- Dit onderwerp bevat 154 reacties, 49 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 11 maanden geleden door FonS.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 maart 2010 om 17:36 #458858
Waar kan jij nog aan een nieuwe monoshock komen? Als het niks wordt kan ik ook eens in mij oude kisten gaan zoeken licht vast nog wel een 2e handse tussen. Op een Si staat de monoshock natuurlijk veel beter, helemaal icm. de plannen die jij hebt.
5 maart 2010 om 18:20 #458864Ik heb een schokbreker van een Fox besteld 😉 Nieuwe Vespa monoshock’s zijn wel te vinden in Italië, maar met de verzendkosten erbij zijn ze toch wat prijzig.
5 maart 2010 om 18:21 #458866Pasvlakken zien er goed uit! Veel vanaf gehaald?
5 maart 2010 om 18:25 #458867Hij heeft er 3,5 – 4 tienden vanaf moeten halen (in totaal). Ik was toch al van plan om een ophoogplaatje van 1mm te maken.
Daar komen dan nog twee pakkingen bij, vergelijkbaar met wat er nu vanaf is gehaald. Dus hij wordt gewoon 1mm netto opgehoogd.5 maart 2010 om 19:09 #458875Ziet er nice uit Fons 😀 Mooi cilindertje.
Persoonlijk denk ik niet dat de lowboy er mooi onder zou staan, maar vind de lowboy zowiezo niet echt mooie looks hebben.
5 maart 2010 om 19:12 #458877LeoVinci “Racing” vind ik ook erg mooi… Het is natuurlijk ook een Si uitlaat en ik weet dat hij past met kickstart.
Eigenlijk ideaal dus.
20 maart 2010 om 17:57 #459413Nieuwe plannen !
Ik ga geen special meer maken van m’n Si helaas. Hij wordt nu netjes in orde gemaakt voor de verkoop.
Ik had al een lading nieuwe onderdelen ervoor ingeslagen, dus die gebruik ik gewoon. Vandaag heb ik de missende onderdelen gekocht, ook weer een grote zak vol.Het frame, de achterbrug en het voorspatbord liggen nu bij de ontlakker, die krijg ik komende week weer terug.
Ik spuit hem dan (netjes natuurlijk) met spuitbussen in de spuitcabine. Simpelweg omdat autolak erg prijzig is en ik ook met spuitbussen een zeer strak resultaat kan behalen.Ik heb vanmiddag een proefstukje gespoten, het wordt dezelfde kleur als m’n auto :lol Mazda 323 blauw.
Ik vond het wel leuk, weer eens iets anders dan de normale kleuren. Ik post nog wel een foto van het proefstukje.Dat blauw komt in combinatie met zwart. Zwarte brug, velgen en wat kleine delen. Velgjes worden m’n zwart gepoedercoate 3 spaaks, met Kenda 2,75 bandjes.
Chroom accenten hou ik erin, zoals het stuur, de gas- / remkabels, deco hendel etc. Ik heb zelfs van Ritze een originele uitlaat gekregen, in chroom uitvoering.Monoshock gaat in ieder geval door 🙂 Dus het wordt een mooi, standaard brommertje voor de verkoop.
20 maart 2010 om 18:16 #459415Ik ben hoe dan ook erg benieuwd naar het resultaat! een SI met monoshock heb ik echt een zwak voor. Misschien moet ik maar gaan sparen voor als je hem in de verkoop doet!
groeten
20 maart 2010 om 18:25 #459417Schiet dan maar op, ik wil hem over een paar weken klaar hebben en te koop zetten 😉 En goedkoop wordt hij niet, want alles komt er nieuw op.
Monoshock vind ik ook altijd leuk en apart op een Vespa.Ik was van plan om hem motorisch 100% origineel te maken, natuurlijk wel met een gereviseerd blok. Maar misschien hang ik er even een iets sneller blok onder, om de Limbo tour mee te rijden… Het zijn toch lekker comfortabele brommertjes he 🙂
Ach ja, dat zien we dan wel weer.21 maart 2010 om 13:40 #459430Ik kreeg de kleur niet helemaal goed op de foto, maar de volgende foto’s geven wel een aardige indruk.
Ik weet van m’n auto dat hij wat paars kan uitvallen in de zon, dus een mooie paarse schijn erover.

Bandjes op de velgen 🙂 2,75 Kenda semi-slick op zwart gepoedercoate 3 spaaks:

26 maart 2010 om 13:50 #459639Ik ben zojuist het frame weer gaan halen bij de ontlakker. Dat scheelt een hoop schuurwerk 🙂

Hartstikke blank dus. Nu hoef ik alleen nog maar de bevestigingen van de normale schokbrekers eraf te slijpen en de plaatsen waar oppervlakte roest zit te schuren.
Morgen gaat hij de spuitcabine in voor het schuur- , plamuur- en spuitwerk
26 maart 2010 om 16:02 #459646Woow met wat hebben ze je brommer weten te ontkleuren?? Dit wil ik ook! Op deze manier zie je tenminste waar de meeste corrosie zit(wat je met het stralen er direct al afstraalt)
26 maart 2010 om 16:32 #459647Ik gok in een of ander chemisch bad.
26 maart 2010 om 17:12 #459650Logen!:!
26 maart 2010 om 17:40 #459654Website, staat alles op: http://www.enso-ontlakking.eu/
Als je meer wilt weten, stel je vraag dan aub via PM, ik hoef hier geen discussies 😉 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.