Vespa-Ciao.NL
:: FonS – Si 323

Home Forums Perso’s Projecten FonS – Si 323

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 155)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

sjbtje
    Bijdrager

netjes egt mooie si geworden:)
      Zie ik goed dat de beugeltjes voor je normale veren er nog op zitten?

Martijnvanheerde
      Donateur

Voor duo stepjes;) Stond iets omhoog geschreven.

FonS
        Topic starter

Precies :thumb Dus niet omdat ik te lui ben om ze eraf te slijpen, da’s een klusje van niks natuurlijk.

FonS :
          Ik heb besloten om de bevestigingspunten van de normale schokbrekers niet eraf te slijpen, zodat er voetsteunen voor een passagier gemonteerd kunnen worden.

Ik denk dat ik de stepjes van m’n racer afhaal en hier op zet, dat zijn dezelfde. Ziet het er meteen netter uit, die kale beugels zijn ook geen gezicht.
          Voor de racer koop ik uiteraard nieuwe.

Kan ik tijdens de tour de circuit-houding aannemen voor het bochtenwerk 😀

VespaAvanti
          Donateur

Dit ziet er verrekte mooi uit FonS!
            Zeer net brommertje man:thumb

FonS
            Topic starter

Thanks 🙂

Achterspatbord en achterlicht zitten er intussen ook op, morgen gas-, remkabels enzo doen.
              Dan kijken welke uitlaat eronder past icm bokstandaard. En dan gas =)

#NAAM?

Zeker weten een nette SI!

Leovince
                Bijdrager

Fons, bij mijn Leovinci racing paste hij met bokstandaard er voor geen meter op! Dit was wel op m’n citta dus weet niet echt zeker hoe dat is op een si brug.

Loek
                  Bijdrager

Heb hem net gezien en het is echt een zeer nette brommer:thumb

FonS
                    Topic starter

:boos
                      Ik had drie opties qua uitlaat, namelijk Simonini Racing, LeoVinci Racing en Proma Lowboy.
                      Vanmorgen van zolder gehaald en gepast:

– Simonini: past niet
                      – LeoVinci: past niet
                      – Proma: past niet

Stomme Si bokstandaard 🙁 Een vierde optie was de Ninja, maar da’s niet de meest subtiele uitlaat om een tour mee te rijden…

En toen bedacht ik me dat ik laatst een Malossi Too Bad had gekocht voor de Pack, en die past nog best redelijk onder de Si 🙂 De standaard komt wel tegen de demper als ik hem inklap, maar hangt dan maar een fractie lager dan normaal, dus er is wel goed mee te rijden.

Zometeen begin ik met de kabels, vario en nog wat electra.

Tonegido
                      Bijdrager

Je kunt natuurlijk altijd de bok verwijderen en een zijstandaard kopen. Dan heb je die probleempjes niet. Verder erg nette si, alleen ben ik niet zo een fan van de 3 spaaks.

FonS
                        Topic starter

Bok heb er ik nieuw onder gezet, omdat ik zo gauw geen zijstandaard kon krijgen.

Volgende nieuws: hij loopt !! Oh nee, hij liep :boos
                          Eén keer de straat op en af, daarna niet meer aan te krijgen… Geen vonk meer. Verschillende bougies en cdi’s geprobeerd, niks helpt.
                          Ik verdenk het Pinasco vliegwiel, maar ik vind het toch raar dat hij in eerste instantie wél goed liep 😕

FonS
                          Topic starter

Blok maar weer eruit gehaald 🙁
                            Standaard vliegwiel erop, vonk! Pinasco vliegwiel erop, geen vonk… Standaard vliegwiel erop, vonk!
                            Duidelijk iets mis met het Pinasco wieltje dus.

Maar goed, hij loopt weer :worshippy Aangezien het blok eruit lag kon ik meteen een wat kleinere sproeier erin zetten, 80 ipv 84.
                            Als hij morgen nog steeds loopt (a) regel ik wel een filmpje. De trekkracht is nu wel een flink stuk minder door het zware vliegwiel, helaas helaas…
                            Toch maar eens dat Pinasco vliegwiel nakijken, eens zien wat daarmee aan de hand is.

Steven
                            Donateur

in ieder geval gunstig dat je je blok wel aan de praat hebt. kan je een paar close-up foto’s maken van die monoshock? ben wel benieuwd hoe je dat gemaakt hebt.

groeten

hansieb
                              Moderator

Mooi dat die weer vonkt. Wel gaar met dat pina wieltje… 😕

FonS
                                Topic starter

@ Steven: De monoshock is gewoon ori Piaggio, komt van een Grillo, dus die kun je er zo inzetten. Stelt verder niks voor.
                                  @ Hans: Ja ik vind het mooi K, hij trok met dat vliegwiel een stuk beter op! En hij heeft er toch goed mee gelopen :con
                                  Ineens was de vonk weg, ik vind het vreemd.
                                  Het zijn tenslotte geen goedkope speeltjes, ik ga toch eens kijken of hij het op een andere ontsteking wel wil doen.

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 155)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.