeken…komt morgen wel.
over de kwaliteit van de filmpjes ben ik niet helemaal te spreken.
misschien toch maar iets fiksen met een bandje voor om mijn nek.geluid is ook nog steeds niet om aan te horen,ondanks dat het microfoontje is afgedekt.
geluid even wat zachter zetten dus;)de eerste 2 filmpjes zijn onderweg naar het lange stuk.
3e filmpje komt frank terug van de snelheids meting met proma cc.
4e en 5e filmpje is frank met de gianneli fire.
op het 4e filmpje bij 3.03 zie je rechts een busje in een flits voorbij komen……dat was politie
:moon
we deden daarna even rustig,om te kijken of ze kwamen,want dan zouden we evt het bos in kunnen:P.op het rechte stuk konden we geen kant op.
1 augustus 2010 om 00:53 #463152@ Zeebodem: geluid is inderdaad nog steeds erg ruk, wel jammer.
@ Frank: jouw brommer wil ook lekker van plek zo te zien! Netjes.I came, I saw, and I forgot what I was doing...1 augustus 2010 om 08:41 #463155@Speedbuxy : Ik had wel zelfde rollen erin gelaten, maar als ik zwaarder zou zijn gegaan met de Fire had hij helemaal niet hard gereden.. want moest nu al beetje gaan liggen om de laatste 10 km extra te halen. Vreemde is wel dat ik vroeger met de fire super top had idd.
@tonni: Ja trekkracht is echt super.. trekt mooi 1 ruk door naar de 80 km.. heb toch het idee dat er iets tegen houdt, heb nu 533 grams vliewiel er in denk dat het misschien daar aan ligt. Misschien met een 700 a 800 grams net even wat meer weerstand heeft om door te willen gaan. Alleen is weer drama om een passend vliewiel te vinden omdat ik blokje erin heb gelast wegens het bewerken.
1 augustus 2010 om 10:36 #463160Er moest dan alleen een stukje uit de onderkant/buitenkant toch?
Heb je een geschikt vliegwiel en kom je naar de meeting? Dan is er wel wat te regelen.I came, I saw, and I forgot what I was doing...1 augustus 2010 om 11:07 #463161Dat geluid is idd ERG jammer:(
De stuur bevesteging werkt namelijk best goed want beeld is mooi stabiel
Maar als ik het zo hoor kan jou cam erg slecht tegen wind, want bij 5km begint ie al te focken en das wel erg snel zeker als je nagaat dat je er ook al een lapje stof bijop hebt.@frank
Misshien dat de fire net wat te klein is voor een 46mm boring want is maar een klein dun pijpje ivm een proma cc.1 augustus 2010 om 11:34 #463165@Tonni: Ja kom naar de meeting, had vrijdag nog laten afdraaien hier in lelystad maar loopt nog ergens aan.. dus ga maandag even terug kijken of het nog wat verder kan gedaan worden.
en anders neem ik me blok en vliegwiel mee naar de meeting.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.