Home › Forums › Algemeen › Framenummers › Framenummer matchend met bloknummer
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 10 maanden geleden door Wim.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 juli 2018 om 18:42 #776445
Beste leden,
i.v.m. een wokmelding op mijn ciao zal ik moeten zorgen dat het bloknr matcht met het framenr. Maar waar kan ik dit vinden?
15 juli 2018 om 18:58 #776446frame nummer is 4-2 euuu…. ik bedoel te vinden achter de rechter kap en het bloknummer is zichtbaar als je aan dezelfde kant kijkt.
15 juli 2018 om 19:39 #776447Moet dit echt matchen dan? Lijkt me dat het alleen aan de eisen moet voldoen qua snelheid, veiligheid, etc.
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.15 juli 2018 om 21:23 #776449DIt hoeft ten eerste niet te matchen want ik heb er nooit problemen mee gehad in al die keren dat ik bij de RDW heb gestaan. Ik heb er zelfs een keer gestaan met 2x hetzelfde frame en 2 verschillende blokken, het viel ze wel op maar was geen probleem.
Overigens zit er af fabriek geen logische correlatie tussen het frame en blok nummer, maar ik neem aan dat je dat ook niet bedoelde.
15 juli 2018 om 22:51 #776464Oke, bedankt!
Ik bedoelde wel de correlatie tussen blok en framenummer fabrieks af!
Nog andere dingen waar ik op moet letten?15 juli 2018 om 22:52 #776465Heb namelijk al eens een herkeuring gehad met een scooter omdat er hetzelfde blok onder lag, eerlijk, maar met een ander typegoedkeuringsnummer en werd hier op afgekeurd.
15 juli 2018 om 23:13 #776467Met een Ciao heb je hier dus geen last van.
En je moet er gewoon opletten dat alles op orde is.
Toen je die wok kreeg, heeft oom agent je verteld waarom je die kreeg. Het is dus belangrijk dat je dat punt hersteld zoals het hoort te zijn. Want de kans is groot dat de keurmeester het ook niet goed vind dat je ciao op dat punt niet aan de gestelde eisen voldoet. Wat dat betreft zitten ze aardig op dezelfde lijn.Dus als je ciao te hard reed en je haalt de alleen de speling uit je wielen dan word hij afgekeurd. Zo heeft het ook geen zin als je aangehouden werd voor een lawaaiige uitlaat en dat je alleen je remmen na kijkt. Of dat je aangehouden werd om dat je droogte scheurtjes in je banden hebt en je repareert alleen je verlichting.
Zo kan ik nog wel even doorgaan, en alle punten opnoemen, maar ik denk dat je het principe nu wel snapt.
16 juli 2018 om 08:46 #776474Kilometerteller of afdekplaatje en bel of claxon zijn 2 dingen die nog wel eens vergeten worden.
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.1 juni 2020 om 12:52 #798256Is dat toen goedgekomen met de keuring?
Ik ben van plan over anderhalf maand mijn SI ook te laten keuren (eerste registratie) bij het RDW. Op mijn blok staat een nummer die ik niet lijk te kunnen matchen met een nummer op mijn frame, maar dat zal misschien ook wel niet nodig zijn.
Je moet ergens beginnen1 juni 2020 om 12:54 #798257Dat is niet nodig.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.