- Dit onderwerp bevat 864 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 september 2008 om 20:43 #432959
ArvidW :
Er hoort gewoon een H20 setje op je ciao 😉whaa nee maak me niet gek 😮 het was m’n luchtgekoelde, niet de lc pffffiew
laat hem misschien wel eens opboren inderdaad, ik gooi in ieder geval niet gauw een cilinder weg, heb wel meer kapotgelopen cilinder hier liggen@ Leon ; koop liefst een nieuwe, maar die gast van MP woont hier net 3 kilometer vandaan ofzo, dus misschien wel interessant om gewoon te halen, ligt eraan wat hij ervoor moet hebben (had hem zelf ook al gezien inderdaad, toch bedankt)
10 september 2008 om 20:50 #432960Idd. wat arvid zegt, tunen en opboren. Ik heb zelf een 41,4 zuiger uit italie laten komen voor als mn LC 41 op is(moet ik er eerst mee rijden, patser:D). Maar als 43mm kan is dat ook wel een mooie optie.
Rij je nog steeds naar belgie met je ciao?
10 september 2008 om 20:53 #432961nee ik ben van school af gelukkig, direct de eerste dag dat ik er weg was heb ik de ciao weer opgevoerd, na een half jaar std gereden te hebben (vanaf het moment dat ik hem terug kreeg van de politie)
met 41,4 mm kom je er toch niet, putjes zijn minstens een halve mm diep en zitten aan beide kanten
11 september 2008 om 17:02 #432993Net m’n Leo HM geruild tegen de 43mm DR cilinderkop van Leon Ciao (die is dus nu weer onderweg naar huis, met de fiets :p die gek, is bijna 30 kilometer)
En even foto’s gemaakt van m’n kapot gelopen 41mm.
Zuiger: pistongaten zijn niet meer rond en heeft wat lelijke vegen erop;

Putten in de cilinder, die op de eerste foto is de diepste;

hele album (grote foto’s) ; http://www.mijnalbum.nl/Album=NQNJBS3L
Ow, en als het goed is komt morgen m’n 46,5mm Malossi cilinderkit binnen, die ik van Mhrcitta gekocht heb 🙂
Nu nog een 43mm DR ofzo halen als vervanger voor de 41mm Polini…12 september 2008 om 19:48 #43303146,5mm Malossi is binnen 🙂 Gekocht van Mhrcitta (gebruikt setje, goede staat)

En de 43mm DR cilinderkop nog, die ik van Leon Ciao heb;

Malossi cilinder komt op het accu-ontsteking blok, DR kop gaat in de kelder bij de rest van m’n spulletjes.
12 september 2008 om 20:18 #433034FonS :
whaa nee maak me niet gek 😮 het was m’n luchtgekoelde, niet de lc pffffiewOw, gelukkig maar:D, vreesde al voor je H20 kit:o
46.5 malossi ziet er idd super goed uit, hoef je mooi amper in te rijden:)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno13 september 2008 om 12:58 #433042Zonde van de 41 Polini :con lijkt wel of er een Pistonpenveer het heeft begeven.
Dus geen rare pistonveertjes of te lange pistonpen gebruiken bij je 46,5mm molossi en gewoon lekker rustig inrijden met een klokje meer olie.
En die DR kop vind ik super gaaf aleen jammer dat het geen Ciao model is. 8)
TICKLING BARN13 september 2008 om 14:25 #433043Ja een pistonclipje was de boosdoener inderdaad, erg zonde maar wat doe je eraan he 😕
Net even gaan shoppen;
– nieuwe 43mm DR cilinder
– 2 Malossi 46,5mm cilinder pakking setjes
– 65mm poelieKan ik weer aan de slag (en daarna inrijden :kots de DR tenminste, Malossi heeft al wat gereden dus alleen ff in het begin voorzichtig zijn ermee)
13 september 2008 om 16:44 #433046Veel succes met beide cilinders!
ik rijd ook met 43mm dr evo rijd heerlijk!
13 september 2008 om 18:54 #433051Tnx, ja de DR heb ik al vaker gehad, en ik snap niet dat er nog steeds mensen zijn die hem afkraken…
Topcilinder
Blokje net eronderuit gehaald, 42mm Polini eraf, 43mm DR erop en weer opgebouwd.
Starte netjes en liep mooi stationair. Even een testritje door het dorp van 10 minuutjes.
Je merkt toch wel degelijk het verschil met de 41mm Polini W-poort; meer koppel.Dus nu weer inrijden… Setup: 43 DR , kickstartblok (ori grote inlaat) , 12/12 , ronde Leo , vario Malossi + 90mm.
Ik dacht dat de gele drukveer misschien niet fijn was om mee in te rijden maar dat gaat gelukkig goed.13 september 2008 om 19:20 #433053ik had precies hetzelfde met mijn 41mm AR wat jij nu met je polini had:?
13 september 2008 om 19:24 #433054ik heb het ook al eens zien gebeuren met een 43mm DR en een 38,4mm athena, dus het ligt niet aan de cilinder
21 september 2008 om 17:58 #433294Nou het kickblok met de DR heb ik er vrijwel direct weer onderuit gehaald 🙁
Hij lekte tussen de cilinder en kop. Ik rij normaal altijd zonder koppakking, maar omdat hij lekte heb ik er maar eentje tussen gedaan.
Alleen lekte hij toen nog steeds… Andere kop gepakt, nieuwe pakking ertussen, met vloeibare pakking aan allebij de kanten eraan (geschikt voor dichting tussen cilinder en -kop). Dat meer dan een dag laten drogen, en toen de brommer gestart en stationair laten pruttelen voor een paar minuten.
Lekt ie nog steeds als een zeef 😕Dus dat blok heb ik in een hoekje gegooid en ik heb het accu-ontsteking blok weer eronder. Ook weer wat gezeik mee gehad maar hij doet het nu (voor zo lang het duurt).
Die moet wel ook weer uit elkaar om er een andere krukas in te zetten (schroefdraad weg).Er zit nu de 46,5mm Malossi kit op. Viel me in het begin erg tegen, maar nu ik wat geklooit heb met rollen en uitlaten gaat ie best aardig (nog steeds niet wat ik verwacht had van een grote cilinder).
Zojuist 80km/h gereden ermee met vario, had hem vanmiddag van vario naar poelie omgebouwd maar dat was al helemaal niks (liep met poelie 65 nog maar 70 km/h ofzo) dus meteen weer de vario erop.
Trekt in ieder geval leuk, maar heel veel beter dan de 42mm Polini vind ik het niet (ik heb ook geen extreme uitlaten dus er is natuurlijk meer uit te halen).Ow en ik begin redelijk gek te worden van m’n hele zooi, dus ik denk dat ik binnekort eens wat dingetjes ga verkopen (ik ben toch al een redelijk eind op weg met het sorteren van m’n onderdelen)
21 september 2008 om 18:31 #433295
Tom ciaoDie 43mm DR Kop lust ik wel =)
En als je nog een andere 43mm kop hebt, laat nog maar wat weten als je die weg doet 😉21 september 2008 om 19:50 #433306die DR kop zit nu op m’n kickblok (wat dus niet fatsoenlijk loopt)
ik heb hem passend gemaakt voor een ciao, dus de 7 vinnetjes aan de zijkant eraf gehaald, en een klein stukje aan de bovenkant weggehaald zodat de naad van de tank niet meer raakt tegen de kop 😉 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.