- Dit onderwerp bevat 864 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 mei 2021 om 20:33 #810080
Leuk ding dat ciaotje. Ik zie dat je speciaal materiaal hebt gemaakt voor je Vario, de eerste keer dat ik dat heb gedaan heb ik gewoon de luchtklopslagboor gebruikt. Dat kan toch ook gewoon?
Mvg Robin
21 mei 2021 om 22:23 #810142Losdraaien met luchtgereedschap kan prima, daarmee vastdraaien zou ik nooit doen.
Wat ik ook vaak gebruik om de vario of koppeling vast te houden is een oliefiltersleutel zoals deze:
21 mei 2021 om 22:27 #810143Maar goed, de Ciao.
Er moeten nog wat kleinigheden afgerond worden en hij kan nog een goede poetsbeurt gebruiken, maar hij zit in elkaar en heeft zijn eerste meters alweer gemaakt.

De vario is er weer vanaf, dat reed niet zo lekker. Er zit nu gewoon een snorklok in, met 80mm poelie. Nu hopen op goed weer, zodat ik kan afstellen en inrijden.
22 mei 2021 om 00:04 #810145Het is zo weer een keurig net Ciaotje geworden, maar ligt het aan mij of ben ik niet meer gewend hoe klein de uitlaat oogt? Aan de dikte van de buis lijkt dit een bromversie te zijn, maar de demper oogt zo klein.
22 mei 2021 om 12:19 #810149Ik had ooit ook precies dezelfde brommer zie mijn avatar. Heerlijk brommertje.Heel veel plezier van gehad.
24 mei 2021 om 12:54 #810223Het is zo weer een keurig net Ciaotje geworden, maar ligt het aan mij of ben ik niet meer gewend hoe klein de uitlaat oogt? Aan de dikte van de buis lijkt dit een bromversie te zijn, maar de demper oogt zo klein.
Ik heb de eerste de beste uitlaat die ik tegen kwam er gewoon onder gehangen. Ik geloof dat het een Sito 218 is. Die zit ook onder o.a. mijn blauwe snor Ciao.
Ik hou wel van die kleine dempertjes, doen me denken aan de eerste uitlaat onder mijn eerste Ciao, een Proma Citypower.In februari heb ik een Ciao Mix gekocht, voor een bescheiden prijs. Blauw kenteken hè… niets meer waard. Leuk, die nieuwe regels.
Maar goed, ik heb er weer een Ciao bij! Het originele plan was om hem om te keuren naar brom en dan weer door te verkopen. Inmiddels ben ik er achter gekomen dat hij in veel betere staat verkeerd dan verwacht. Dus, nieuw plan: omkeuren naar brom en lekker zelf houden 🙂Nog geen 6000 op de teller, heel weinig roest, gewoon een net brommertje.

De afgelopen tijd is het hele ding gedemonteerd, alles schoongemaakt met Dasty power degreaser en wat aanwezige roest in de Owatrol gezet.
Blokje natuurlijk gereviseerd.
Omdat de originele banden er nog op zaten, zijn de velgen niet verprutst door zo’n clown met een set bandenlepels. Heel fijn! Nu weer nieuwe Deestone D800 erop.

En vandaag een goede start gemaakt met het monteren. Volgend weekend is het natuurlijk Pasen en die maandag heb ik (nog) geen verplichtingen. Dus hopelijk schijnt het zonnetje en kan ik de eerste kilometers er mee maken.

Ik wil hem vrijwel origineel houden, alleen de carburateur, luchtfilter en achternaaf worden brom ipv snor.
Wordt vervolgd.
2 april 2023 om 15:21 #819476Mooie update, deze Ciao heeft nog een heel leven voor zich!
8 april 2023 om 19:12 #819613Absoluut, hij kan er weer jaren tegenaan.
Deze week het gereviseerde blokje eronder gehangen.
Voor de mensen die nog steeds denken dat elektronische ontsteking betrouwbaarder is dan ouderwetse contactpunten… Dit is wat er gebeurt met de drie kabels die naar de CDI lopen:

Juist, de isolatie wordt kauwgom en de hele bende maakt kortsluiting.
Bij deze Ciao heeft iemand half werk geleverd in een poging de ontstekingsproblemen op te lossen. Letterlijk half werk, door de bedrading half te vervangen…
Het is gewoon een kwaaltje dat met de jaren komt, dus ik vervang standaard de bedrading van elke ontsteking die ik in mijn handen krijg.

Nou, blokje eronder en dan lijkt het alweer een stuk meer op een brommer.

8 april 2023 om 19:18 #819616Vandaag dan de laatste loodjes van de montage. Uitlaatje, middenbok etc eronder.
Kappen weer mooi schoon en zwart.
En hij is weer helemaal compleet! Het enige dat nog mist is een volle tank en de eerste start. Mooi op schema om overmorgen (paasmaandag) een proefritje te maken.

8 april 2023 om 19:22 #819618Netjes👌
Wat betreft de bekabeling: ik vervang zelf ook altijd alle kabels door fatsoenlijk geïsoleerde bekabeling, scheelt een hoop gezeur. Elektronica is niet het sterkste punt bij Italianen 😏
No stress, all fun and a bit of speed8 april 2023 om 21:49 #819622Take the perfect from the perfect and only the perfect remains….
10 april 2023 om 12:33 #819634
Nog een beetje werk aan de winkel. Loopt wat rijk en traag. 40 km/h op de teller, 34 op gps.
Dus wat armer afstellen, dan gaat de snelheid al omhoog. Eventueel een kleinere poelie erop.Maar hij startte direct bij de eerste poging en rijdt lekker soepel, dus ik ben tevreden 🙂
11 april 2023 om 09:32 #819646Fons, pas tevreden zijn als je straks op dat wolkje zit.

Tot die tijd moet je d,r alles eruit halen dat er in zit.11 april 2023 om 14:24 #819651zeer strakke MIX geworden FonS, Black Beauty 😉
Succes bij het verdere afstellen
TICKLING BARN -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.