- Dit onderwerp bevat 31 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 7 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 augustus 2008 om 10:09 #213220
Scootersloop. Of Marktplaats proberen.
De mensen die dit ook willen gaan bouwen: Je zijkap past niet meer met de Fox koppeling, houdt daar rekening mee.
En verder: kom op jongens, wees eens creatief. Als je zoiets wilt maken hoeft toch niet alles voorgekauwd worden?
In dit geval weet je al dat het te maken is, past en werkt, dus haal een as en een koppeling op de scootersloop en ga de boel goed bekijken. Als je een beetje technisch inzicht hebt wijst het zich vanzelf.I came, I saw, and I forgot what I was doing...14 augustus 2008 om 10:50 #213221nou oke ik weet weer eens genoeg als ik binnekort weer naar een scootersloop ga neem ik wel weer wat me en heb je nu ook een as van een vario nodig of kan het ook op een poelie as gelast worden ?
maar als het mij lukt zal ik wel een kleine howto maken als jullie dat willen.
14 augustus 2008 om 11:01 #213222Ja doe dat, want ik vind dat je op een forum zit om elkaar te helpen en niet om elkaar steeds het wiel opnieuw te laten uitvinden.
14 augustus 2008 om 11:21 #213223speedbuxy :
Ja doe dat, want ik vind dat je op een forum zit om elkaar te helpen en niet om elkaar steeds het wiel opnieuw te laten uitvinden.Aan de ene kant mee eens, aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je terughoudend bent met het vrijgeven van info waar je zelf bloed zweet en tranen in hebt gestoken, die anderen dan hapklaar voorgeschoteld willen.
Ik meen dat Tonni hier ooit iets over gezegd heeft m.b.t zn schijfrem, hij vond dat mensen het zelf moesten uitvogelen ipv bij hem aan te kloppen voor elk beetje informatie. Edit: net als hierboven, volkomen terecht vind ik, probeer het eerst zelf voordat je iemand aan zn arm gaat trekken, wat leer je er anders van? Hoe het in elkaar steekt, niet hoe je problemen oplost.
14 augustus 2008 om 15:34 #213224Als dit z,on forum was waar je een nummertje bent tussen de massa had ik delen ook niet echt nodig gevonden want dan help je een hoop lui die je niet eens kent of ooit gesproken hebt.
Maar hier is het meer een clubje dan een nummer tussen de massa, dus hier help je alleen ‘bekenden’ van je ermee.
En daarbij verijk je het forum er ook weer mee
14 augustus 2008 om 15:37 #213225Wat je er niet mee verrijkt is het creatieve/inventieve denken van je medeforummers, want waarom zou je iets moeten overdenken/uitvinden als het pasklaar voor je uitgelegd is? Dat is in feite verarming. Dan heb je de ene how-to gemaakt, en als je iets anders ‘nieuws’ hebt wacht de rest al op de volgende.
14 augustus 2008 om 15:45 #213226watvoor klok (naaf) deksel past er op ?
of moet je die aanpassen?14 augustus 2008 om 15:48 #213227Je kunt bij mijn weten gewoon de originele naafdeksel van je snornaaf houden. 😉 Wat ik toch heb gezien op fotos in het perso van ArvidW.
14 augustus 2008 om 15:49 #213228en die fox as moet je nog aanpassen ofzo?
14 augustus 2008 om 16:08 #213229Je moet een beetje rondneuzen op ArvidW zijn perso dan zie je dat er paar dingen aan aangepast moeten worden. Moer draad in getapt worden om op je snornaaf te draaien en dergelijke.
14 augustus 2008 om 16:29 #213230kan er niemand een howto maken?;)
dan weten de mensen cker dat ze niks vergeten als ze zoiets maken;)
moet wel ik 1 keer goed:D14 augustus 2008 om 16:35 #213231Ze gaan ons niks prijs geven. 😉 Ik denk dus dat je alles zelf moet gaan uitzoeken en info moet vragen aan een lasser en draaier.
Ik zou als ik jou was dus gewoon een koppeling kopen plus een naaf. 😉
Ik heb er namelijk ook bijna eentje gekocht. Ben het nu nog aan het regelen enzo. Dus ik kan je misschien in de toekomst wat info gaan leveren. 😉
14 augustus 2008 om 16:47 #213232oke ik heb waarschijn lijk al een as heb hier nog wel een klok 😉
dus alleeen nog een koppeling14 augustus 2008 om 17:06 #213233Gaat echt niet om geen info prijs willen geven of geheimen hebben. Ik vind mensen op weg helpen leuk zolang ik het idee heb dat ze er verder zelf ook moeite en energie in willen stoppen. (BTW ik heb verder ook geen info over de fox assen).
Hier heerst helaas soms de trend dat mensen het liefst gewoon jouw ‘blauwdruk’ willen kopiëren, en het liefst soms nog dat je ze persoonlijk komt helpen en garantie geeft (lichtelijk overdreven natuurlijk maar je begrijpt het idee)
Wat ik gezien heb (in zn perso) heeft arvid een snornaaf (dus ook snornaafdeksel) met de fox as uitgemeten op lengte bevestigd aan de snor as. Voor zover ik weet is de fox as toevallig dezelfde dikte als het dikke gedeelte v.d. snor as.
Dus verleng lengte uitmeten, M8 draad erin tappen, erop schroeven, V-groef erin draaien en lassen (liefst ook uitrichten daarna..)Thomas heeft een omgebouwde malossi (vario dus dunner) as en gebruikt dus ook een snornaafdeksel. Hoe precies zijn as is geconstrueerd weet ik niet maar ik kan me er wel een voorstelling bij maken. (as hol maken en over de andere as, vrijwel geen kans op onbalans zolang de bank zuiver is).
Good luck all..
I came, I saw, and I forgot what I was doing...14 augustus 2008 om 17:11 #213234Het is niet zo moeilijk
Ik ben nog bezig met onderdelen zoeken.
Je moet de as wel goed opmeten en hij moet uiteraard kaarsrecht zijn. Anders gaat het trillen 😉 Dat is eigelijk het belangrijkste. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.