Vespa-Ciao.NL
:: FonS – Perso

Home Forums Perso’s Projecten FonS – Perso

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 865)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Daan777
    Moderator

waarom wilde je geen bing ipv deze 12/12?

FonS
      Topic starter

omdat ik dan weer nieuwe sproeiers moet gaan kopen, terwijl ik voor dell’orto ongeveer iedere maat tussen 36 en 92 gewoon heb liggen.
        dan sta ik liever een half uurtje aan m’n draaibank om een verloopstukje te maken 😉

ik heb nog even een alu plaatje gemaakt om de boven-inlaat af te sluiten, en de carb op de ori inlaat gezet.
        stationair is beter, maar verder niet veel beter geworden; 51 km/h met niet-spectaculaire trekkracht.

morgen weer verder klooien denk ik.

ArvidW
        Donateur

Ik denk dat het voornaamste probleem het toerental is, mik 4.7grammers erin en probeer het nogmaals 😛

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

hansieb
          Moderator

FonS :
            omdat ik dan weer nieuwe sproeiers moet gaan kopen, terwijl ik voor dell’orto ongeveer iedere maat tussen 36 en 92 gewoon heb liggen.
            dan sta ik liever een half uurtje aan m’n draaibank om een verloopstukje te maken 😉

ik heb nog even een alu plaatje gemaakt om de boven-inlaat af te sluiten, en de carb op de ori inlaat gezet.
            stationair is beter, maar verder niet veel beter geworden; 51 km/h met niet-spectaculaire trekkracht.

morgen weer verder klooien denk ik.

Jij verdient toch wel 4 euro per half uur 😛 daarvoor kan je vast wel sproeiers halen bij Q-parts of jmpb.

FonS
            Topic starter

Ik heb laatst m’n toerenteller binnen gekregen en hem net eventjes beun aangesloten 🙂

Het is een Koso teller, die dezelfde diameter heeft als de gewone Vespa km-tellers, dus ik bouw hem straks in mijn koplamp in.
              M’n gewone km-teller zit sowieso al naast de koplamp ipv erin, dus zitten ze straks leuk naast elkaar.
              Dit was ff proef, blok nog uit:

(foto’s ff gauw met de gsm gemaakt)

En met een beetje gas geven (8750 toeren) :

Heb ook even de 10.000 toeren aangetikt (onbelast uiteraard) met de membraancilinder die niet fatsoenlijk loopt.
              Als de sneeuw eens weg is ga ik er wel mee verder, want de laatste keer dat ik ermee reed liep hij nog steeds niet goed (veel te weinig power)

Daan777
              Moderator

Mooi tellertje! Maar kloppen de toeren ook?

Lowie
                Bijdrager

lachuh zo’n tellertje.

zo jammer dat die membraamcilinder niet lekker loopt.
                  weet je zeker dat de zuiger goed overeenkomt met de poorten van de cilinder?

FonS
                  Topic starter

Ja volgens mij is hij erg nauwkeurig. Ik heb er meer dan een uur over gedaan om hem aan de gang te krijgen (twee verschillende brommers geprobeerd, eentje CP en eentje elek.).
                    Je moet hem instellen op wat voor type blok je hebt:
                    2 takt / 1 cil
                    2 takt / 2 cil
                    4 takt / 1 cil
                    4 takt / 2 cil
                    4 takt / 3 cil
                    4 takt / 4 cil

Je kunt hem dus zelfs in je auto zetten (max. 4 cilinder) :lol

En er zitten 2 verschillende kabels bij, eentje om vanaf je CDI / bobine af te takken (wat ik niet fatsoenlijk kreeg op CP én elek blok) en eentje die je om de bougiekabel wikkelt (wat niet goed werkte op m’n CP ciao maar wel op m’n elek ciao, raar maar waar :?)

Verder nog leuks: instelbare shiftlight en max. rpm recall (hoogst behaalde toerental bekijken na je rit).

@ Lowie ; komt wel goed, als ik er echt niet uitkom zet ik er gewoon een andere DR zuiger in en begin ik opnieuw

Bartjee
                    Donateur

idd vet tellertje man:D Hoeveel kost zoiets nou? en moeilijk aan te sluiten?

Edit: Oh je had het al gepost net voordat ik t vroeg:P

FonS
                      Topic starter

60 euro 😉 en aansluiten was wel ff gezeik maar hij doet het nu prima,
                        op de CP ciao haperde hij als een gek, ook als hij op de bougiekabel aangesloten was… vind ik nogal raar, maar ik had geen zin om er verder naar te kijken (koud in de garage :p) dus gewoon naar de volgende brommer gelopen.

afgetakt op de rode draad: niks, witte draad: niks, groene draad: haper-haper zoals bij het CP blok.

dus om de bougiedraad gewikkelt, en nou doet hij het prima en mooi vloeiend.

in de handleiding staat een schema dat puur voor scooters gemaakt is, dus daar moest ik ook ff mee puzzelen.
                        blijkt dus dat je twee draden op de plus moet zetten en eentje op de min :con

ArvidW
                        Donateur

Gaaf tellertje !

Ik had met mijn Stage 6 digi tellertje hetzelfde probleem als jij, op CP werkt hij niet. (dus maar een tellerklok uit porsche924 gebruikt)

Ben zeer benieuwd wat voor een toerentallen je gaat draaien met je verschillende setups, mijn 50cc’tje en leo krul heeft max vermogen bij +/-7000tpm. Verwacht dat jouw setups wel wat meer toeren gaan draaien 😛

Laat maar horen als je er goed mee hebt getest, ik ben zeer benieuwd 🙂

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno

Tonni
                          Moderator

Mooi tellertje Fons.
                            Ik was ook al een beetje aan het rond neuzen voor zoiets, waar het je deze vandaan? (ik heb wel koso’s en MMB’s gevonden maar die zijn allemaal duurder..)

Truukje om je toerenteller te controleren:

Plak twee stickertjes recht tegenover elkaar op je vliegwiel (of zet twee streepjes).
                            Neem een TL lamp (b.v. looplamp) aangesloten op het lichtnet. (230V , 50 Hz)
                            Start de brommer en schijn op je vliegwiel /stickers.
                            Als de stickers ‘stilstaan’ en niet verlopen dan draait je blokje exact 1500 RPM.
                            Je kan dat dan vergelijken met de waarde die je toerenteller aangeeft.
                            :lol

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

simonferrari
                            Bijdrager

mooi ding,
                              maar het is dus niet geschikt voor een CP?
                              en je moet dus ergens een 12volt accu erin bouwen.
                              of hoefde dat uiteindelijk niet?

FonS
                              Topic starter

Jawel een accu heb je wel nodig. Zoals ik al zei is dat helaas wat moeilijk weg te werken op een racer (behalve als je zo’n accupack van je rc-autootje pakt ofzo, maar die gaan weer niet lang mee).

Ik kan hem nog wel eens proberen op m’n snor ciao (cp) maar gisteravond deed hij het daar niet op.
                                Vind ik wel erg raar, aangezien de puls door de bougiekabel toch hetzelfde is als bij een elek blok, toch?

jan-willem
                                Bijdrager

Je kan toch ook een dingetje solderen wat 6v omzet naar 12 v 😉 , heb je die accu niet meer nodig.

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 865)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.