:: Fox-vario: as gebroken
-
Beste mede-forummers!
Ik heb een Citta met een Fox-vario. Zojuist, tijdens de eerste serieuze proefrit sinds ik deze Citta heb, is na een kilometer of 70 de vario-as gebroken. Volledig doormidden. Ik vroeg me al af waar het dreunend geluid vandaan kwam. Nou, daarvandaan dus. Weet iemand of zo’n as te vervangen is? En zou het met een verstevigingsplaat beter gaan? Is die as nou juist van een Fox of juist van een Vespa?
Iemand die kan helpen?
Wil over minder dan 4 weken er mee op vakantie, dus dan moet ie rijden. Poelie is geen optie, andere vario desnoods wel.
Na PN kan er ook gebeld worden.

Alles is te vervangen als je de onderdelen hebt en de tijd.
Die beschadiging onder je drukveer, liep die daar aan?
Even een berichtje “after the shock”:
Ben mega goed opgevangen door Finn (Canton Mopeds) en zijn vader Bert. De conclusie was snel getrokken: de as was finaal doormidden. Opgehaald en afgevoerd. In de tussentijd heb ik contact kunnen leggen met Zevenenergie: hij gaat een nieuwe as voor me maken. Daarmee zou alles weer moeten werken. Was ff schrikken, maar de tour vandaag was voor mij ook een testrit. Na 76 km en een dreun uit de aandrijflijn die ik al verdacht vond… weet ik nu waar het aan lag!
Beter dat het nu gebeurde dan straks in Italië, want daar hebben ze zulke asjes niet!
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.