Vespa-Ciao.NL
:: FonS – Si 323

Home Forums Perso’s Projecten FonS – Si 323

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 155)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

JeffreyHeideman
    Bijdrager

ligt het nou aan mij of zit jou kop lamp lager dan een standaard model 😕

Edjuh
      Bijdrager

Er zijn 2 versies, 1 met de koplamp tussen het stuur:

En die van fons dus.

Loek
        Bijdrager

Wat is er mis met met die brug? Nog niet klaar voor de monoveer?

FonS
          Topic starter

Ik had nogal overhaast de spullen naar de ontlakker gebracht, ik kreeg een middag vrij van m’n werk waar ik niet op gerekend had. Perfect dus, omdat ik alleen op werkdagen daar terecht kan.
            In de haast had ik een Grillo brug gepakt, en er niet aan gedacht dat de bevestiging van de monoshock daarbij hoger zit dan bij een Si brug.
            Nu moet ik dus m’n Bravo crosser slopen (zit een Si brug in) en die laten ontlakken, bevestigingspunten van de schokbrekers eraf halen en spuiten 😉

JeffreyHeideman
            Bijdrager

suc6 man volgens mijn wordt het een hele vette brommer 8)

Schweinekruste
              Bijdrager

nice fork 🙂 i really like the colour 🙂 cant wait for the finished bike 😀
                veel succes ;D

sjbtje
                Bijdrager

wat is er fout aan die brug dan?? je wou tog mono veer monteren?

FonS
                  Topic starter

FonS :
                    In de haast had ik een Grillo brug gepakt, en er niet aan gedacht dat de bevestiging van de monoshock daarbij hoger zit dan bij een Si brug.

Niet duidelijk? Als ik deze brug gebruik, komt hij zo hoog te staan als de Si van Alex en dat vind ik geen gezicht!
                    ( klik hier )
                    Dit moet een nette Si worden, alsof hij zo uit de fabriek kwam, geen 50cm verhoogde patserbrommer :fuck2

sjbtje
                    Bijdrager

oke vandaar;)

hoe bevestig je de veer?

Loek
                      Bijdrager

Heeft hij ook al vermeldt. Een ophanging lassen aan het frame uiteraard.

sjbtje
                        Bijdrager

ok sorry dan heb ik eroverheen gelezen:$

FonS
                          Topic starter

Ik heb een originele monoshock, die kun je zonder aanpassingen monteren. Als ik een schokbreker van een Fox had gebruikt (dat was eerst de bedoeling) had ik een bevestigingspunt moeten maken inderdaad.

Loek
                            Bijdrager

Een Boxer brug is ook mooi anders, ik vind ze een mooi model kappen hebben.
                              Die brug heeft namelijk dezelfde lengte, je moet dan alleen een ander wielplaat hebben aan kant van freewheel.
                              In Italië wel eens een Boxer gezien met Si brug en monoshock b.t.w.
                              In ieder geval mooi project FonS, weer topkwaliteit zoals we van jou gewend zijn.

FonS
                              Topic starter

Ik vind het nieuwe model Si kappen, zoals Q-parts en JMPB ze verkopen, erg mooi. Die wil ik dus erop hebben.
                                Klein probleem is dat ze bij zowel Q-parts als JMPB uitverkocht zijn 🙁 Ik weet wel nog twee andere shops die ze hebben, maar daar zijn ze 10 euro duurder. Ik hoop dus dat Q-parts ze snel weer heeft, maar het zou 2-3 weken duren vertelden zij me.

Vanavond nog wat kleine dingetjes gedaan;

– Nieuwe balhoofdlagers in het frame getikt
                                – Nieuwe benzinekraan gemonteerd
                                – Naaldlagers van het scharnierpunt frame/brug weer erin gezet
                                – En natuurlijk zwarte Vespa-Ciao.nl stickers in de tankinhammen geplakt :thumb

FonS
                                Topic starter

Ik heb vandaag eindelijk m’n pakketje van JMPB gekregen (had er vorige week donderdag al moeten zijn) dus ik kan vanavond de as in het voorwiel zetten 🙂

En ik heb de goede brug alweer naar de ontlakker gebracht, die kan ik morgen weer gaan ophalen.
                                  Ik moet er nog lak voor gaan halen, de bevestigingen van de normale schokbrekers eraf slijpen en dan ga ik hem komend weekend op m’n ex-werk weer spuiten in de cabine.
                                  Kan de boel eindelijk in elkaar 🙂

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 155)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.