Vespa-Ciao.NL
:: FonS – Perso

Home Forums Perso’s Projecten FonS – Perso

15 berichten aan het bekijken - 826 tot 840 (van in totaal 865)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Robin_Ciao
    Bijdrager

Leuk ding dat ciaotje. Ik zie dat je speciaal materiaal hebt gemaakt voor je Vario, de eerste keer dat ik dat heb gedaan heb ik gewoon de luchtklopslagboor gebruikt. Dat kan toch ook gewoon?

Mvg Robin

FonS
      Topic starter

Losdraaien met luchtgereedschap kan prima, daarmee vastdraaien zou ik nooit doen.
        Wat ik ook vaak gebruik om de vario of koppeling vast te houden is een oliefiltersleutel zoals deze:

85560

FonS
        Topic starter

Maar goed, de Ciao.
          Er moeten nog wat kleinigheden afgerond worden en hij kan nog een goede poetsbeurt gebruiken, maar hij zit in elkaar en heeft zijn eerste meters alweer gemaakt.

20210521_205529
          20210521_205553

De vario is er weer vanaf, dat reed niet zo lekker. Er zit nu gewoon een snorklok in, met 80mm poelie. Nu hopen op goed weer, zodat ik kan afstellen en inrijden.

Martino
          Moderator

Het is zo weer een keurig net Ciaotje geworden, maar ligt het aan mij of ben ik niet meer gewend hoe klein de uitlaat oogt? Aan de dikte van de buis lijkt dit een bromversie te zijn, maar de demper oogt zo klein.

zevenenergie
            Donateur

Ik had ooit ook precies dezelfde brommer zie mijn avatar. Heerlijk brommertje.Heel veel plezier van gehad.:thumb

FonS
              Topic starter

Het is zo weer een keurig net Ciaotje geworden, maar ligt het aan mij of ben ik niet meer gewend hoe klein de uitlaat oogt? Aan de dikte van de buis lijkt dit een bromversie te zijn, maar de demper oogt zo klein.

Ik heb de eerste de beste uitlaat die ik tegen kwam er gewoon onder gehangen. Ik geloof dat het een Sito 218 is. Die zit ook onder o.a. mijn blauwe snor Ciao.
                Ik hou wel van die kleine dempertjes, doen me denken aan de eerste uitlaat onder mijn eerste Ciao, een Proma Citypower.

1

FonS
                Topic starter

In februari heb ik een Ciao Mix gekocht, voor een bescheiden prijs. Blauw kenteken hè… niets meer waard. Leuk, die nieuwe regels.
                  Maar goed, ik heb er weer een Ciao bij! Het originele plan was om hem om te keuren naar brom en dan weer door te verkopen. Inmiddels ben ik er achter gekomen dat hij in veel betere staat verkeerd dan verwacht. Dus, nieuw plan: omkeuren naar brom en lekker zelf houden 🙂

Nog geen 6000 op de teller, heel weinig roest, gewoon een net brommertje.

20230207_193338
                  20230402_134047

De afgelopen tijd is het hele ding gedemonteerd, alles schoongemaakt met Dasty power degreaser en wat aanwezige roest in de Owatrol gezet.
                  Blokje natuurlijk gereviseerd.

20230330_203129

Omdat de originele banden er nog op zaten, zijn de velgen niet verprutst door zo’n clown met een set bandenlepels. Heel fijn! Nu weer nieuwe Deestone D800 erop.

20230402_083620

En vandaag een goede start gemaakt met het monteren. Volgend weekend is het natuurlijk Pasen en die maandag heb ik (nog) geen verplichtingen. Dus hopelijk schijnt het zonnetje en kan ik de eerste kilometers er mee maken.

20230402_090509
                  20230402_094922
                  20230402_132553
                  20230402_132613

Ik wil hem vrijwel origineel houden, alleen de carburateur, luchtfilter en achternaaf worden brom ipv snor.

Wordt vervolgd.

Wilk1985
                  Moderator

Mooie update, deze Ciao heeft nog een heel leven voor zich!

FonS
                    Topic starter

Absoluut, hij kan er weer jaren tegenaan.

Deze week het gereviseerde blokje eronder gehangen.
                      Voor de mensen die nog steeds denken dat elektronische ontsteking betrouwbaarder is dan ouderwetse contactpunten… Dit is wat er gebeurt met de drie kabels die naar de CDI lopen:

20230312_165905
                      20230312_170041

Juist, de isolatie wordt kauwgom en de hele bende maakt kortsluiting.
                      Bij deze Ciao heeft iemand half werk geleverd in een poging de ontstekingsproblemen op te lossen. Letterlijk half werk, door de bedrading half te vervangen…

20230312_165850

Het is gewoon een kwaaltje dat met de jaren komt, dus ik vervang standaard de bedrading van elke ontsteking die ik in mijn handen krijg.

20230312_165837

Nou, blokje eronder en dan lijkt het alweer een stuk meer op een brommer.

20230402_164048
                      20230402_172629

FonS
                      Topic starter

Vandaag dan de laatste loodjes van de montage. Uitlaatje, middenbok etc eronder.
                        Kappen weer mooi schoon en zwart.

20230408_183426

En hij is weer helemaal compleet! Het enige dat nog mist is een volle tank en de eerste start. Mooi op schema om overmorgen (paasmaandag) een proefritje te maken.

20230408_185604
                        20230408_185628

Intellect80
                        Bijdrager

Netjes👌

Wat betreft de bekabeling: ik vervang zelf ook altijd alle kabels door fatsoenlijk geïsoleerde bekabeling, scheelt een hoop gezeur. Elektronica is niet het sterkste punt bij Italianen 😏

No stress, all fun and a bit of speed

zevenenergie
                          Donateur

Take the perfect from the perfect and only the perfect remains….
                            Screenshot 2023-04-08 at 21-47-01 de fons happydays - Google Zoeken

FonS
                            Topic starter

20230410_122212

Nog een beetje werk aan de winkel. Loopt wat rijk en traag. 40 km/h op de teller, 34 op gps.
                              Dus wat armer afstellen, dan gaat de snelheid al omhoog. Eventueel een kleinere poelie erop.

Maar hij startte direct bij de eerste poging en rijdt lekker soepel, dus ik ben tevreden 🙂

zevenenergie
                              Donateur

Fons, pas tevreden zijn als je straks op dat wolkje zit.
                                gfgdfgdsfgsdfg
                                Tot die tijd moet je d,r alles eruit halen dat er in zit.

Crullie
                                Donateur

zeer strakke MIX geworden FonS, Black Beauty   😉
                                  Succes bij het verdere afstellen :thumb

TICKLING BARN
                                15 berichten aan het bekijken - 826 tot 840 (van in totaal 865)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.