Vespa-Ciao.NL
:: FonS – Perso

Home Forums Perso’s Projecten FonS – Perso

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 865)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

FonS
    Topic starter

update in post 1 :thumb

FonS
      Topic starter

Het einde van het accu-ontsteking avontuur (voor nu) dus weer op de operatietafel:

Georganiseerde chaos onder de kappen :p

Blokje eruit, en een leegte om te vullen met een nieuwe setup:

Blok beetje schoongemaakt en ligt nu te pronken op m’n kamer:

Huidige setup:

Kickstartblok onbewerkt (ori grote inlaat),
        Polini 42mm Alu cilinder,
        Polini Top One uitlaat,
        Vario Malossi + 90mm.

FonS
        Topic starter

Beide membraancilinders van Barry overgenomen.
          Zag er allemaal goed uit, totdat ik erachter kwam dat de zuigers niet goed pasten…

De originele zuiger en de grafietzuiger klemmen in de cilinders. De oplossing: mijn net gekochte en pas een paar kilometer oude 43mm DR cilinderkit opofferen 😉
          De DR zuiger past soepel in beide membraancilinders, de zuigerslotjes zitten op een betere plek dan die van de grafietzuiger, en het inlaatgat in de zuiger is gemakkelijk te maken door twee van de vier boostergaten met elkaar te verbinden.

Als voorproefje:

Hele album (27 foto’s) hier : http://www.mijnalbum.nl/Album=HJSCBNNU

diac
          Bijdrager

ik vroeg me eigenlijk af, nu voer je toch de benzine rechtstreeks naar de cilinder.
            hoe krijgt je blok dan nog smering:?

ziet er iig netjes uit, hopelijk loopt het een beetje met de Dr zuiger 😉

FonS
            Topic starter

mengsel gaat gewoon het carter in, niet direct naar de cilinder (het is gewoon een zij-inlaat, alleen niet aan de zijkant van je blok, maar aan de bovenkant van je cilinder ;))

TimoO_
              Donateur

nais 🙂 kan je de cilinder niet laten diamanthonen zodat de zuiger niet meer klemt? dan kan je gewoon de ori zuiger gebruiken (de ex-zuiger van mij en G-no :P). dat is namelijk best een mooi zuigertje, 1 zuigerveer en wel goede gaten in de zuiger.

gewoon opsturen naar XSH en goed laten afwerken en diamanthonen (a)

FonS
                Topic starter

zoals ik al zei, de ori zuiger wil ik niet gebruiken maar bewaren 😉

de DR zuiger past prima, en de ori mist ook een hoop gatenkaas, die maak ik dus wél in de DR zuiger.

ach ik zie wel 🙂

diac
                  Bijdrager

ik snap het echt niet, cilinders zijn toch om te gebruiken, toch niet om op de kast te leggen:cry

FonS
                    Topic starter

daarom heb ik er twee gekocht he, eentje om te gebruiken en eentje om te bewaren.
                      maar gezien de zeldzaamheid zou ik er ook geen moeite mee hebben om er helemaal niet mee te rijden (als het maar 1 cilinder was) 😉 toch zonde man…

net als jij met het De Hof carter, daar was ik zelf met m’n vingers vanaf gebleven :p had ik me een simo inlaat gekocht en de De Hof bewaard, maar zoiets moet je helemaal zelf weten natuurlijk 😉
                      simo heb ik er toch al twee van, hehehe

diac
                      Bijdrager

wat is het probleem dan, ik kan hem na het rijden toch nog steeds bewaren, komt toch niks aan als je er fatsoenlijk mee omgaat.
                        en ik vind het juist zonde om op de kast te laten liggen en niet weten wat het doet en of het presteerd:P

das mijn mening, en respecteer natuurlijk ook de jouwne;)

zoals ik zei, ik hoop voor je dat die cilinder een beetje presteerd, tegen die tijd dat je em lopend hebt kom ik wel eens een keer langs;)

FonS
                        Topic starter

ik zat erover te denken om de membraancilinder op m’n zij-inlaat speedengine te zetten, dus als het loopt kom je inderdaad maar langs 😉
                          hebben we allebij een 2-carb ciao he :thumb

edit: foto’s van de membraancilinders op vorige pagina !

hansieb
                          Moderator

Geinige cilinders 🙂 heb er al 1 in de hand gehad die er brak uitzag.

Deze zien er nog best oke uit.

n!ck*s

mooie poorterij in die cilinders, vooral die vlinderpoort

zal wel lopen.

G-no
                              Donateur

zou je een poortmap kunnen maken van zo’n membraancilinder? ben ik wel benieuwd naar:)

FonS
                                Topic starter

Hmm… ja oke dan, omdat jij het bent :p als ik me eens verveel doe ik dat wel (of als jij je verveelt kom je het maar zelf doen :p)

O ja, en nog iets… Beetje vergeten: laatst weer een Super Bravo gekocht.
                                  Normaal gezien haal ik die altijd uit elkaar en verkoop ik de kickstart + vario, maar deze is toch net iets anders.

Hij liep nog redelijk toen ik hem kocht, en na wat sleutel-sleutel deed hij het prima.
                                  Liep alleen niet stationair, dus zo juist de cilinder eraf gehad ter controle, niks aan de hand.
                                  Carburateur dan? Jep, niet meer de originele sproeier erin. Zat 51 in ipv 48. Even verwisselen en hij loopt perfect.

Trekt ook als een malle (voor een standaard snorfietsje). Dit is m’n eerste Bravo waarbij je daadwerkelijk merkt dat er vario opzit.

Oftewel, deze blijft nog even in elkaar, weet nog niet wat ermee gaat gebeuren.

Dit is ‘m (erg vuil maar lage km-stand en weinig slijtage) :

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 865)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.