Vespa-Ciao.NL
:: Foutje, afstandsring koppeling vast in vliegwiel.. en nu?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Foutje, afstandsring koppeling vast in vliegwiel.. en nu?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Raboevintje
    Topic starter

Oeps, auw.
      Ik las in een tutorial “denk erom dat de afstand ring van de koppeling met de opstaande rand naar de koppeling moet wijzen!!”
      Ik vrees dat ik verkeerd heb geïnterpreteerd wat de opstaande rand was en de ring verkeerd heb gemonteerd :(.

Met het lostrillen van mijn koppeling laatst denk ik dat dit nu de afstandsring is die zich stevig in het vliegwiel gedrongen heeft:
      https://marshmallowcrew.github.io/afstandsring.jpg

Kan iemand dit bevestigen?
      En wat is nu slim om te doen? (huilen?)

edit:
      ipv van huilen toch maar met een schroevendraaier wat geprobeerd te wrikken….. en hij kwam los! PFEW!!
      het ringetje heeft een paar kleine dutsjes maar verder lijkt de schade mee te vallen.

eeh.. ter verificatie: hij moet dus met de dikke kant naar het vliegwiel zodat ie daar niet in kan verdwijnen?

lightlord
      Donateur

Tja dit heeft iedereen wel eens gehad 😉

Maar je moet inderdaad de dikke rand tegen het vliegwiel leggen.

Je ware pubertijd duurt je leven lang
        Lightlord's Dizzy/Gypsi

dirkwim
        Bijdrager

Ook wel vervelend dat het opstaande randje perfect in het vliegwiel past :p als ze dat niet als zodanig hadden gemaakt dan liepen niet zoveel mensen hier tegenaan

Raboevintje
          Topic starter

alles weer gemonteerd en de koppeling zit beter vast dan ooit tevoren 😉

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.