Vespa-Ciao.NL
:: FonS – Perso

Home Forums Perso’s Projecten FonS – Perso

10 berichten aan het bekijken - 856 tot 865 (van in totaal 865)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
  • 2

FonS
    Topic starter

Hij heeft nieuwe banden gekregen en loopt weer.
      De keuring is achter de rug en het kentekenbewijs is binnen.
      Komende winter eens uit elkaar halen om goed schoon te maken, een en ander te vervangen en een blokje met wat meer pit te monteren. Kunnen we volgend jaar weer volop touren!

IMG_20251124_084402505_HDR
      IMG_20251124_084942889_HDR

bram0vitz
      Bijdrager

Wohoo weer een gered!
        Zo standaard blijven het toch bijzonder knappe brommertjes.
        Welke woeste plannen heb je voor het blok?

beetje prutsen hier en daar
        Link naar Mijn collectie / Projecten.

FonS
        Topic starter

Een bescheiden setup zoals momenteel onder de meeste van mijn Ciao’s hangt.
          41mm of 43mm cilinder, 13/13, Giannelli uitlaatje.
          Gewoon iets dat 55-60 km/h gaat en vooral goed bergop rijdt.

zevenenergie
          Donateur

Overdreven grote sleutel ruimte, maar zo,n mooie Citta verdent natuurlijk het beste.

FonS
            Topic starter

Daar wordt niet gesleuteld, de foto’s zijn gemaakt bij de RDW 😉

Shark
              Donateur

Oh wat een snoepje zeg. Door deze foto’s jeukt het weer om een Citta te scoren. Kun jij misschien eens opmeten hoe hoog het hoogste punt is als je het stuur zou hebben ingeklapt? Waarom wil ik dit weten: ik heb een zoldertje met hijskraan in de nok, waar ik prima wat brommers kan stallen, maar is maar 1.00m hoog geloof ik. Misschien dat een Citta gewoon past. Ik gok zo’n 80cm? dan zou het moeten passen. Als het meer richting de 95 gaat of zo dan heb ik misschien net niet genoeg plek met kantelen e.d.

FonS
                Topic starter

82 cm, dus dat komt wel goed.

Shark
                  Donateur

oh nice! ik ga dan eens zoeken naar net zo’n mooie Citta

1

FonS
                    Topic starter

Inmiddels een blokje in elkaar gezet voor de Citta. Doel: voldoende trekkracht voor het Limburgse heuvelland (met poelie) en een topsnelheid van zo’n 55 km/h. Het is een samenraapsel van van alles en nog wat, maar hopelijk voldoet het aan de eisen en blijkt het betrouwbaar.

Setup:

– origineel CP carter met vergrootte inlaat
                      – Top Racing race krukas
                      – 13/13 carburateur met brom of Polini luchtfilter
                      – 43mm Deganello cilinder (thanks voor de info @martino)
                      – 43mm Polini cilinderkop met centraal bougiegat
                      – Berini ontsteking
                      – waarschijnlijk een Giannelli Original Power uitlaat

Mijn ervaring met Top Racing is slecht, maar daardoor heb ik er sinds 2008 geen gemonteerd en misschien verdienen ze een herkansing. We zullen zien.

Eerst moet de hele Citta nog uit elkaar om goed schoon te maken. En daarna gaat dit blokje eronder. Ik kijk alweer uit naar het nieuwe tourseizoen.

IMG_20260117_203828568_HDR
                      IMG_20260118_190256915_HDR

Martino
                      Moderator

Nice Fons dat je ook daadwerkelijk met dit blokje en cilinder gaat rijden. Zelf heb ik er nog geen ervaring mee, met de Deganello of Malossi CDC dat is. Mede omdat ze toch vrij schaars zijn en echte old-timer tuning cilinders zijn welke veelal op gereden. Hopelijk kom je hiermee aan het beoogde koppel voor jullie Limburgse heuvellandschap icm poelie.
                        En anders zie ik daar een Autisa cilinder op de werkbank, die staan er om bekend het koppel! Ook een Proma Citypower of Sito+ zullen net weer even wat beter optrekken als een Giannelli Original Power. Maar goed hier zal je vast wel uit gaan komen.

Ik schrik alleen van je krukas keuze, maar dat schrijf je zelf ook al, slechte ervaringen met Top Racing. Echter hoor ik de laatste jaren ook meer mensen die deze problemen niet meer ervaren. Misschien hebben ze daar in Portugal toch hun proces verbeterd en mogen we ze niet meer Top Braking! noemen.
                        Laten we het hopen ik ben benieuwd naar jou ervaringen.

10 berichten aan het bekijken - 856 tot 865 (van in totaal 865)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.