Vespa-Ciao.NL
:: Framenummer?!

Home Forums Techniek Problemen oplossen Framenummer?!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

clar-k
    Topic starter

Beste forum lezers,

Ik heb een vespa si en moet een nieuw kenteken laten maken en heb hier me framenummer voor nodig, mijn kentekenpapieren zijn in de wasmachine gegaan dus daar is nix meer van over.

Alleen kan ik nergens op mijn SI het framenummer vinden, heeft iemand nog suggesties op welke plaats die zit.

hij staat niet op het balhoofd en ook niet op de bijde zijdes achterbrug.

Alvast bedankt.

superindo
      Bijdrager

op de plek waar het kentekenbewijs het aangeeft.

clar-k
        Topic starter

sorry dat was ik er vergeten bij te zetten. Mijn kenteken papieren zijn met mijn jas meegewassen dus die heb ik niet meer.

vercoelen
          Bijdrager

als het goed is op het balhoofd, miss is daar over heen gespoten

Florian
            Moderator

ja of het framenummer is weggeschuurd.

FonS
              Bijdrager

Zo zat het bij een van mijn Si’s:
                Rechter treeplankje eraf halen, onder het frame kijken. Daar zit een stripje metaal waar het nummer op staat (zit dus aan de tank, niet op de brug).

Bij m’n andere Si stond de helft van het framenummer op het balhoofd, de rest op dat stripje onder het frame.
                Geen idee waarom ze het zo moeilijk hebben gedaan, maar zo was het.

Basz
                Bijdrager

Ik heb met mijn SI in het begin ook veel problemen gehad met het framenummer. Op mijn kentekenpapieren staat dat het framenummer op de balhoofdpen ingeslagen staat. Maar dit is helemaal niet zo! (Teminste in mijn geval niet…) Zoals FonS hierboven al aangeeft, even je rechter of linker treeplankje eraf halen, en onder je frame zit ergens een extra stukje ijzer waar (als het goed is) je framenummer in geslagen staat.

Bij mijn andere SI, stond het framenummer wel gewoon op de balhoofd. Een stelletje raro’s die die nummers er toen d’r tijd in hebben geslagen:D maarja..

Succes ermee(Y)

Peter.S
                  Bijdrager

je kan je papieren ook gewoon weer aanvragen!!!!

ik neem aan dat je niet alle 3 de delen bij je had, maar alleen die 2 die je moet hebben.
                    wat het voordeel geeft dat je 1 deel (in je kluis, kast, lade) hebt liggen en dan kun je daarmee gewoon weer nieuwe delen mee aanvragen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.