Vespa-Ciao.NL
:: Frame spuiten

Home Forums Techniek Framedelen Frame spuiten

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

svennow
    Topic starter

Hallo,

Ik heb laatst men frame geschuurd want ik wou hem opnieuw gaan spuiten. Ik heb hem niet helemaal kaal geschuurd maar zo geschuurd dat de eerste laag eraf was. Daarna wou ik een motip primer aanbrengen, maar deze krulde helemaal op. Er onstonden golven enzo. Weet iemand hoe dit komt? En hoe ik het kan voorkomen?

Gr Sven

Frankp
      Donateur

waarschijnlijk reageert de nieuwe lak met de oude lak. Je zou dus die laag ook moeten verwijderen.

criminalmindz
        Donateur

Heb je wel ontvet?
          En lijkt mij meer een reactie tussen de twee laklagen, dus je zult alles kaal moeten schuren.

Helios
          Bijdrager

svennow :
            niet helemaal kaal geschuurd

Je geeft het antwoord zelf al. Voor het beste resultaat moet de ondergrond zo kaal mogelijk zijn.
            Heb je het eerst ook goed ontvet voordat je de primer aanbracht? Welke primer gebruik je?

Als de lak/primer/blanke lak van verschillende merken zijn willen soms nogal vaak op elkaar reageren waardoor de laklaag ook op gaat krullen.

EDIT: Zo! jullie zijn snel 😉

svennow
            Topic starter

Ja ik heb ontvet, primer is van motip.

Dan laat ik hem stralen, denk dat dat het beste is!

Bedankt voor de reacties!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.