Vespa-Ciao.NL
:: Framenummer en bouwjaar Vespa SI

Home Forums Algemeen Framenummers Framenummer en bouwjaar Vespa SI

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

HansJ
    Topic starter

Hallo,

Ik wil het bouwjaar van mijn Vespa SI achterhalen omdat ik haar binnenkort wil laten keuren bij de RDW. Ik daar ook al naar gebeld alleen zij konden mij niet helpen. Ik heb ook bij een brommerwinkel nagevraagd maar het enige wat zij mij vertelden is dat op de zijkant van de velg een nunmer staat en dat daar het bouwjaar is te lezen. Bij mij staat daar 687. Is dat dan juni 1987?

Op het Balhoofd zijn de volgende gegevens te vinden:

(NL) K-0008 220204

Boven het achterwiel is het volgende te lezen:

SIM1T
      (E3) 47R-41145

Alvast bedankt!

diac
      Bijdrager

is niet belangrijk het bouwjaar.
        ik wist mijne ook niet, heb gewoon een willekeurig jaar opgegeven 😉

HansJ
        Topic starter

Ja dat kan ook natuurlijk. Maar ik vind het sowieso wel leuk om te weten…

G-no
          Donateur

kijk aan de onderkant van je remhevels, daar staat meestal zo’n rondje met een jaartal erin. moet je wel zeker weten dat ze nooit vervangen zijn. op de velgen zijn ze ook wel eens te vinden.

HansJ
            Topic starter

Op de remhevels staat het niet, daar is alleen een merknaampje te zien.

Op de velgen (spaak) is op de ene kant te zien: =E 16.1,5 DOT = Radaelli. Op de andere kant staat 687. Kan dat dan juni 1987 zijn?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.