- Dit onderwerp bevat 864 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 april 2016 om 20:21 #498319
Zo, even het stof van deze perso blazen. Ik schrok wel een beetje dat ik al 4 jaar niets meer heb geschreven.
De laatste jaren heb ik weinig met de brommers kunnen doen, maar natuurlijk heb ik af en toe nog gereden. Vooral met de 19″ oldtimer, bij zonnig weer.
Dit weekend ben ik weer eens aan de slag gegaan. De zwarte Ciao ontdaan van zijn accu-ontsteking setup en (wederom) voorzien van een kickstartblok met 43mm DR Evo.
Van mijn antieke LeoVinci Racing heb ik de demperwol weer eens vervangen, wat nieuwe boutjes erin en gemonteerd.Binnenkort weer eens de schuur induiken om de vario af te stellen, kickstart monteren, kappen erop en wat testritjes maken. Maar na lange tijd stilstaan, startte hij gisteren in 1x 🙂
Na 10 jaar gebruik/misbruik is hij hard toe aan een opknapbeurt, maar ik vrees dat ik daar nog lang geen tijd voor heb…
Vers opgeknapt in 2006:

En vandaag, vol roest, deuken en krassen, maar weer springlevend:
18 april 2016 om 05:05 #498320nicceee manne 😀
kunnen we weer eens gaan knalle met de boys 😀
de brommert is wel veel verandert he;)hier nog een ultra 4k filmpje van heeeeeeel lang geleden
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.18 april 2016 om 05:25 #498321Hahaha :haha De 50 DR Ciao die om een of andere reden geen heuveltje op kwam. Ja, er hebben wat veranderingen plaatsgevonden de afgelopen 10 jaar…
En de grap is, de Ciao heeft, na tientallen setups, nu weer dezelfde als zo’n 8 jaar geleden. Tja, werkt in ieder geval prima, dat is wel bewezen.18 april 2016 om 17:34 #498285Sodeju dat is wel een erg jonge FONS 😛
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi18 april 2016 om 18:18 #49828718 april 2016 om 18:45 #498324Zo dit Ciaotje heeft voor mij ook nog eens voor een heerlijk frietje gezorgd. Reed heerlijk en was volgens mij ook vrij stil, maar na zoveel jaren zal de dempingwol wel aan vervanging toe zijn inderdaad.
15 juli 2017 om 21:11 #499778Zo, daar zijn we weer. Samen met Ritze een aantal opknappers gekocht, de schuur staat weer letterlijk vol met brommers

De eerste, een snor Ciao P, is alweer de deur uit. Leuk, goedlopend brommertje.

Een andere P is als kaal frame weg gegaan.
Op dit moment wordt er gewerkt aan een Boxer (brom) en een Kinetic (snor). Erg leuk om weer eens wat actiever bezig te zijn met de hobby 🙂
Ook mijn oude zwarte Ciao maakt weer wat kilometers, als testbrommer voor alle motorblokjes die uiteindelijk hun thuis zullen vinden onder een andere Ciao, Boxer of Kinetic.16 juli 2017 om 08:48 #499779Leuk Fons, een groot voordeel van deze hobby is dat het helemaal niet erg is om het soms even te parkeren en later verder te gaan

Ik ben nieuwsgierig naar de Kinetic 8)
30 juli 2017 om 14:39 #499807FonS :
Ook mijn oude zwarte Ciao maakt weer wat kilometers, als testbrommer voor alle motorblokjes die uiteindelijk hun thuis zullen vinden onder een andere Ciao, Boxer of Kinetic.En dat is vooral heerlijk als het zonnetje schijnt, zoals vandaag. Ondanks de harde wind weer een leuk ritje van zo’n 30 km gemaakt 8) Lekker door ons heuvelland.
Met het 50cc DR blokje dat al in de verkoop staat: > klik <
30 juli 2017 om 15:08 #499808Ik vind het jammer dat wij hier niet van die mooie heuvels hebben, slechts een dijkje, of viaduct.
Voor heuvels ga ik wel eens stiekem door de duinen van Katwijk naar Den Haag. Dan heb ik toch klimmen en dalen.:bloos
De boete is 75 euro, daarmee ondersteun ik de overheid een beetje om de duinen te onderhouden 😉10 augustus 2017 om 09:59 #499830Heuvels zijn best leuk, maar met poelie kunnen ze wel eens een probleem vormen :lol Daarom rij ik vrijwel altijd met vario.
Inmiddels flink bezig aan een rode Ciao Mix. Maar ik mis nog een achterspatbord in de juiste kleur… 🙁
Zie ook dit topic: > klik <
Wie kan me hier aan helpen?
5 mei 2019 om 19:57 #786391Ik zie dat ik het eindresultaat van bovenstaande Ciao Mix nog niet geplaatst heb… Dus bij deze!
Het is een heel net brommertje geworden en was dan ook snel verkocht aan een zeer tevreden koper.
5 mei 2019 om 20:19 #786394Zo, dan nu weer een nieuw projectje! Ik kocht twee weken geleden een leuke Ciao P uit 1993, met blauw kenteken.
Bij aanschaf zat er een zwarte vierspaker voorin, geen achterwiel. Gelukkig zaten de originele spaakvelgen erbij. Zo kwam hij thuis aan:

Ik ben begonnen met de revisie van het motorblokje. Heerlijk standaard blokje, met de stalen bus in de inlaat. Meestal wordt je daar niet blij van, maar het is mijn bedoeling de Ciao zo origineel mogelijk op te bouwen.
Hij lijkt weinig kilometers gemaakt te hebben, te zien aan de hoonsporen in de cilinder. Ondanks de lage tellerstand, was het blok even smerig als elk ander. Na een goede schoonmaakbeurt en kleine revisie ziet het er weer pico bello uit!

Daarna heb ik de spaakvelgen onder handen genomen. In de achtervelg was een spaak gebroken, dus die heb ik vervangen. De naaf voorzien van nieuwe olie en een pakking en natuurlijk alles goed schoongemaakt. Gelukkig hebben ze héél weinig roest!
Vandaag was het frame aan de beurt. De ergste modder en smeerboel eraf gespoten en een snelle wasbeurt gegeven. Waarschijnlijk zijn eerste…

Dat ziet er al een stuk beter uit.
Daarna de mooie velgjes gemonteerd, dus momenteel staat hij er als volgt bij:

Binnenkort volgt natuurlijk meer!
5 mei 2019 om 22:42 #786405Lekker bezig, ik geniet er van

Nette strakke Ciao, die tankdop is wel een doorn in het oog 🙂
5 mei 2019 om 22:51 #786407Ik sluit mij helemaal aan bij Wilk1985. Deze staat er weer fris bij, maar die tankdop…
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.