Vespa-Ciao.NL
:: frame

Home Forums Techniek Problemen oplossen frame

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

y0rdii_
    Topic starter

Als ik met mijn achterrem rem maakt ie een raar geluid iets als wauwauwauwauw nou ben ik naar een jongen in mn straat gegaan die wel aardig veel van brommers weet (ciao king)

nou hij dacht eerst dat mijn velg los zat maar die konden we niet strakker aandraaien. volgens mij trilde er van binnen wat, in eerste instantie dacht ik dat mn blok misschien los zat maar hij haalde mn luchtfilter eruit en keek aan de linker kant… helemaal aan de achterkant(links). Hij denkt dat er een scheur in zit. Want de linkerkant van mn frame ging zeg maar van links naar rechts. Nou dat word dus lassen, want ik zit niet op een nieuw frame te wachten.. Maar het is natuurlijk het kutste hoekje daarbinnen.. Hoe kan ik dit het beste doen? Want echt een goede lasser ben ik niet..:(

tom
      Bijdrager

Ken je niemand via-via met een lasapparaat? Of ergens een lasbedrijf bij jou in de buurt?
        Het is maar dun metaal, dus elke huis-tuin-en keuken-lasser kan het wel doen.
        Want een nieuw frame is niet direct de goedkoopste oplossing..

Succes

VespaCiaoPaul
        Bijdrager

tom :
          Ken je niemand via-via met een lasapparaat? Of ergens een lasbedrijf bij jou in de buurt?
          Het is maar dun metaal, dus elke huis-tuin-en keuken-lasser kan het wel doen.
          Want een nieuw frame is niet direct de goedkoopste oplossing..

Succes

dit slaat nergens op, dun metaal is juist moeilijker te lassen want hier brand je veel sneller gaten in. Probeer eerst op 2mm plaat te lassen en zo het apparaat af te stellen (CO2/MigMag aan te raden). Je moet dus met vrij lage ampere lassen.

ArvidW
          Donateur

Frame is ook met electrode redenlijk te lassen, let wel op max 2.0mm electrode, 40-50A max, en dan lasboog heel klein houden (te groot = gegarandeerd een gat:P)

Owja, en leg je frame neer, als je onder hoek van 90graden wilt lassen gaat dat nooit iets moois worden met electrodes (met dik staal is het prima te doen, maar met dit dunne niet)

Ik zou dus de scheur dichtlassen, daarna vlakslijpen en daaroverheen ngo een plaatje van 2mm dik staal lassen:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

y0rdii_
            Topic starter

bedankt jongens hier heb ik wel wat aan:D

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.