Vespa-Ciao.NL
:: Framenummer vespa si

Home Forums Algemeen Framenummers Framenummer vespa si

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

500
    Topic starter

Hey,

Ik zit met een probleempje… Een tijd geleden heb ik een vespa si snor gekocht. Bij aankoop zei de verkoper dat hij het framenummer niet kon vinden… Ik kon het zo snel ook niet vinden maar heb toch maar de brommer gekocht. Eenmaal thuis de slecht overgespoten lak weggeschuurd en ik dacht op de plek van het framenummer een 7 te zien staan… Een tijd lang heb ik gedacht dat het framenummer vervaagd was en dus heb ik het rdw opgebeld en de tiepmiep die ik aan de lijn kreeg adviseerde me eerst het opknappen af te ronden en dan het framenummer in te laten slaan..

Vandaag bedacht ik me dat je dan met elk frame daar wel zou kunnen aankakken en toen las ik dus na wat zoeken op internet dat je MOEST kunnen aantonen dat het frame bij de papieren hoorde en dat je anders geen nieuw framenummer kreeg. Na wat verder googlen kwam ik op een site waarbij iemand zei dat ondanks dat op de papieren stond dat het framenummer op het balhoofd stond, zijn framenummer onder de si was ingeslagen…. Dus ik met verfafbijt aan de gang, en jawel!:D

Alleen… Dit framenummer komt helemaal niet overeen met het framenummer op de papieren!

Het nummer komt wel in de buurt van het nl nummer!

Vreemde toestand dus… Ik zit nu met een aantal vragen…
      -Is de brommer gestolen?
      -Het framenummer dat op de papieren staat beschreven ziet er totaal niet uit als een piaggio framenummer… Wat is hier aan de hand?
      -Stel ik zou hiermee gaan rijden, hoe reageerd de politie/hoe groot is de kans dat ze mijn framenummer willen gaan zien.
      -Is het in geval dat ik het frame weer ga gebruiken handig om het framenummer kaal te houden of kan hier gewoon een coating overheen omdat het toch niet overeen komt met de papieren…

Kortom, wat vinden jullie van dit zaakje en welke conclusies kan ik trekken en kan ik hier nog mee rijden?!

gr

Emileee28
      Bijdrager

tjah, als je wordt aangehouden door de politie, heb je wel een probleem.
        zoiezo niet slim, om bij aankoop het framenummer niet te controleren.
        maar daar kon jij ook niks aandoen
        ik zou het rdw even informeren, weet alleen niet of ze er wat mee kunnen.
        k zelf zou er wel mee rijden, ben al aantal keren aangehouden, en nog nooit is het framenummer gecontroleerd.

thijs.c
        Bijdrager

Dit gezeik heb ik ook eens gehad en ik heb toen een framenummer van een ander frame erin gedaan. Maar de politie controleert daar normaal nooit op. Aleen bij een grote controle met rdw erbij kijkt de rdw erna. Dat had iemand die ik ken ook en bij hem was het slecht leesbaar dan nemen ze de papieren in en mag je niet meer rijden. Toen moest hij het opnieuw in laten slaan en dat kost 100 euro dus heeft hij een nieuw frame gekocht.

Ik zou hem tenminste niet op gaan knappen als je het niet zeker weet.

500
          Topic starter

SJah, ik verwachte dat ik hem onder de lak zou vinden.. En er waren papieren bij maarjah daar doe ik nou niks meer aan. Maar controleerd de politie het framenummer regelmatig dan? Op zich zijn de tijden waarop ik rijd buiten de middelbareschoolvangnetten van de politie dus wat dat betreft hoef ik daar niet zo bang voor te zijn…

niemand
            Donateur

zitten er niet een paar dezelfde cijfers in, dan schuur je er gewoon een paar weg en als het er een beetje op lijkt laat je hem gewoon opnieuw inslaan.
              je kunt ook bij een brommerboer (illegaal) je nummers er in laten slaan of iemand die van zo’n letters heeft.
              :thumb

500
              Topic starter

Je zou kunnen zien aan de hand van de foto’s dat dit eigenlijk niet mogelijk is… Maar toch bedankt voor de tip.. Als het goed is zijn het cijfers die alleen het rdw heeftt..

thijs.c
                Bijdrager

ja je kan ze wel inslaan met ponzen zodat alle nummers er instaan en weer leesbaar zijn.

Maar als je dus bij zo’n controle komt is dat een politiefuik waar ze dat controleren en iedereen van de weg halen en met een rollerbank.dit is alleen bij de grote controle’s dat de rdw erbij is.

En dan ziet hij van de rdw het en dan neemt hij je papieren in beslag en dan moet je binnen 30 dagen een nieuw framenummer inlatenslaan. Maar jij kan dan dus niet meer controleren of het kenteken bij die brommer hoort en dan krijg je het kenteken niet meer terug.

sander…
                  Bijdrager

Ik heb van die letters en cijfers maarja, je woont een beetje ver weg:con

500
                    Topic starter

Ja precies dus ik schiet eigenlijk geen donder op met het inslaan van het vage getal 0050007, dit vind ik zelf het aller vreemdst… Dit klinkt totaal niet als een vespa framenummer maar het staat er toch echt in de papieren… Je zou haast denken dat de rdw schouwer dronken was en het nl-goedkeuringsnummer verkeerd genoteerd heeft als framenummer..

eaSI rider
                      Bijdrager

Ik heb zo’n zelfde soort akkefietje een keer gehad met een SI. Na veel onderzoek kwam ik erachter dat het framenummer helemaal niet op het balhoofd stond maar elders; vlak boven de carburateur, onder de tank. Een beetje vreemde plaats die je nauwelijks kan zien tenzij je de brommer op zijn kop houdt.Ik zou dat eerst maar even checken als ik jou was.

Docs
                        Donateur

Zijn framenummer staat op precies die plek 😉 (boven de carb)

Jarco
                          Bijdrager

LarsM :
                            Ja precies dus ik schiet eigenlijk geen donder op met het inslaan van het vage getal 0050007, dit vind ik zelf het aller vreemdst… Dit klinkt totaal niet als een vespa framenummer maar het staat er toch echt in de papieren… Je zou haast denken dat de rdw schouwer dronken was en het nl-goedkeuringsnummer verkeerd genoteerd heeft als framenummer..

Dit kan heel goed. 😉
                            Nee zonder dollen, als je framenummer met de papieren overeenkomt voorzie ik geen problemen.
                            Papieren zijn bijna niet te vervalsen, als je het vage nummer ook op je frame zet zou er theoretisch gezien niks aan de hand moeten zijn. ( Nummers komen dan overeen met elkaar.. )

Ik heb zelf een bravo frame met 100% kloppend framenummer en op de papieren staat vermeld vespa Si…
                            Ook een vreemde eend dus maar durf hier gewoon mee te rijden. :thumb

500
                            Topic starter

Bedankt voor de reactie Jarco maar het framenummer op de papieren staat dus niet op de SI… Het Nl goedkeuringsnummer eindigt op 0007 en framenummer op de papieren ook.. Dit kan natuurlijk puur toeval zijn maar zet mij toch aan het twijfelen…

Jarco
                              Bijdrager

Ja ik snap wat je bedoeld, maar als je dit rare nummer dus in je frame kan/laat slaan. ( Zonder RDW. ) dan voorzie ik geen problemen.
                                Als je het zo laat, kloppen de papieren niet bij het frame en kan je dus wel problemen verwachten.
                                ( Zo denk ik erover. 😛 )

500
                                Topic starter

Hmm ja… Nou nog een adresje vinden met de juiste slagcijfers en letters dan :p

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.