- Dit onderwerp bevat 864 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
Nou, inmiddels zijn we alweer twee jaar verder. In die tijd zijn er weer wat projectjes voorbij gekomen.
Zoals een C9 uit 1968. Dit is momenteel een van mijn favoriete tour brommers.

Ergens in deze kofferbak lag een Ciao frame, in meerdere kleuren gespoten en, na een zwaar leven, jarenlang in een garagebox opgeslagen.

Deze heb ik blank gemaakt en opnieuw gespoten. Het werd een leuke crosser voor een jonge bestuurder, die er veel plezier van had.

Toen kwam er een mooie parelmoer Ciao op mijn pad. Nog zonder kenteken, dus deze moest even langs de RDW.

Vorige zomer ging ik voor de gezelligheid mee met mijn zwager omdat hij (weer) een oldtimer Ciao ging kopen.
Ter plekke bleek dat de verkoper nog een oudje had. Tja, wat moet je dan… Kopen kopen kopen.
Ook deze mocht op bezoek bij de RDW.
Inmiddels heeft deze alweer vele kilometers gereden, lekker tour brommertje.

Tot zo ver de update over de afgelopen tijd.
Op dit moment ben ik weer bezig met een oldtimer Ciao en over dat proces wil ik weer eens wat meer delen via het forum.Nou, het huidige project.
Er werd mij een wrak van een Ciao aangeboden. Deze zou anders voor onderdelen gebruikt gaan worden.
Ondanks de vele missende onderdelen en het feit dat hij barslecht en spuuglelijk overgespoten was, leek het mij een prima basis.
De eerste uitdaging was het verwijderen van alle niet-originele verf. Begonnen met een klein stukje op een spatbord, dat ging goed. Uiteindelijk veel, smerig, maar zeer bevredigend werk.

Een mooi contrast op de tank.

Na een dagje hard werken had ik weer een stapel onderdelen in origineel groen, klaar voor montage.

Gelukkig heb ik via ruilhandel de correcte velg voor het voorwiel kunnen verkrijgen. Beide wielen heb ik opnieuw gespaakt en inmiddels rolt hij weer op nieuwe bandjes.

En tot slot heb ik afgelopen week een motorblok in elkaar gezet. Dus nog even en de ‘brom’ zit weer in de bromfiets!

De afspraak bij de RDW is alweer ingepland, dus nog een paar weekjes en we hebben weer een leuke Ciao terug op de weg.
To be continued…
12 juli 2025 om 13:31 #829369Zooo Fons, dat is onwijs goed gelukt!
Hoe heb je dit gedaan als ik vragen mag?Tis altied moar eem!12 juli 2025 om 21:15 #829371Met een doek en een fles thinner. Waarmee je voorzichtig moet zijn om de onderliggende lak niet aan te tasten.
Daarna wat Commandant 4.16 juli 2025 om 21:38 #829394Nou, de ‘brom’ zit weer in de bromfiets. Al is het ‘fiets’ gedeelte ook nog hard nodig om op gang te komen. Heerlijk zo’n standaard oldtimer met een loodzwaar vliegwiel.
Ruim op tijd voor de keuring in elk geval, nog drie weekjes wachten.
16 juli 2025 om 22:17 #829396Netjes Fons, heb je al originele oldtimer kappen kunnen vinden?
Tis altied moar eem!17 juli 2025 om 06:26 #829399Nee, voor de keuring zet ik er een setje kappen van een andere Ciao op. Dus als iemand iets in de aanbieding heeft, hoor ik het graag!
Nog even een voor/na foto.

Inmiddels een mooi cilindertje ontvangen, een gebruikte maar nog heel nette 41mm DR. Helaas zonder zuiger, maar die heb ik jaren geleden al eens gekocht ‘voor het geval dat’. Komt nu mooi van pas.Zodra de keuring achter de rug is, kan dit blokje er meteen onder. Alleen nog even naar Q-parts voor een koelkap en Giannelli uitlaatje.

27 juli 2025 om 15:29 #829492Wat een verschil, mooi hoor!
4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
Link naar Mijn collectie / Projecten.30 juli 2025 om 12:23 #829514Mooi hersteld in originele staat. 🙂
De originele lak staat een stuk beter.Hopelijk snel een kenteken erop.
Het verkrijgen van een kenteken kostte helaas meer tijd en geld dan gepland… Tijdens de keuring bleek dat er ooit een wijziging aangebracht werd in het framenummer en de RDW wilde dat natuurlijk nader onderzoeken.
Zes weken en €260 (bovenop de oorspronkelijke kosten van de keuring) later was het eindelijk zo ver en kon ik vandaag legaal de weg op.Met grote dank aan hofleverancier Q-parts voor het aanleveren van de Ciao en (zoals altijd) de nodige onderdelen.
21 september 2025 om 09:07 #830090Bijzonder mooie brommer geworden, de kleur groen past ook erg goed!
beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.21 september 2025 om 11:34 #830092Wow mooi brommertje… De oldtimer ciao,s zijn toch echt wel de mooiste uit de vespa lijn.
Lijkt me heerlijk dat Q-parts zo dicht bij zit. Door alle jaren heen heb ik alleen maar positive ervaringen met hun. Ze hebben blijkbaar hun zaakjes goed op orde.260 euro dat is even een smak geld zeg, Maar eind goed al goed zeg ik altijd.En weer een ciao van de ondergang gered.
- Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 1 week geleden door zevenenergie.
Vorig weekend met de Ciao in Eindhoven geweest om de lichtjesroute te rijden. Leuk om een keer gedaan te hebben.

Nu dit project afgerond is, is er weer ruimte voor iets nieuws. Dat arriveerde gisteren in de vorm van een Citta.
Een beetje vreemd om hier een Citta te hebben staan… Ik ben altijd al gek geweest van de Ciao en een stuk minder van de Citta. Door de jaren heen zijn er ruim 60 Ciao’s de revue gepasseerd en slechts 1 Citta, die ik overigens na korte tijd weer verkocht zonder er ook maar op gereden te hebben.
Maar sinds de Citta van een buurman bij mij kwam voor reparatie, is het steeds meer gaan kriebelen.Dus daar is hij. Een net, onverprutst exemplaar uit 1994, voor het laatst gebruikt in 1999. Nog zonder kenteken, dus binnenkort brengen we weer een bezoekje aan de RDW.
19 oktober 2025 om 22:22 #830365Mooie originele citta! Die zijn toch best schaars. De mooiste brommers zijn toch vaak die zonder kenteken al heel lang ergens in een schuurtje staan. Veel plezier ermee
4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
Link naar Mijn collectie / Projecten. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.